וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטור ל"ישראל היום": לא תוקם ממשלת אחדות

בטור שפורסם בעיתון שלל ראש הממשלה את האפשרות של ממשלת אחדות וכתב כי הבחירה היא "האם תוקם כאן ממשלת שמאל חלשה וחסרת ניסיון בראשות לפיד וגנץ, או ממשלת ימין חזקה בראשות הליכוד". לפי סקר וואלה! NEWS, רוב הציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו

עריכה: רענן פוגל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלל הבוקר (רביעי) את האפשרות של ממשלת אחדות. בטור שפורסם הבוקר ב"ישראל היום" כתב נתניהו: "ההתחייבות שלי ברורה: להקים אחרי הבחירות ממשלת ימין חזקה, שתמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים ותשמור על ביטחון אזרחי ישראל. זאת המחויבות שלי למצביעי הליכוד".

ראש הממשלה הוסיף כי "הבחירה שניצבת בפני אזרחי ישראל בבחירות הקרובות היא אחת: מי יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. האם תוקם כאן ממשלת שמאל חלשה וחסרת ניסיון בראשות יאיר לפיד ובני גנץ, או ממשלת ימין חזקה בראשות הליכוד ובהנהגתי".

הוא קרא למצביעי הימין "להתעורר ולצאת מהאדישות" ותקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שלטענתו "הצהיר בריאיון לגלי צה"ל ביום ראשון שעבר על כך שהוא ימליץ על בני גנץ לראשות הממשלה". לדברי נתניהו, "די בעובדה זו כדי להבין שחייבים להצביע מחל. חייבים שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר כדי להבטיח שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל עלינו, מבלי שתהיה לליברמן האפשרות להוביל אותנו לממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד וגנץ".

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"מתחייב להקים ממשלת ימין". נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג
טור שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו בישראל היום. צילום מסך
הטור של נתניהו ב"ישראל היום"/צילום מסך

בנוסף לכך, נתניהו קרא שלא להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה. "אסור לחזור על הטעות של הבחירות האחרונות, שבהן מצביעי הימין איבדו שבעה מנדטים למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. אסור להעמיד בסיכון את ממשלת הימין, לכן חייבים להצביע לליכוד".

מסקר של מכון מדגם בראשות מנו גבע שפורסם בוואלה! NEWS לפני יומיים עולה כי רוב הציבור מתנגד לממשלת אחדות של כחול-לבן והליכוד בראשות בנימין נתניהו. הסקר נערך על רקע דרישתו של ליברמן להקמת ממשלת אחדות ללא החרדים ולצד ההערכה הגוברת במערכת הפוליטית שממשלת אחדות עשויה להיות התרחיש האפשרי היחיד ביום שאחרי הבחירות.

52% מהמשיבים אמרו שהם לא תומכים בממשלת אחדות של הליכוד וכחול-לבן בראשות נתניהו, ורק 34% הביעו תמיכה במהלך. כמו כן, מהסקר עולה כי הרעיון של ממשלת אחדות בראשות נתניהו מעורר התנגדות גדולה יותר בקרב מצביעי המרכז שמאל מבקרב מצביעי ימין. לפי הסקר, הליכוד מתחיל לפתוח פער על כחול-לבן וגם הפער בין נתניהו וגנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה הולך וגדל. נתניהו מתחזק ל-43% תמיכה בהתאמה לראשות הממשלה (לעומת 41% בסקר הקודם) ואילו גנץ נותר יציב עם 30% תמיכה.

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו

לכתבה המלאה
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
דורש להקים ממשלת אחדות ללא חרדים. ליברמן/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע, כל 40 המועמדים הראשונים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22 חתמו על הצהרת נאמנות ותמיכה בנתניהו. ההצהרה נשלחה בווטסאפ ל-40 המועמדים הראשונים ברשימה על ידי ח"כ דוד ביטן, וכולם השיבו בחיוב. להצהרה אין באמת כל משמעות ממשית, שכן לפי חוקת הליכוד גם כך יו"ר המפלגה הוא המועמד לראשות הממשלה ורק במקרה שהוא מתפטר או מוותר על כסאו מועמד אחר מהרשימה יכול להרכיב ממשלה.

בתגובה לחתימה, אמר נתניהו: "תודה לחברות וחברי הליכוד על התמיכה החד-משמעית בי. הליכוד מאוחד מתמיד!". מנגד, במערכת הפוליטית מתחו ביקורת על ההצהרה, כשבמחנה הדמוקרטי טענו ש"מצעד הבובות של נתניהו ממשיך לסייע לו במסע להיחלץ מאימת הדין" ויו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ הוסיף כי "הפרנויה של נתניהו חצתה כל גבול הגיוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully