וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד על המתיחות בכחול לבן: גנץ שקול וממלכתי, אני פרא אדם

בריאיון באולפן וואלה! NEWS הכחיש מספר 2 ברשימה כי הוא מנהל קמפיין עצמאי, והודה כי אנשי גנץ ראו טרם הפצתו את הסרטון נגד הפוליטיקאים החרדים שעורר סערה. לפיד סירב להתנצל על הסרטון: "על כל חרדי שנעלב, היה אחר שצחק". על המלצות המשטרה נגד ליצמן: "כתם על היהדות"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: נועה לוי

"בני ממלכתי ושקול, ואני קצת פרא אדם", כך מגדיר מספר 2 בכחול לבן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, את חלוקת העבודה בינו לבין יו"ר המפלגה שלו, בני גנץ. "שנינו שם, שנינו מועמדים לראשות הממשלה, אף אחד לא מסתיר אף אחד וזה טוב לנו. גם ההבדלים בנינו טובים", הוא אומר בראיון באולפן וואלה! NEWS.

"יש פער סגנוני ביני לבין בני, בגלל זה טוב ששנינו שם", הוא אומר ומתעקש שהוא אינו "מנהל קמפיין עצמאי". "יש הרבה פחות ויכוחים ממה שנדמה לכם", ושלמרות המתיחויות והמחלוקות בצמרת המפלגה, כחול לבן "זה סיפור הצלחה. בכל הסקרים אנחנו המפלגה הגדולה בישראל, או שיש פער של מנדט או שניים. אנחנו האלטרנטיבה השלטונית היחידה". לדבריו, "רק לבן אדם אחד יש אינטרס לפמפם שיש צרות בכחול לבן - לבנימין נתניהו, כשפעם ראשונה יש איום על שלטונו".

לפיד מסרב להביע חרטה על הסרטון השנוי במחלוקת שפרסם השבוע בו הציג את הפוליטיקאים החרדים כמי שמענין אותם רק כסף. "אין לי על מה להתנצל - לא התכוונתי לפגוע", הוא אומר. "כל מי שנעלב, תשלח אותו לראות את הסרטון ולא את מה שאומרים עליו בתקשורת החרדית. הוויכוח שלי הוא עם הפוליטיקאים החרדים, ולא עם הציבור. 99% מאלה שנעלבו לא ראו את הסרטון. אייכלר אמר שאני מזכיר לו את היטלר. זה אנשים שמסיתים שנים בתקשורת. אנשים שקוראים לי עמלק שצריך להשמיד את זרעו. על כל חרדי ששמעת נעלב, היה שצלצל אלי ואמר זה היה מצחיק והוא הבין את הבדיחה".

ראיון עם יאיר לפיד 7 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"יש הרבה פחות ויכוחים ממה שנדמה לכם". לפיד/ראובן קסטרו
"יש פער סגנוני ביני לבין בני, בגלל זה טוב ששנינו שם. יש הרבה פחות ויכוחים ממה שנדמה לכם"

בהתייחסות ראשונה להמלצת המשטרה על הגשת כתב אישום נגד יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן - אחד מיריביו הפוליטיים הגדולים ביותר של לפיד - הוא אומר כי "לכל אדם עומדת חזקת החפות אבל זה כתם על היהדות ועל הציבור החרדי שעומד בבושה אל מול הסיפור הזה. יתברר מה שיתברר במישור הפלילי, אבל עצם הקשר עם פדופילים הוא מביש".

סרטון החרדים של לפיד זכה לגינוי גם מחבריו של לפיד לצמרת המפלגה ועורר מחדש גל של דיווחים על מתיחויות בצמרת. לפיד מודה בריאיון שאנשיו של גנץ ראו אותו בטרם הופץ אך לא זיהו את פוטנציאל הרעש. "אני עושה סרטון ושולח אותו להנהלת הקמפיין. הם רואים אותו קודם. זה היה מצחיק, כי הסרטון שעשינו עם החרדים, הם ראו אותו, רק אף אחד לא קלט את הרעש. הוא גם רץ איזה יום שלם לפני שמישהו שם לב". הוא ממעיט בערכם של חילוקי הדעות וההסתייגויות של משה יעלון וגנץ מהסגנון שלו כלפי החרדים. "זה המהות של חברות, אגב חברות זה לא שאתה הופך להיות תאום זהה של מישהו, אלא שאתה יודע לדבר על דברים שמטרידים. גם נישואים זה ככה".

עוד בוואלה!

עונת המלפפונים העגולים: סרטון לפיד חשף את הסדקים המוכרים בכחול לבן

לכתבה המלאה
ראיון עם יאיר לפיד 7 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"הציבור החרדי עומד בבושה אל מול הסיפור של ליצמן". לפיד/ראובן קסטרו

בהתייחס למפת המנדטים הנוכחית ממנה עולה שלא לנתניהו ולא לגנץ יהיה רוב להרכבת הממשלה לפיד אומר ש"אם יהיה לנו מנדט אחד יותר מהליכוד אנחנו נרכיב את הממשלה" - כשהוא מונה בתוכה את כחול לבן, ישראל ביתנו, והליכוד - ללא נתניהו. "המרד בליכוד כבר התחיל. אנחנו יודעים את האמת. הם לא ילכו לבחירות שלישיות רק בגלל שלביבי יש כתבי אישום והוא רוצה חסינות". הוא דוחה את האפשרות שכחול לבן תתפצל וגנץ ייכנס לממשלת נתניהו. "אין בזה הגיון. בני הוא איש ישר והגון עד לשד עצמותיו - אם הוא אמר שהוא לא ישב אז הוא לא ישב".

בתגובה לראיון בוואלה! NEWS צייצה השרה גילה גמליאל כי "מפחיד לחשוב שאדם שמעיד על עצמו כי הוא 'פרא אדם' מועמד לראשות ממשלה במדינה ישראל". גמליאל הוסיפה כי "הבחירה ברורה מתמיד: ראש הממשלה נתניהו השקול והאחראי, או 'פרא אדם' ברוטציה עם בני גנץ".

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully