וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לא שולל שיח עם אבו מאזן: "אסור לפספס הזדמנויות היסטוריות"

15.2.2020 / 21:01

בריאיון לוואלה! NEWS יו"ר כחול לבן מסרב להתחייב כי ייפגש עם יו"ר הרשות, אך לדבריו, אם ייבחר הוא יתקשר אליו וינסה לקדם את עסקת המאה. גנץ לא שולל שיתמוך בסיפוח חד-צדדי בתמיכת ארה"ב: "זו יכולה להיות אופציה", וחוזר על התנגדותו לישיבה עם הרשימה המשותפת

צילום סטילס: ניב אהרונסון, צילום וידאו: ניב אהרונסון ומייקל ברהום, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב (שבת) בריאיון לוואלה! NEWS כי הוא לא שולל שיח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על תכנית השלום של הממשל האמריקני. גנץ סירב להגיד שייפגש עם אבו מאזן אם ייבחר לראשות הממשלה, אך ציין כי יתקשר אליו ויגיד לו שאסור לפספס הזדמנויות היסטוריות. לדבריו, "אני לא בוחר את מי שנמצא בצד השני, אני מסתדר עם מי שיושב בצד השני. אדע לקדם את הדברים עם הפלסטינים".

ברקע פרסום "עסקת המאה" הביע גנץ את שביעות רצונו מהמתווה שהוצג לו בעת פגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון. "החזון של התכנית הוא טוב גם לפלסטינים", ציין יו"ר כחול לבן. "הפלסטינים פה ואנחנו כאן, צריך למצוא את הדרך לחיות זה לצד זה מבלי שנסכן את זהותה היהודית והציונית של ישראל".

ראיון עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, כפר המכביה, 15 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
"לא בוחר את מי שיושב בצד השני, מסתדר איתו". גנץ, הערב/ניב אהרונסון
"קידום התכנית הוא צורך אסטרטגי, ויש לי הערות. אני רוצה אותה כבסיס להמשך מו"מ עם הפלסטינים ובתוך החברה הישראלית"

גנץ הבהיר כי קיימת אפשרות שיתמוך בסיפוח חד-צדדי בתמיכת ארצות הברית. "אני סבור שאם נגיע למצב שאין ברירה, זו יכולה להיות אופציה", הבהיר. "צריך לקדם את זה באחריות, בהסכמה לאומית ובתיאום אזורי ובינלאומי. השלום הזה צריך לשרוד פה לנצח, לא לעבור תקופת בחירות".

"יש הלימה מאוד גבוהה בין מה שאומר מצע כחול לבן לבין מה שאומרת תכנית טראמפ", המשיך יו"ר כחול לבן. "ברוח הקשר בין הדברים הללו נעמוד בקשר עם כל הגורמים. צריך לעשות דברים שהם לא רק נראים טוב מבחינה פוליטית, אלא אחראים מבחינה אסטרטגית". גנץ הדגיש כי "הבקעה תישאר ברשותנו בריבונותנו בדרך הנכונה. כך יקרה לגושי ההתיישבות לירושלים המאוחדת. לא נחזור לקווי 67. אמרנו והצהרנו ואת זה אנו מתכוונים לקדם".

בצל האשמות כחול לבן בבלימת החלת הריבונות על ההתנחלויות לפני הבחירות, הדגיש גנץ כי "אנחנו לא עושים מחטף אסטרטגי, הסיפוח לפני הבחירות זה בסך הכול גימיק שנתניהו ניסה לעשות". עוד הוסיף כי "קידומה של התכנית הוא צורך אסטרטגי של מדינת ישראל, ויש לי הערות. אני רוצה אותה כבסיס להמשך משא ומתן עם הפלסטינים ובתוך החברה הישראלית. זהו הרפרנס הנכון שמסתכל על המציאות הגיאו-פוליטית".

עוד בוואלה!

ד"ש לפייגלין: נתניהו נתן הבטחת סרק לברקת, וקומם עליו את בכירי הליכוד

לכתבה המלאה
נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם 11 בפברואר 2020. רויטרס
גנץ סירב להתחייב כי ייפגש עמו. אבו מאזן/רויטרס

שבועיים לבחירות, התייחס גנץ לסוגיית הרכבת הממשלה הבאה. יו"ר כחול לבן שב והבהיר כי מפלגתו לא תשב עם הרשימה המשותפת. "אנו מכירים בצרכי הציבור הערבי", הסביר. "לא יכול להיות שלא נטפל באלימות, לא ייתכן שלא נטפל בפיתוח והתשתית בחברה הערבית, החינוך והתעסוקה. אנו חלוקים בתחום המדיני ולכן לא נשב איתם".

גנץ אף הדגיש כי ימשיך לפעול להקמת ממשלת אחדות. לדבריו, "נתניהו עוזב את כיסא ראש הממשלה ומתיישב על ספסל הנאשמים. הליכוד יודע שעם נתניהו אין לו ממשלה, ובלי נתניהו יש אחדות. נחתור להקמת ממשלת אחדות או ממשלה ברוב יהודי בתמיכת שותפים נוספים. הציבור מבין ויצביע בהתאמה".

"לא אסחור בביטחון ישראל"

בעוד המתיחות בדרום גוברת, יו"ר כחול לבן אמר כי מפלגתו דורשת "או שתהיה סדרה ושקט מיידי תוך השבת הבנים או שנגיע להכרעה צבאית. נפעיל כוח צבאי בניגוד לנתניהו". ברקע הסבירות לפעולה רחבה ברצועת עזה, הדגיש כי "לא אסחור בביטחון ישראל ולא אעשה מניפולציות. כל מה שטוב לישראל אתמוך בו בכל אחת מהזירות. צריך לנהוג באחריות, תמיכה בעוטף 24/7, 365 ימים בשנה. הציבור בדרום צריך להיאבק היום על זכויותיו וזו סיטואציה לא סבירה".

על שר הביטחון נפתלי בנט אמר כי "אני לא שופט אף אחד. שמעתי את זלזול נתניהו בבנט. כואב לי לשמוע שראש ממשלה ממנה שר ביטחון ותוך דקה מזלזל בו. אני לא מתכוון לנהוג כך".

עודה: "המונח הגזעני רוב יהודי צריך לחלוף"

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר בתגובה כי "יש דבר אחד שצריך לחלוף מהפוליטיקה יותר מהר מנתניהו וזה המונח הגזעני 'רוב יהודי'". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוסיף עודה כי "‏נגיע ל-16 מנדטים. אם לא יהיה רוב אזרחי אז לא יהיה רוב".

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully