וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 30 שנה בכנסת: השר עוזי לנדאו פורש מהפוליטיקה

28.12.2014 / 17:51

לנדאו, שר התיירות, הודיע ליו"ר ישראל ביתנו ליברמן כי לא יתמודד על מקום בכנסת הבאה: "הזמן להמשיך הלאה". הוא החל את דרכו בכנסת ב-1984 בליכוד, היה בין היתר כשר לביטחון הפנים, ונודע בעמדותיו הנציות

ישיבת ממשלה, יוני 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
"הגיע הזמן להמשיך הלאה". השר עוזי לנדאו/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

שר התיירות עוזי לנדאו הודיע היום (ראשון) על פרישה מהחיים הפוליטיים. בהודעה שמסר בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר השר כי הודיע ליו"ר המפלגה, שר החוץ אביגדור ליברמן, שאין בכוונתו להציג את מועמדותו בבחירות הקרובות.

"במשך כ-31 שנות פעילותי הציבורית, כיהנתי בתפקידים מרכזיים בכנסת ובממשלה, מתוכן, בשש האחרונות, בישראל ביתנו", אמר לנדאו בן ה-71. במרוץ השנים הוא היה בין היתר השר לביטחון הפנים, שר התשתיות, שר במשרד ראש הממשלה, יו"ר ועדת החוץ והביטחון ויו"ר ועדת ביקורת המדינה. "בתקופה זו לקחתי חלק בדיונים, ביוזמות ובהחלטות חשובות ביותר לדרכה של המדינה. אני רואה עצמי ממשיך לפעול ולתרום, אך מבחינתי הגיע הזמן להמשיך הלאה מחוץ למערכת הפרלמנטרית".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ועדת הבחירות קבעה: לא יוצבו קלפיות באוניברסיטאות
לפיד: "נתניהו לא אמיץ"; נתניהו: "לפיד מבוהל"
ליברמן על פרשת השחיתות: "כוחות עלומים פוגעים בישראל ביתנו"

בסיום דבריו הוא הודה לשר ליברמן שלו, לדבריו, "חשיבות מרכזית במערכת הפוליטית" והבטיח "לתמוך ולסייע במערכת הבחירות כפי שיתבקש".

ליברמן נפרד מהשר במילים חמות ואמר: "הייתה לי הזכות והיה לי הכבוד לעבוד עם עוזי במשך שש שנים. לנדאו הוא התגלמות ההדר הבית"רי והוא תרם במשך שנים ארוכות למדינת ישראל בפעילות ציבורית ענפה ומגוונת, ובשנים האחרונות תרם לה בשבתו בממשלה כשר מטעם ישראל ביתנו. אנחנו נמשיך להיעזר בו, בעצותיו ובניסיונו הרב גם בעתיד והוא ימשיך ללוות את ישראל ביתנו גם במערכת הבחירות הקרובה. אני מלווה אותו בדרכו החדשה בברכת תל חי".

עוזי לנדאו בפארק הירקון. ראובן קסטרו
"רואה עצמי ממשיך לתרום". לנדאו/ראובן קסטרו

לנדאו, בעל תואר דוקטור להנדסה מאוניברסיטת מסצ'וסטס שבארה"ב, החל את דרכו הפוליטית ב-1984 – אז נבחר לשמש חבר כנסת מטעם הליכוד בבחירות לכנסת ה-11. ב-2001 מונה בידי ראש הממשלה המנוח אריאל שרון לשר לביטחון הפנים – אז נאלץ להתמודד עם פיגועי הטרור הקשים של האינתיפאדה השנייה. שנתיים מאוחר יותר מונה לשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה. הוא פוטר ב-2004 על ידי שרון אחרי שהצטרף לקבוצת ה"מורדים" בליכוד טרם מימוש תכנית ההתנתקות מרצועת עזה. ב-2005 הציג מועמדותו לראשות הליכוד אולם הסיר אותה והביע תמיכה בבנימין נתניהו.

בבחירות לכנסת ה-17 בשנת 2006 הוא הוצב במקום ה-14 ברשימה של הליכוד, אולם לא נכנס לכנסת אחרי שהמפלגה שלו נחלה מפלה כואבת וזכתה אז ב-12 מנדטים בלבד.

שנתיים לאחר מכן הוא הודיע רשמית על עזיבת הליכוד ומעבר לישראל ביתנו. הוא הוצב במקום השני ברשימה, נבחר לכנסת ה-18 ומונה לשר התשתיות. הוא ספג ביקורת ציבורית אחרי שהתנגד ליישום מסקנות ועדת ששינסקי להגדלת נטל המס על הפקת גז ונפט. הוא נודע לאורך כל שנותיו בכנסת כנצי בנושאים המדיניים ואף הגדיל לעשות כשמתח ביקורת חריפה על שופטי העליון. בתפקידו האחרון בכנסת ה-19 היה כאמור שר התיירות.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully