וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בליכוד: "בנט חייב לשים את האגו בצד ולאחד את המפלגות"

13.1.2020 / 9:09

אחרי האיחוד בשמאל, גורם בליכוד אמר כי "זו העת בימין להתאחד", וקרא לשר הביטחון "למנוע אובדן מיותר של מנדטים", לאור התנגדותו לריצה משותפת עם עוצמה יהודית. סמוטריץ': "הימין לא יסלח למי שיוריד לטמיון עשרות אלפי קולות". הבית היהודי: "קוראים לכל השותפים להתכנס"

עריכה: עמית שמחה

(בווידיאו: האיחוד בין יו"ר הבית היהודי פרץ ליו"ר עוצמה יהודית בן גביר)

קריאות לאיחוד בימין - כל העדכונים:

  • אחרי האיחוד בשמאל, גורם בליכוד אמר: "בנט חייב לשים את האגו בצד"
  • סמוטריץ': "חייבים להתאחד כולנו, מקצה לקצה"
  • הבית היהודי: "יש סכנה ממשית לממשלת הימין, קוראים להגיע להסכם"

אחרי שהעבודה-גשר ומרצ סיכמו על התמודדות משותפת, גם בימין עלו הבוקר (שני) קריאות לחיבורים. גורם בליכוד אמר כי "זו העת של הימין להתאחד" וכי "נפתלי בנט חייב לשים את האגו בצד ולאחד את כל מפלגות הימין על מנת למנוע אובדן מנדטים מיותר בפעם השלישית. מאמינים שהאחריות תגבר על השיקולים האישיים". זאת, לאור התנגדותו של השר בנט, העומד בראשות הימין החדש, לאיחוד רחב שעוצמה יהודית תהיה חלק ממנו.

שלושה ימים לבחירות, עדיין אין ההתקדמות בין יו"ר הבית היהודי רפי פרץ לבין יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. הבוקר, סמוטריץ' אמר כי "‏אחרי האיחוד בשמאל, אבל גם בלעדיו, אנחנו חייבים להתאחד כולנו. מקצה לקצה. גם הבוקר אני ממשיך לחתור אל היעד הזה, בכל דרך ומכל כיוון אפשרי".

לדברי סמוטריץ', "הימין לא יסלח למי שימנע את האיחוד הזה ויוריד לטמיון עשרות אלפי קולות. זו הרי הסיבה שעד היום אין לנו ממשלת ימין אחרי הבחירות הראשונות".

שר הביטחון נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
גורם בליכוד קרא לו "לשים את האגו בצד". בנט, לצד פרץ/פול צלמים, אוהד צויגנברג

הערב, מרכז הבית היהודי יקיים במכז וואהל ברמת גן כינוס משמעותי, שבו פרץ ינסה להביא לאישור את ההסכם עם עוצמה יהודית. לפי אישור ההסכם, יחליט גם בנט האם להתקדם לאיחוד מלא מימין לליכוד - או לרוץ בשני ראשים במתכונת אחרת. בבית היהודי אמרו הבוקר כי "מרגע שהוכרזו בחירות נוספות פעלנו למען איחוד כולל במפלגות מימין הליכוד. האיחוד בשמאל מחייב את כולנו לאחריות - יש סכנה ממשית לממשלת הימין. אנו ממשיכים לפעול כל העת כדי שאיחוד כזה יצא לפועל. אנו קוראים לכל השותפים להתכנס ולהגיע להסכם בהקדם".

בפני ראשי המפלגות מימין לליכוד עומדות ארבע אפשרויות, שאחת מהן היא איחוד רחב של הימין החדש, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. אפשרות שנייה היא איחוד דומה, רק ללא עוצמה יהודית, מהלך שמתנגד לו יו"ר הבית היהודי פרץ בשל ההסכם המוקדם שחתם עם המפלגה.

האפשרות השלישית היא ריצה של הימין החדש ובמקביל ריצה מאוחדת של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. האפשרות הרביעית והאחרונה היא שסמוטריץ' יתאחד עם בנט ואיילת שקד לריצה משותפת ובמקביל הבית היהודי ועוצמה ירוצו יחד. בנט לא נלהב ממהלך כזה, אף ששקד תומכת בו.

(עדכון ראשון: 8:31)

עוד בוואלה!

העבודה-גשר ומרצ החליטו על ריצה משותפת לכנסת ה-23

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"חייבים להתאחד כולנו, מקצה לקצה". סמוטריץ'/פול צלמים, אוהד צויגנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully