וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הכחיש שלא יתמוך בחוק המצלמות: "מעולם לא הצבנו תנאי"

7.9.2019 / 23:00

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי יביע את תמיכתו ביוזמה רק אם במקביל יאושר חוק חובת הצבעה בבחירות - אך לאחר מכן חזר בו ותקף: "הליכוד ונתניהו כמו תמיד משקרים ומסלפים את האמת". הליכוד: "עכשיו ברור מעבר לכל ספק שליברמן פועל לניצחון לפיד וגנץ"

ליברמן/עריכה אביעד בללי

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר הערב (שבת) כי מפלגתו תתמוך בחוק המצלמות, זאת לאחר שאמר מוקדם יותר כי יתמוך בחוק רק אם במקביל יאושר חוק חובת הצבעה בבחירות בישראל. "הליכוד וראש הממשלה נתניהו כמו תמיד משקרים ומסלפים את האמת בצורה הכי ברורה", אמר ליברמן. "נתמוך בחוק המצלמות ומעולם לא הצבנו תנאי לכך. במקביל אנחנו נקדם את סוגיית יום החופשה בבחירות. העובדה שמביאים את חוק המצלמות לכנסת מהווה הזדמנות לתקן גם את סוגיית יום החופש, כך שרק מי שהצביע יזכה ליום חופש".

עוד הוסיף ליברמן כי "לנו ברור שכמו בפעם שעברה שהליכוד והחרדים עשו הכל על מנת להכשיל את החוק ליום החופשה בבחירות שלא יעבור, כך הם יעשו גם הפעם. זה רק מוכיח שהליכוד והחרדים נגד הצבעה חילונית ויעשו הכל להקמת ממשלת הלכה".

ב"פגוש את העיתונות" הערב תקף ליברמן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויוזמת הליכוד לחוק המצלמות. לדבריו, "מבחינתו של נתניהו המצלמות זה כמו אוטובוסים נוהרים לקלפיות. זה רק גימיק כדי לדרבן את הפעילים שלו. אני תומך במצלמות גם אצל החרדים, אבל חייבים בנוסף להעביר חוק חובת הצבעה. הגשנו תיקון לחוק ומי שהכשיל אותו זה הליכוד והחרדים. אנחנו בעד חוק המצלמות אבל אנחנו נדרוש להעביר במקביל חוק חובת הצבעה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"נתמוך בחוק המצלמות ומעולם לא הצבנו תנאי לכך". ליברמן/ראובן קסטרו

יו"ר ישראל ביתנו אמר את הדברים ברקע כוונת הממשלה לאשר מחר את החוק חרף התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בתגובה לדבריו של ליברמן אמרו בליכוד כי "עכשיו ברור מעבר לכל ספק שליברמן פועל לניצחון לפיד וגנץ. אחרי שאמר שיסכים לחוק המצלמות, הערב הוא מציב תנאי בלתי אפשרי, ולמעשה חוזר בו מהחלטתו לתמוך בחוק המצלמות".

מנדלבליט הניח אתמול בפני שרי הממשלה את חוות דעתו המפורטת בנוגע להצעת החוק להצבת מצלמות בקלפיות בבחירות, שבה שב על עמדתו כי קיימת מניעה משפטית לקדם את ההצעה. בין השאר, כתב היועמ"ש לשרים כי "בעת הזאת, טבוע פגם משפטי היורד לשורשו של עניין ומקים מניעה משפטית לאישורה של הצעת החוק. כמו כן, ונוכח סדר הזמנים והנסיבות הנוכחיות לא ניתן לקיים את ההליך הנדרש על מנת לתקן את ההצעה".

עוד בוואלה!

ליברמן על חוק המצלמות: "אלו רק יחסי ציבור, מניפולציה בלבד"

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, 20.08.2019. AP
"לא זוכר תקופה שכל מי שלא מסכים איתו הוא שמאל ורוצה לפגוע בו אישית". נתניהו/AP

מוקדם יותר היום אמר ליברמן באירוע שבתרבות בכפר סבא כי "כל הסיפור של חוק המצלמות זה רק יחסי ציבור, זו רק מניפולציה". עוד הוסיף כי "אם נתניהו יצטרך למנות את איימן עודה לשר החוץ כדי לשמור על השלטון, לא תהיה לו שום בעיה. אני לא זוכר תקופה שכל מי שלא מסכים עם נתניהו הוא שמאל ורוצה לפגוע בו אישית, לאנשים אסור שתהיה דעה אחרת משלו. לא חווינו דבר כזה אף פעם, ברמת היסטריה בסולם 10 הוא הגיע כבר לרמת 15-16".

סערת חוק המצלמות

פוליטיקאים רבים הגיבו בימים האחרונים להצעת החוק להצבת מצלמות בקלפיות בבחירות. ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) אמר הבוקר כי "אנחנו בכחול לבן בעד טוהר הבחירות. אנחנו חושבים שהמדינה צריכה לפקח. זה בלתי סביר שכל מפלגה תשלח את האנשים שלה". הוא הבהיר כי "אני שומע שמגייסים נשים לבדוק מתחת לרעלות, זה בלתי נתפס. הם רוצים שנדבר על המצלמות ולא על הצוללות והשחיתות. זוכרים את הערבים נוהרים? אז עכשיו הערבים גונבים בחירות".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הזהיר כי נתניהו מכין את הקרקע להפיכה ולאי כיבוד תוצאות הבחירות. "אני רואה פה אזהרה לכולנו", אמר בשבתרבות בחולון. "נתניהו הולך לעבור שימוע זמן קצר אחרי הבחירות, ולכן הוא מכין תשתית לפיטורי היועמ"ש. האנרכיה בסיום הבחירות כשהוא יגיד שהם זויפו, כל אזרח שאכפת לו צריך להתקומם ולעמוד על המשמר", הוסיף.

הסערה במערכת הפוליטית סביב החוק, הגיעה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו טען אתמול כי רק מי שרוצה לגנוב את הבחירות מתנגד להצבת מצלמות בקלפיות. "הצבת מצלמות מונעת גניבת בחירות", אמר נתניהו, אך סירב להשיב לשאלה מי גונב את הבחירות. "במדינת ישראל יש מצלמות בכל מקום", המשיך ראש הממשלה. "ביקשנו את זה לאור העובדה שהתגלו זיופים בבחירות האחרונות. הדרך להבטיח את טוהר הבחירות היא שהמשקיפים יהיו בקלפיות". לדבריו, אין סיבה להתנגד לכך "אלא אם כן רוצים שהליכוד יפסיד. כל מי שמדבר על דמוקרטיה וטוהר הבחירות חייב לתמוך בהצבת מצלמות".

(עדכון ראשון: 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully