וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכרעה על אורח החיים שלנו": קרב הבלימה של המפלגות החרדיות

17.9.2019 / 9:38

יושבי הראש של המפלגות החרדיות הביעו דאגה לאחר הצבעתם, וקראו לציבור החרדי לצאת ולהצביע. ליצמן אמר כי הבחירות האלו יקבעו "האם הצביון היהודי ומסורת ישראל יפגעו או לא". עם זאת, דרעי הבהיר: "המצב הוא לא ייאוש מוחלט, אפשר לשנות את זה"

צילום: כאן 11

במפלגות החרדיות פתחו את בוקר הבחירות (שלישי) עם הצבעת יושבי הראש בקלפיות בירושלים. יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן אמר לאחר הצבעתו בקלפי כי "אנו ביום גורלי וקריטי למדינת ישראל". הוא טען כי "בתום מסע הסתה והפחדה נוראי ושקרי שיצרו נגד החרדים, אנו ניבחן הערב האם הצביון היהודי ומסורת ישראל יפגעו או לא. יהדות התורה חזקה וגדולה פירושה שהמסיתים ופוגעי היהדות לא הצליחו במזימתם". ליצמן קרא לציבור החרדי להישמע לקול גדולי ישראל וללכת להצביע "כאיש אחד בלב אחד".

בניגוד להנחיות של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר, בציבור החרדי פורסמו הבוקר תמונותיהם של הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קנייבסקי, מנהיגי הזרם הליטאי בציבור החרדי. הם תועדו מאחורי הפרגוד עם פתק ההצבעה ליהדות התורה.

יום הבוחר- בחירות מועד ב' יצאו לדרך ברחבי הארץ,יו"ר ש"ס אריה דרעי מצביע מצביע, שדרות 17 בספטמבר 2019. שלומי כהן, אתר רשמי
"ביום גורלי וקריטי למדינת ישראל". ליצמן מצביע הבוקר בירושלים/אתר רשמי, שלומי כהן

יו"ר ש"ס אריה דרעי הצביע הבוקר בקלפי הסמוך לביתו בשכונת הר נוף בירושלים. דרעי אמר כי "יש סכנה אמיתית שתוקם ממשלת שמאל". הוא הסביר כי "אני לא אומר את זה כדי להפחיד מישהו או להביא קולות. אני אומר את זה כיוון שכל הלילה בדקנו ובדקנו, לפי כל הסקרים ואחוזי הצבעה גבוהים בישובים המבוססים, אשכנזים חילוניים לעומת היישובים היותר חלשים, הספרדים והמסורתיים - אחוז ההצבעה שם הרבה יותר גבוה". דרעי הוסיף כי "איך שאני רואה את התוצאה היום, יש סכנה, חלילה וחס, שתוקם ממשלת שמאל חילונית".

עם זאת השר דרעי הבהיר כי "המצב הוא לא ייאוש מוחלט, אפשר לשנות את זה. זאת המשימה העיקרית היום, אנשים צריכים לצאת להצביע ובכל הכוח. אסור לוותר על שום קול". דרעי אמר כי הוא מוטרד מהשאננות ומהייאוש שיש בקרב מצביעי הימין, וביניהם קהל היעד של ש"ס. "אני רוצה שתהיה ממשלה המסורת תימשך", אמר דרעי בסיום דבריו. "על זה התפללתי הבוקר. לאחר מכן שאמרתי סליחות עם מאות ילדים בציון של מרן אמרתי 'עשה למען תינוקות של בית רבן'", הוסיף.

עוד בוואלה!

איפה הקלפי ומה צריך להביא? המדריך המלא לבחירות 2019, מועד ב'

לכתבה המלאה
יום הבוחר- בחירות מועד ב' יצאו לדרך ברחבי הארץ,יו"ר ש"ס אריה דרעי מצביע מצביע, שדרות 17 בספטמבר 2019. דוברות ש"ס, אתר רשמי
"יש סכנה אמיתית". דרעי מצביע הבוקר בירושלים/אתר רשמי, דוברות ש"ס
יום הבוחר- בחירות מועד ב' יצאו לדרך ברחבי הארץ, רבנים בכירים מצביע, שדרות 17 בספטמבר 2019. שלומי כהן, אתר רשמי
תמונות מנהיגי הזרם הליטאי מצביעים שפורסמו בציבור החרדי/אתר רשמי, שלומי כהן

ח"כ נוסף שהצביע הבוקר בירושלים הוא אורי מקלב (יהדות התורה), שהצביע בקלפי הסמוכה לביתו. ביציאתו מהקלפי אמר: "זוהי הרגשה אחרת המלווה אותנו עם פתיחת הקלפיות. כערב כל נדרי, זאת הכרעה על אורח החיים שלנו. האם אנחנו חוזרים להיות נחותים כמו הסבא וסבתא שלנו שלנו בארצות הניכר או שלא".

מקלב הוסיף כי "בסופו של דבר אני נמצא בתוך ציבור גדול מאוד, כמיליון איש בתוך מדינת ישראל, שלא יודעים מה ילד יום עבורם". הוא תיאר את הרגשתו והסביר כי בבחירות הנוכחיות "ההרגשה שלי היא לא של עוד חבר כנסת, שהולך להצבעה בחשש אם הוא יהיה בקואליציה או באופוזיציה. אצלי החשש הוא על עתיד הילדים שלי על עתיד החיים של הציבור החרדי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully