וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה, פעילים בבית היהודי מגבים את שקד: "בזכותה עברנו"

20.9.2019 / 15:45

בתגובה לביקורת של מיכל פרץ שפורסמה בוואלה! NEWS, הפעילים אמרו כי שקד התמודדה בהצלחה מול קמפיינים שהובילו נגדה רה"מ, נעם ועוצמה יהודית. לטענתם, הרב פרץ לא היה מביא את אותה התוצאה. "אפשר להגיד שלא עמדנו בציפיות, אבל לקרוא לזה כישלון?"

צילום: אבי כהן, עריכה: ליר שפיגלר

יממה אחרי שמיכל פרץ, רעייתו של יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, תקפה בשיחה סגורה את יו"ר ימינה איילת שקד, ואמרה כי לאור תוצאות הבחירות האחרונות בהן קיבלה ימינה 7 מנדטים בלבד עליה "להסיק מסקנות", פעילים מרכזיים במפלגת הבית היהודי מתנערים מדבריה. לדבריהם, האיחוד עם הימין החדש ושילובה של שקד במקום הראשון הוכיח את עצמו, ואם לא היה קורה, המפלגה לא הייתה עוברת לבד את אחוז החסימה.

"זו לא הייתה הצלחה גדולה אבל בטח לא כישלון", טען בתגובה עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר מודיעין מטעם הבית היהודי. "שקד עבדה קשה בבחירות והתמודדה עם לא מעט מכשולים בציבור שלנו. כעת, אם אנחנו נוותר עליה, אנחנו מוותרים על הסיכוי לגדול ולהשפיע פה. הציונות הדתית בפרשת דרכים והיא צריכה לחשב מסלול מחדש".

איילת שקד במהלך עצרת מפלגת ימינה 18 בספטמבר 2019. אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
"הציבור אוהב אותה, והיא אפילו הביאה קולות חדשים". שקד בעצרת המפלגה, החודש/אתר רשמי, אהוד אמיתון/TPS

טאוב ציין כי "הרב רפי ושקד שיתפו פעולה במסגרת האיחוד, והשקט היחסי שהיה בציבור, ללא מריבות והתכתשויות, הוכיח את עצמו". לדבריו, "הציבור אוהב אותה, היא מכבדת את הציבור והיא אפילו הביאה קולות חדשים. האחדות שהיא התעקשה עליה הוכיחה את עצמה. ההפסד היה במקומות של חרד"ליים בעיקר".

משה שוורץ, פעיל במפלגה מתל-אביב אמר כי שקד צריכה להישאר ברשימה מאוחדת עם הבית היהודי. "אני חושב שהרבנית פרץ טועה", אמר. "אפשר להגיד שלא עמדנו בציפיות, אבל לקרוא לזה כישלון? למה יש להסיק מסקנות? הרב רפי לא היה מביא את התוצאה, אם לא היינו מתחברים איתם - לא היינו עוברים את אחוז החסימה. לא היה נשאר זכה למפלגה ימנית דתית".

שוורץ אומר כי "לא מתקבל על הדעת" שבני משפחה מתערבים בפוליטיקה "אבל אני לא נכנס לזה. אני מאד מתפלא, עוד לא הגיעו תוצאות החיילים וכה מהר מגיעים להחלטות? הפזיזות הזו לא במקומו. שקד נלחמה והתמודדה בהצלחה עם מלחמה שהתנהלה נגדה, גם מתוך הבית שלנו".

עוד בוואלה!

באזכרה לא מחוללים שערורייה: גנץ נלחץ מהנשיא, אך יכול להקים ממשלה

לכתבה המלאה
עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר מודיעין מטעם הבית היהודי ויו"ר ימינה איילת שקד. הבית היהודי במודיעין, אתר רשמי
"אם אנחנו נוותר עליה, אנחנו מוותרים על הסיכוי לגדול ולהשפיע פה". טאוב ושק/אתר רשמי, הבית היהודי במודיעין

שקד סופגת ביקורת מצד גורמים בציונות הדתית מאז התפרסמו תוצאות הבחירות, לאור כך שסברו כי הייתה יכולה להשיג יותר מנדטים. עם זאת, שקד התמודדה בבחירות עם קמפיין עוצמתי שהוביל נגדה ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר ומפלגת נעם של הזרם החרד"לי הרידקלי בציונות הדתית.

עו"ד רחלי צינקין, פעילה מרכזית בבית היהודי בנתניה הסבירה כי "לקבל שבעה מנדטים כשהלכו על הראש של מפלגת ימינה, גם הליכוד, גם נעם, גם עוצמה יהודית וגם פה ושם השמאל, אז אני חושבת שהיא עשתה בסדר גמור. לא היינו אמורים לגרד את השישה מנדטים. יש הרבה אנשים, לפחות מסביבי, שהצביעו ימינה רק בגלל ששקד עמדה בראש. אחרת, הם היו מצביעים לליכוד. אם היינו הולכים בנפרד, שתי המפלגות לא היו עוברות את אחוז החסימה. האיחוד הזה היה מתבקש".

מיכל פרץ. עטרה גרמן, סרוגים, אתר רשמי
"לא מתקבל על הדעת" שבני משפחה מתערבים בפוליטיקה. מיכל פרץ/אתר רשמי, עטרה גרמן, סרוגים

מיכל פרץ אמרה השבוע כי איילת שקד צריכה להסיק מסקנות וכי בבחירות הבאות אין לרוץ באותה מתכונת. בשיחה שתוכנה הגיע לידי וואלה! NEWS, אמרה פרץ: "נצטרך לחשוב בפעם הבאה אם זה יהיה איתנו או בלעדינו, אבל ברור שזה לא ייראה אותו דבר ולא יהיה באותה מתכונת אם נלך שוב לבחירות".

פרץ הייתה מהמתנגדות לשילובה של שקד בראש רשימת הימין המאוחדת בבחירות האחרונות, ולמרות זאת, בעקבות הסקרים שניבאו לרשימה כזו יותר מ-10 מנדטים, בעלה ויתר ברגע האחרון על מקומו לטובתה. כעת, אחרי שהשיגה בבחירות רק שבעה מנדטים, מנדט פחות ממה שהיה למפלגה כשבנט ושקד היו חלק ממנה, קיימת אכזבה גדולה, והסכינים נשלפים.

עם פרסום מדגמי התוצאות, נחשף בוואלה! NEWS כי סיעת ימינה צפויה להתפרק בכנסת הקרובה לשתי סיעות נפרדות - הבית היהודי והאיחוד הלאומי עם השרים פרץ וסמוטריץ' והימין החדש עם שקד ונפתלי בנט. שקד התנגדה לפיצול הזה, אך לטענתה לא היה באפשרותה למנוע אותו היות ומדובר בהסכם שנחתם עוד קודם הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully