וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ימין המאוחד" לעוצמה יהודית: "אל תסגרו את השער לאחדות גדולה"

30.7.2019 / 21:13

יומיים לסגירת הרשימות, שקד וסמוטריץ' במאמצים אחרונים לחיבור נוסף בימין מול בן גביר. "זוהי שעת רצון לחיבור", אמרו. בעוצמה יהודית תקפו: "רוצים פעם נוספת להשתמש בנו ולזרוק". המחלוקת בין הצדדים היא על המקומות ברשימה

צילום: ערוץ 7, עריכה: טל רזניק

יומיים לסגירת הרשימות לבחירות, אמרו הערב (שלישי) במפלגת ה"ימין המאוחד" כי "בשעות האחרונות אנו עוסקים בחיבורים נוספים בימין מסביב לשעון" ברקע המגעים לצירופו של עו"ד איתמר בן גביר (עוצמה יהודית).

עוד נמסר ממפלגתם של איילת שקד, והשרים בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ כי "הוכחנו אתמול שטובת המחנה גדולה מטובתם האישית של כל אדם ושל כל מפלגה. כעת, על שותפינו בימין להפגין רצון דומה. אנו קוראים לידידינו בעוצמה יהודית: בואו אתנו. אל תסגרו את השער על אחדות גדולה בימין. זוהי שעת רצון לחיבור גדול. אנו מבקשים שתצטרפו כבר הערב".

רפי פרץ, איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ  לאחר הסכם החתימה לריצה משותפת. אתר רשמי
רוצים עוד חיבורים. חברי מפלגת הימין המאוחד/אתר רשמי

ביממה האחרונה, מאז האיחוד, שקד וסמוטריץ' עושים מאמצים לצרף את אנשי עוצמה יהודית לרשימה. עד כה הוצע לעו"ד איתמר בן גביר שני מקומות ברשימה, המקום השמיני והמקום ה-14, אך בן גביר דחה את ההצעה ומבקש לקבל את המקומות החמישי והעשירי.

שקד כעת בוחנת אפשרויות נוספות בניסיון לשכנע את בן גביר ועשויה להציע לו הצעה נוספת מעבר למיקום ברשימה. הניסיונות של שקד וסמוטריץ' הם ברקע לחצים שמפעילים בליכוד לאיחוד זה. נתניהו אומנם מנסה להפעיל לחצים עקיפים כדי שהצדדים יתאחדו אך בימין המאוחד אמרו הערב כי "אם הוא היה רוצה, זה כבר מזמן היה נסגר".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה להודעת ה"ימין המאוחד" כי "כנראה שהחברים בימין הלא מאוחד שמדברים על "כמה חשובים הוויתורים", מוכנים להקריב בשביל כיסאולוגיה את ארץ ישראל, ורוצים פעם נוספת להשתמש בנו ולזרוק. הם מתעלמים במפגיע מקולו של הציבור, בתוכו מצביעיהם, הקורא להעניק לעוצמה יהודית נציגות מכובדת ברשימה, ומציעים הצעות לא ריאליות והזויות. ככה לא מתנהג מי ששלטון הימין חשוב לו. מתוך אחריות לקולות הימין, אנחנו רצים בנעם ובעוצמה".

עוד בוואלה!

מסרי כניעה במקום איתותי אזהרה: נתניהו מביס את הפרקליטות במלחמת ההתשה

לכתבה המלאה
עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, 6 בינואר 2019. ניב אהרונסון
מאשים את הימין המאוחד בכיסאולוגיה. בן גביר/ניב אהרונסון

במפלגת "זהות" של משה פייגלין התייחסו גם כן הערב לאפשרות של חיבור רחב בימין. "בימין המאוחד עסוקים בימים האחרונים ביצירת ספינים. מעולם לא הגיעה פנייה למשה פייגלין כדי להצטרף למפלגה כזח או אחרת. זהות הושיטה ידה לחיבור כבר לפני שבועות ספורים אך עד כה לא הגיעה כאמור שום פניה משום מפלגה. ידינו עדיין מושטות לחיבורים אך אם עד מחר בצהריים מועד הגשת הרשימות, נושב ריקם, מפלגת זהות תגיש את הרשימות לבדה ובעזרת השם תנצח בבחירות", נמסר מהמטה.

ישי דרש תיק בממשלה - גפני וליצמן סרבו

בתוך כך, אלי ישי נועד היום עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, ראשי יהדות התורה, במטרה לבחון אפשרות לתמוך במפלגה בבחירות הקרובות. ישי דרש בתמורה לתמיכה של אנשי תנועת "יחד" תפקיד שר בממשלה הבאה, אך ליצמן וגפני סרבו לכך. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות אך ההערכה כי הצדדים יגיעו לבסוף להסכמה.

גם אנשי מפלגת נעם של הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור וממנהיגי הציבור החרד"לי קיימו בימים האחרונים שיחות עם ראשי יהדות התורה כדי לבחון אפשרות לתמוך במפלגה בבחירות הקרובות, אך גם שיחות אלה לא הולידו שיתוף פעולה. ליצמן אמר היום בכינוס של אגודת ישראל בבני ברק כי לא יהיה ניתן לשלב נציגים נוספים ברשימת יהדות התורה אך יהיה ניתן לשתף פעולה בדרכים אחרות.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully