וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דחק בשמעון ריקלין להצטרף לבית היהודי, העיתונאי דחה ההצעה

ראש הממשלה שוחח עם העיתונאי וביקש ממנו להצטרף לרשימתם של פרץ ובן גביר במקביל למגעים שהתקיימו עמו מצד המפלגה. ואולם ריקלין דחה את ההצעה: "החרמות השנאות והפילוגים לא מאפשרים לי לקבל בלב שלם את ההצעה". במקביל, מגעים לשריון ח"כ יברקן מכחול לבן ברשימת הליכוד

עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (רביעי) עם העיתונאי שמעון ריקלין, וביקש ממנו להצטרף לרשימת הבית היהודי, זאת בצל מגעים שהתקיימו בימים האחרונים בין הבית היהודי לריקלין. אתמול הצטרפה לרשימה העיתונאית שרה ב"ק.

עם זאת, בחשבון הטוויטר שלו דחה ריקלין את הצעת המפלגה ואת ניסיונותיו של נתניהו לצרפו לרשימה: "החרמות, השנאות והפילוגים לא מאפשרים לי לקבל בלב שלם את ההצעה של הבית היהודי". עוד הוסיף ריקלין כי "חבל שאין בכוחה של הציונות הדתית ללמוד מהשמאל להניח בצד את המחלוקות ולהתמקד במטרה המשותפת: ניצחון. מכיוון שלא נראה לי שאני יכול לתרום, אעזור ככל יכולתי מהתקשורת. סדקים בקירות הבית, ואיש לא זז וחבל".

שמעון ריקלין בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"החרמות והפילוגים לא מאפשרים לי לקבל בלב שלם את ההצעה". ריקלין/ראובן קסטרו

אף שנותרו כ-12 שעות לסגירת הרשימות, הסיכויים לאיחוד של רשימה אחת מימין לליכוד נמוכים, ובשלב הזה יו"ר הבית היהודי רפי פרץ הבהיר כי הוא לא מתכוון להפר את ההסכם עם עוצמה יהודית לטובת איחוד רחב יותר עם נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ'. "למרות כל הביקורות, אנו מצילים עשרות אלפי קולות ימין. הקולות האלה במערכת הבחירות הקודמת הלכו לפח. אני לא מתכוון לוותר על החיבור הזה", אמר פרץ.

מנגד, בתוך המפלגה נשמעו גם קריאות אחרות. ח"כ מוטי יוגב, מספר 2 במפלגה, קרא לפרץ לוותר על ההסכם עם בן גביר ולנהל משא ומתן עם בנט, שקד וסמוטריץ'. בהודעה שהפיץ כתב: "בל נהמר ונעשה שוב את הטעויות שנעשו בשנה האחרונה, בה היו מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה ואיבדו קולות לימין. למרות כל המשקעים שבין המפלגות, נקיים משא ומתן פנים אל פנים, לא דרך התקשורת, נחזור לנקודה המשותפת בה היינו רק לפני ארבעה חודשים". יוגב מתכוון לבחירות האחרונות שבהן רצו הימין החדש, האיחוד הלאומי והבית היהודי יחד, ללא עוצמה יהודית.

עוד בוואלה!

משחקי פאזל בימין, הליכוד נגד אדלשטיין וסגירת קצוות בשמאל: סיכום היום הפוליטי

לכתבה המלאה
השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
הסיכויים לרשימה אחת מימין לליכוד נמוכים. פרץ, בנט, סמוטריץ' ושקד/ראובן קסטרו

גם בנט לא שינה את עמדתו נגד ריצה משותפת עם עוצמה יהודית. בליכוד תקפו אתמול את יו"ר הבית היהודי בעקבות סירובו והדגישו כי "השמאל התאחד - הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות הכל כדי למנוע בזבוז קולות". עוד הוסיפו כי "לצערנו בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את 'עוצמה' החוצה ממפלגתו. לכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין".

בליכוד פנו לגדי יברקן כדי שיערוק מכחול לבן

בתוך כך, בליכוד מנסים לשכנע את ח"כ גדי יברקן מכחול לבן להצטרף לרשימה ולקבל שריון כנציג הקהילה האתיופית בבחירות הבאות. מזכירות הליכוד תקיים בשעה הקרובה משאל טלפוני על שריון יברקן במקום ה-20 ברשימת המפלגה. יברקן טרם הגיב לדברים, אך ככל הנראה מקיים במקביל משא ומתן מול כחול לבן ודורש לשדרג מקומו ברשימה כתנאי לכך שלא יעבור לליכוד.

בימים האחרונים מנסים בליכוד לגייס שם בולט מהקהילה האתיופית, שם זוהתה בבחירות הקודמות נדידת קולות לעבר כחול לבן. במסגרת זאת נעשתה פניה ליברקן, שהיה בעבר חבר בליכוד וכעת חבר בכחול לבן מטעם מפלגת תל"מ של משה יעלון. בשנה האחרונה ניסו בליכוד לשכנע את יברקן לערוק מכחול לבן כדי לסייע בהקמת ממשלה אך עד כה בכל המקרים יברקן סירב.

ח"כ גדי יברקן במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
בליכוד מנסים לגייס שם בולט מהקהילה האתיופית. יברקן/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום בליכוד פנו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, כדי שיכריע אם מועמד שהסכים להכלל ברשימה שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית יכול לחזור בו ולהיכלל לאחר מכן ברשימת מועמדים אחרת. הנדל השיב בשלילה וקבע כי "מועמד אשר הסכים להכללת שמו ברשימת מועמדים פלונית, לא יכול עוד, במסגרת אותה מערכת בחירות, להסכים להכללת שמו ברשימת מועמדים אחרת. היה ויעשה כן, יימחק שמו משתי הרשימות".

(עדכון ראשון: 11:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully