וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הנחיות ועדת הבחירות: פוליטיקאים הצטלמו עם פתקי ההצבעה

למרות קביעת יו"ר ועדת הבחירות אתמול, לפיה חל איסור על הצגת פתק ההצבעה לצלמים, ראשי מפלגות ודמויות בכירות נוספות תועדו כשהפתק גלוי, בהם השר כחלון, עודה, בן גביר ורבנים בכירים. גם ראש הממשלה תועד עם פתק הצבעה בידו

צילום: רוני כנפו

אף שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, קבע מפורשות אתמול שאסור לפוליטיקאים להציג לצלמים פתקי הצבעה, שורה של פוליטיקאים ודמויות בכירות הצטלמו הבוקר (שלישי) בקלפיות כאשר פתקי ההצבעה שלהם גלויים.

החלטת ועדת הבחירות המרכזית קובעת כי חל איסור "להשמיע דברים בעת ההצבעה בפרט ובמקום הקלפי בכלל, ואף חל איסור על הצגת פתק ההצבעה לצלמים". שר האוצר משה כחלון העלה לעמוד הטוויטר שלו תמונה מהקלפי עם פתק של הליכוד, לצד הכיתוב "הבחירות האלה צמודות מתמיד. צאו להצביע מחל".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם סרטון שנראה כי צולם לכאורה בתוך הקלפי ובו נראית מעטפה ופתק מחל בתוכה, חרף ההחלטה של ועדת הבחירות.

משה כחלון מצביע, 17 בספטמבר 2019. מתוך הטוויטר של משה כחלון, אתר רשמי
כחלון ופתקי ההצבעה, היום/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של משה כחלון

גם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הצטלם עם הפתק "ודעם". עודה, שהצביע בבית הספר היסודי כבביר בשכונת ילדותו כשהוא מלווה ברעייתו ושלושת ילדיו, הביע אופטימיות כי הציבור הערבי "מבין את גודל השעה", ואמר כי "יש לציבור שלנו תפקיד מכריע בקביעה לאן פניה של המדינה מועדות". הוא נמנע מלאשר שימליץ לנשיא על ראש מפלגה ציונית, אבל אמר כי הציבור שלו "יעשה הכל למען החלפת השלטון. אנחנו רוצים לתרום את חלקנו למען ערכים שאנחנו מאמינים בהם, שלום, שיוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי".

עודה פנה שוב לציבור היהודי כפי שהוא עושה בימים האחרונים ואמר כי "הציבור היהודי יודע מה זה להיות מיעוט, ומה זה להיות מיעוט נרדף". הוא קרא גם ליהודים להצביע עבור הרשימה המשותפת שהוא עומד בראשה. גם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הצטלם עם פתק המפלגה.

ראש הממשלה מצביע בבחירות מועד ב' 2019, ירושלים, 17 בספטמבר 2019. צילום מסך
בניגוד הנחיות ועדת הבחירות. נתניהו עם פתק מחל/צילום מסך

גם הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קנייבסקי, מנהיגי הזרם הליטאי בציבור החרדי, תועדו מאחורי הפרגוד עם פתק ההצבעה ליהדות התורה - בתמונות שהופצו הבוקר בציבור החרדי. תמונה דומה הופצה גם של הרב שלום כהן, ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס, בעודו מחזיק בפתק של המפלגה.

עוד בוואלה!

"הכרעה על אורח החיים שלנו": קרב הבלימה של המפלגות החרדיות

לכתבה המלאה
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מצביע, חיפה, 17 בספטמבר 2019. AP
יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, עם הפתק/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב גרשון אדלשטיין עם הפתק של יהדות התורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב קנייבסקי עם הפתק של יהדות התורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully