וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "היינו רוצים מדינת הלכה"; ליברמן תקף

6.8.2019 / 9:29

שר התחבורה אמר בכנס רבני בית הלל כי הוא היה רוצה שמדינת ישראל תנהג על פי התורה וההלכה, אך "אנחנו לא יכולים כי יש אנשים שחושבים אחרת". יו"ר ישראל ביתנו: "לא ייאמן, בלי למצמץ". הימין המאוחד: "הלינץ' התקשורתי הוא סתימת פיות מכוערת של השמאל וליברמן"

ראיון שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה/תמונות סטילס: ראובן קסטרו. עריכה: אביב אירגז. עיצוב גרפי: אביחי ברוך

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף אמש (שני) את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על דבריו על מדינת הלכה. מוקדם יותר אמר סמוטריץ' בכנס של רבני בית הלל, ארגון דתי ליברלי, כי "כולנו היינו רוצים שמדינת ישראל תנהג על פי התורה וההלכה אנחנו רק לא יכולים כי יש אנשים שחושבים אחרת ואנחנו צריכים להסתדר איתם".

בתגובה, ליברמן כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "זה לא ייאמן איך פעם נוספת בלי אפילו למצמץ, אנחנו שומעים את השר סמוטריץ' מצהיר שאם זה היה תלוי בו ובחבריו, הוא והם היו מבטלים את החוקים במדינת ישראל וכופים עלינו מדינת הלכה שפועלת רק על פי דין תורה. אז יש לנו חדשות בשבילך: לא יהיה לך צורך להסתדר איתנו מכיוון שב-18 בספטמבר תקום פה ממשלה לאומית ליברלית רחבה, בלעדיך ובלי כל מי שמנסה לכפות עלינו מדינת הלכה".

כנס מו"פ ה-29 באוניברסיטת אריאל - בצלאל סמוטריץ בנאום פתיחה במושב בנושא פסקת ההתגברות. ניב אהרונסון
סמוטריץ'/ניב אהרונסון

סמוטריץ' אמר בתגובה "שקרנים נמאסתם" והבהיר כי הרצון למדינת יהודית הנשענת על אדני התורה וההלכה היא "שאיפה אמונית" של כל אדם שומר תורה ומצוות, אך "באותה נשימה הדגשתי שכולנו גם מבינים היטב שאנחנו לא יכולים, ובעיקר לא רוצים, לכפות את אמונתנו - כי אנחנו לא חיים כאן לבד ולכן עלינו לעשות הכל כדי למצוא פתרונות המתחשבים בציבור כולו". הוא הדגיש "למי שמתעקש לא להבין ולהסית, אני לא מאמין בכפייה. אי אפשר לשמור מצוות מתוך כפיה, אלא מתוך אמונה, אהבה ומחויבות פנימית עמוקה".

לדבריו, "את הציניות ושנאת היהדות של ליברמן ולפיד אני מבין, הם מתביישים בצמד המילים מדינה יהודית. אבל כל גוף תקשורת או אדם אחר שמשתתף במחול הזה הוא שקרן וסותם פיות במקרה הטוב. אף אחד לא יסתום לנו את הפה. כן, אנחנו אוהבים את השבת, אוהבים את התורה ואוהבים את היהדות. מה שקורה כאן מאז אתמול זו סתימת פיות קלאסית מהסוג המכוער ביותר. מניפולציה של עיוות רק כדי לעורר עוד ועוד רגשות אנטי דתיים ויהודיים".

בימין המאוחד טענו שמתבצע נגד סמוטריץ' "לינץ' תקשורתי" והאשימו את ליברמן בשנאת היהדות. בהודעתה מסרה המפלגה כי "השר סמוטריץ' דיבר אמש בכנס על אמונתו, ובאותה נשימה הדגיש שאינו יכול ואינו מעוניין לכפות אותה על אחרים. מי שהקשיב לדבריו, שמע כי השר אמר בבירור שצריך לחיות כאן יחד ולהתחשב בכלל הציבור, בכבוד ולא בכפייה. הלינץ' התקשורתי שמתבצע כלפיו כעת הוא סתימת פיות מכוערת של השמאל, ליברמן וחלקים מסוימת בתקשורת, שמונעים משנאת יהדות ומאינטרסים פוליטיים. חופש הביטוי לא שייך רק לצד אחד".

עוד בוואלה!

עונת המלפפונים העגולים: סרטון לפיד חשף את הסדקים המוכרים בכחול לבן

לכתבה המלאה
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לפני שבוע התייחס סמוטריץ' לפערים בנושאי דת ומדינה בינו לבין ראשי הימין החדש איילת שקד ונפתלי בנט, אחרי האיחוד בין מפלגותיהם, ואמר כי "ההליכה ביחד לא מחייבת עמדות של אף אחד. ההיפך, אנחנו מכירים בהבדלים, בשונות וגם מכבדים אותם. הקמפיין יתמקד במכנה המשותף". כמו כן, הוא הוסיף כי מפלגתו לא תיכנס לממשלה הבאה בלי בנט ושקד. "זה נכון לבוא לנתניהו גדולים והישגיים. אני רוצה להאמין שגם ראש הממשלה רוצה שנהיה בעמדות מפתח והשפעה הכי גדולות שיכולות להיות", אמר.

בחודש יוני עורר סמוטריץ' סערה כשאמר בחגיגות יום ירושלים בישיבת מרכז הרב כי הוא ומפלגתו מעוניינים בתיק המשפטים "כדי ל'השיבה שופטינו כבראשונה' - להשיב את משפט התורה למכונו". במערכת הפוליטית תקפו אותו על כך ומפלגות רבות הביעו חשש משאיפותיו ואף הזהירו כי בכוונתו לכונן מדינה על פי דין תורה. בתגובה לדברים, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה".

(עדכון ראשון: 7:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully