וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס, ימינה ויהדות התורה במכתב הבהרה משותף: "נתמוך רק בנתניהו"

ביוזמה משותפת שהוביל דרעי, ראשי המפלגות שלחו מכתב לראש הממשלה שבו הבהירו כי ימליצו רק עליו להרכבת הממשלה. המכתב מגיע ברקע החשש שהעלו נתניהו ומקורביו מכך שימינה תתפצל לאחר הבחירות לממשלה בראשות גנץ. מדובר במכתב שלישי של ראשי הימין על נאמנות פוליטית לנתניהו

עריכה: שאול אדם

הימין במכתב נאמנות לנתניהו - כל הפרטים:

  • ראשי ש"ס, ימינה ויהדות התורה שלחו מכתב משותף לנתניהו: "נתמוך רק בך"
  • מדובר במכתב שלישי שעליו חתמו מפלגות בלוק הימין להצהרה על נאמנות פוליטית לנתניהו
  • המכתב, שיזם דרעי, מגיע עקב החשש של נתניהו ומקורביו מחבירה של ימינה לגנץ
  • נתניהו: "זה המסמר האחרון בבלוף של גנץ, ברור שאין לו ממשלה בלי הרשימה המשותפת"

ביוזמה משותפת, המפלגות ש"ס, ימינה ויהדות התורה שלחו היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הודיעו כי הם יתמכו רק בו להרכבת הממשלה. במכתבם, אמרו ראשי המפלגות כי הם משוכנעים שגוש הימין יצליח להגיע בבחירות ל-61 מנדטים ו"להרכיב ממשלה לאומית וחזקה לעם ישראל".

המכתב, שנשלח ביוזמתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, מגיע בין היתר ברקע החשש שהעלו נתניהו ומקורביו בתקופה האחרונה מפיצול ימינה לאחר הבחירות, והליכה של ראשי המפלגה נפתלי בנט ואיילת שקד לממשלה בראשות יו"ר כחול לבן בני גנץ. "בימים האחרונים אנו עדים לשורה של פרסומים בתקשורת, לפיהם לאחר הבחירו לכנסת ה-23, תוקם ממשלה בהובלת כחול לבן ובהשתתפות או בתמיכה של מפלגות מ'גוש הימין', ידיעות שאינן נכונות כלל", נכתב.

ראשי המפלגות הוסיפו כי הם מבקשים להבהיר: "לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד ושבראשה יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו. נדגיש כי לא ננהל כל מו"מ נפרד להקמת ממשלה אחרת".

שר החינוך נפתלי בנט ואריה דרעי. ראובן קסטרו
"נתמוך רק בנתניהו". בנט ודרעי/ראובן קסטרו
מכתב ההברה שחתמו ראשי מפלגות הימין התומך  בראש הממשלה, בנימין נתניהן. -, אתר רשמי
המכתב שנשלח על ידי מפלגות הימין לנתניהו/אתר רשמי, -

נתניהו אמר כי התחייבות גוש הימין היא "המסמר האחרון בבלוף של גנץ". לדבריו, "ברור יותר מתמיד שלגנץ אין שום אפשרות להקים ממשלה בלי התמיכה או ההימנעות בכנסת של אחמד טיבי והרשימה המשותפת. ממשלה שתלויה ברשימה המשותפת תהיה סכנה לביטחון ישראל. רק ליכוד גדול יקים ממשלת ימין חזקה, ישמור על ישראל ויבטיח שלא תקום ממשלת שמאל בתמיכת אחמד טיבי".

מנגד, בכחול לבן אמרו כי "‏הבלוק מוביל לבחירות נוספות. רק כחול לבן בקלפיות מונעת בחירות רביעיות.
אין לנתניהו ממשלה, כמו שלא הייתה לו בשתי מערכות הבחירות האחרונות אליהם דירדר את ישראל בעלות של שמונה מילארד ש"ח רק בשביל בריחה מהדין".

בדומה לתגובת המפלגה, גנץ אמר הערב בפתח כנס בחירות בקיבוץ עברון כי הצעד מבטיח בחירות נוספות. "שמעתי לפני שנכנסתי, שחברי בלוק הקרח של נתניהו חזרו להחתים את עצמם על התחייבות לבחירות רביעיות. יש רק אדם אחד שרוצה בכך - נתניהו. החתימה שלהם על הצהרת הנאמנות התורנית לא שווה את הדף שעליו היא כתובה. לליכוד אין ממשלה עם נתניהו. אם כחול לבן תנצח בפער מנדטים גדול זה ימיס את בלוק הקרח והוא ינזל לו בין האצבעות".

התכנסות ראשי סיעות הימין, לשכת רה"מ, ירושלים  18 בספטמבר 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
ישיבת בלוק הימין עם בנימין נתניהו, ספטמבר 2019/אתר רשמי, אתר רשמי

מדובר במכתב שלישי עליו חתמו ראשי מפלגות בלוק הימין שבו הצהירו על נאמנות פוליטית לנתניהו. המכתב הקודם היה זה שראשי המפלגות הוחתמו עליו אחרי בחירות ספטמבר. המשמעות היא אמנם הצהרתית, אך ההתחייבויות מדגישות גם את הקושי של כחול לבן בהרכבת ממשלה.

בשנים האחרונות, המפלגות החרדיות שללו כל אפשרות לישיבה עם כחול לבן, ובפרט עם ח"כ יאיר לפיד, לאור מה שכינו "גזירות" בהחלטות שהוביל כשכיהן כשר אוצר בממשלה בראשות נתניהו ב-2013. למרות זאת, לפי סקר של מכון המחקר החרדי אסקריא, כשליש מהמצביעים החרדים לא שוללים ישיבה בממשלה עם לפיד למרות הווטו של המפלגות החרדיות. לעומתם, 64.4%, כשני שליש מהמצביעים החרדים, הצהירו כי הם שוללים אפשרות כזו על הסף.

עוד בוואלה!

למרות הווטו: כשליש מהמצביעים החרדים לא פוסלים ישיבה עם לפיד בממשלה

לכתבה המלאה
ראיון עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, מטה כחול לבן, 15 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
"זו התחייבות לבחירות רביעיות". יו"ר כחול לבן, בני גנץ/ניב אהרונסון

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר אתמול כי "כולם בבלוק הימין נערכים ליום שאחרי עזיבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו". בדברים שאמר באירוע שבתרבות, אמר ליברמן כי בנט ושקד אומרים שהם ייכנסו רק לממשלת נתניהו, אבל הדבר היחיד שהם חולמים עליו הוא להקים ממשלה בלעדיו. "בחיים יש לפעמים הכחשה, זה נראה כאילו הוא חי בהכחשה. יגיע יום שנתניהו יפנים את זה", הוסיף ליברמן.

(עדכון ראשון: 17:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully