וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון חשף את המועמדת הראשונה ברשימתו לכנסת

5.1.2015 / 11:53

במסיבת עיתונאים שכינס בחיפה הודיע יו"ר "כולנו" כי ד"ר יפעת שאשא-ביטון, חברת מועצת העיר קריית שמונה, מצטרפת לרשימה שלו. "יפעת היא סמל להצלחה. הצטרפותה - בשורה חינוכית"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר מפלגת "כולנו" משה כחלון חשף הבוקר (שני) מועמדת נוספת לרשימתו לכנסת הבאה – ד"ר יפעת שאשא-ביטון, חברת מועצת העיר קריית שמונה, שכיהנה בעבר גם כסגנית ראש העירייה. במסיבת עיתונאים שכינס בהיכל הספורט בחיפה, הציג כחלון את שאשא-ביטון ואמר: "יפעת היא סמל להצלחה".

"יפעת צמחה במערכת החינוך. היא פורצת דרך בכך שבגיל 29 סיימה את הדוקטורט בחינוך", סיפרה עליה כחלון. היא תהיה המפתח של מפלגת 'כולנו' להביא לכל ילד וילדה במדינת ישראל את הסיכוי להצליח ולהגיע לעתיד הרבה יתר טוב. ההצטרפות של יפעת היא בשורה חינוכית שמגיעה מהצפון הרחוק".

בנאום ההצטרפות שלה למפלגה הדגישה שאשא-ביטון את חשיבות החינוך במערכת הבחירות הנוכחית. "כמעט שלא שמענו התייחסות לתחום החינוך, ולצערי הדגש לא שם", אמרה. "חשוב להדגיש כי חינוך טוב הוא הבסיס והיסוד לכול. בלי חוסן חברתי וכלכלי לא נוכל להשיג ביטחון. ואיך משיגים את החוסן החברתי? דרך החינוך".

יו"ר מפלגת "כולנו" משה כחלון מודיע על הצטרפותה של יפעת שאשא ביטון, חיפה. יותם רונן
כחלון ושאשא-ביטון במסיבת העיתונאים, היום/יותם רונן

כחלון מתכנן להציב בסך הכול שמונה נשים ב-20 המקומות הראשונים ברשימתו, שתיים בכל חמישייה. שם נוסף של מתמודדת אפשרית שעלה בהקשר לרשימתו של כחלון הוא זה של רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים מטעם סיעת "ירושלמים". עזריה, בת 38, צפויה להתמודד ברשימה לאחר שזכתה להמלצת אחיו של כחלון, קובי, המשמש בעצמו גם סגן ראש העירייה בעיר.

בסך הכול כחלון מתכנן להציג השבוע את שמותיהם של שלושה מועמדים ברשימתו. כמו כן, הוא צפוי להציג השבוע גם חלק מהמצע שלו. כפי הנראה מדובר בתכנית הדיור, שגיבש לפני שנתיים לצד מומחים בכלכלה, ובהם ראש אגף התקציבים לשעבר במשרד האוצר לשעבר גל הרשקוביץ.

בהמשך היום הוא צפוי לערוך יחד עם חברי מפלגתו סיור בערים חיפה, נהריה, עכו ומעלות. פעיל המפלגה התייחס להפוגה בתקופה האחרונה בפעילות המפלגה בתקשורת. "במהלך השבועיים האחרונים הייתה רגיעה מכוונת בכל הקשור למפלגה, וזאת כדי לתת במה למפלגות האחרות להתקוטט ביניהן", אמר הפעיל.

עוד על שיבוצים ב"כולנו":
אלי אלאלוף מצטרף לכחלון: "נצמצם פערים חברתיים"
מייקל אורן ירוץ עם כחלון: "נחזק את היחסים עם ארה"ב"
מסתמן: מנכ"ל בזק לשעבר ישובץ במקום גבוה במפלגת כחלון

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגת "כולנו", חיפה. יותם רונן
האישה הראשונה ברשימה. יפעת שאשא-ביטון/יותם רונן

עד כה חשף כחלון את שמם של שני מתמודדים – שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית מייקל אורן וחתן פרס ישראל אלי אלאלוף. עוד מסתמן כי כחלון יבחר באלוף במיל' יואב גלנט למשבצת "הביטחוניסט" ברשימה. הבחירה המסתמנת עוררה לא מעט ביקורת בתוך המפלגה מחשש שהשיבוץ ייתפס באופן שלילי בציבור, הן בשל קרבתו לאהוד ברק והן בשל פסילתו לתפקיד הרמטכ"ל.

בסביבתו של כחלון סיפרו כי ההחלטה לשבץ את גלנט לא עבורה באופן חלק. "ההחלטה נפלה, אך למשה יש עדיין היסוסים בנושא", הסביר אחד המקורבים. "גלנט מאוד בולט מבחינה ביטחונית, יש לו את כל הכישורים, אך עם זאת הוא מזוהה מאוד עם מחנה ברק בקרב הדיאדוכים שלו ושל גבי אשכנזי".

גם אנשי המטה של מפלגת "כולנו" לא חסכו ביקורת על המהלך, וזו נסובה בעיקר סביב תדמיתו של גלנט כמי שנלקחה ממנו הרמטכ"לות בעקבות חריגות בנייה בביתו. "זה לא נאמר בפני משה וקובי (אחיו של כחלון – ד"י). איש אינו אוהב לומר 'המלך הוא עירום', איך היו בהחלט אנשים ששאלו למה הוא לא נבחר להיות רמטכ"ל. אם הוא לא נבחר להיות רמטכ"ל, האם הוא ראוי להיות ח"כ? אם היועץ המשפטי מנע ממנו את הרמטכ"לות, מדוע שיהיה חלק מהמפלגה?"

(עדכון ראשון: 8:58)

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully