וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה משותפת: "יש תיווך, אין מגע ישיר"

23.9.2019 / 13:54

נשיא המדינה זימן את ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן לפגישה משותפת בלשכתו, אחרי שחתם את סבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות. 55 המליצו על נתניהו לעומת 54 על גנץ. נתניהו אישר את השתתפותו בפגישה ואמר בישיבת הסיעה: "האפשרות היחידה - ממשלת אחדות רחבה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

מרכיבים ממשלה - עדכונים אחרונים:

  • ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה משותפת הערב
  • בתום ההתייעצות: 55 ממליצים על נתניהו לעומת 54 לגנץ
  • נתניהו: "יש הצעות לתיווך מול גנץ, אין מגע ישיר"

עם תום סבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות, נשיא המדינה ראובן ריבלין זימן היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ לפגישה בלשכתו הערב. זאת, על רקע ההערכה שהנשיא ינסה להוביל להקמת ממשלת אחדות, למרות התנגדות כחול לבן לישיבה עם נתניהו. השניים אישרו את השתתפותם בפגישה שתתקיים ב-19:30.

במקביל, נתניהו אישר בישיבת סיעת הליכוד כי יש הצעות לתיווך מול גנץ, אך אין מגע ישיר בין הצדדים. במהלך הישיבה הוא נשאל על ידי סגנית השר ציפי חוטובלי בעניין הרוטציה, והשיב: "אין דיבור בכלל. הקצב של המתווכים הוא אולי אחת לשעתיים. אני חבר טוב של גנץ מגן הילדים, מהקורס מ"כים. ההצעות נערמות מכאן עד השמיים. אבל אין מגע ישיר, אין קשר עם גנץ".

בנימין נתניהו, בני גנץ, וראובן ריבלין באזכרה לשמעון פרס, הר הרצל ירושלים, 19.09.19. ראובן קסטרו
ריבלין עם נתניהו וגנץ באזכרתו של שמעון פרס, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

עוד אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד בכנסת כי "הממשלה היחידה שאפשר להקים בנסיבות הללו היא ממשלת אחדות רחבה בינינו". הוא קרא פעם נוספת לגנץ להיפגש כדי להרכיב ממשלת אחדות והוסיף כי הוסיף כי "הדרך היחידה לעשות את זה היא לשבת, לדבר ולהגיע לפשרות בין המחנה הלאומי שבראשותי לבין מחנה השמאל שבראשות בני גנץ. צריך להגיע לאחדות בלי פסילות ובלי חרמות".

ריבלין, שאמר ש"אנחנו צריכים למצוא דרך להקמת ממשלה יציבה", חתם היום יומיים של התייעצויות עם נציגי הסיעות על המועמד להרכבת הממשלה. מספר הממליצים על גנץ עומד על 54 ח"כים - 33 של כחול לבן, 10 של הרשימה המשותפת ללא בל"ד, 6 של העבודה-גשר ו-5 של המחנה הדמוקרטי. על נתניהו המליצו 55 ח"כים מגוש-הימין החרדים, שסיכמו מוקדם יותר על בלוק טכני: 31 מהליכוד, 9 מש"ס, 8 מיהדות התורה ו-7 מימינה. 11 ח"כים בחרו שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים - 3 הח"כים של בל"ד, שהודיעו הבוקר כי הם גורעים את עצמם מהמלצת הרשימה המשותפת על גנץ, ועוד 8 המנדטים של ישראל ביתנו.

עוד בוואלה!

עד שיפול האסימון: נתניהו במאמץ נואש לשווק את ההפסד כניצחון

לכתבה המלאה

ריבלין התבטא כמה פעמים בשבועות האחרונים, התחייב שיעשה הכל כדי למנוע בחירות נוספות, ואף קרא באופן מפורש להקמת ממשלת אחדות. החוק משאיר בידיו שיקול דעת נרחב מאוד בהחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה ובמצב המלכוד הפוליטי להחלטה הזו יש משקל כבד. עוד לפני שיודיע האם הוא נותן את המנדט לנתניהו או לגנץ, ההערכה היא שהוא יקרא להם פומבית לפתוח במשא ומתן על אחדות כבר עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully