וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יוגב לתושבי עוטף עזה: "תמכתם בהתנתקות, אכלתם אותה"

20.1.2015 / 16:09

בדיון בוועדת החוץ והביטחון בנוגע להחלטת צה"ל להוציא ממרבית היישובים את החיילים שנמצאו בהם במשימות אבטחה, תקף חבר הכנסת מהבית היהודי את המקומיים. ח"כ בר לב: "המדינה הפקירה אותם". תושבים מעוטף עזה: "אל תנטשו אותנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אכלתם אותה". ח"כ מוטי יוגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברי ועדת החוץ והביטחון קיימו היום (שלישי) דיון טעון במיוחד בהשתתפות תושבי עוטף עזה, בנוגע להחלטת צה"ל להוציא ממרבית היישובים את החיילים שנמצאו בהם במשימות אבטחה שונות. במהלך הדיון השמיע חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) הצהרה בעייתית לאזני התושבים, כשרמז לכך שמכיוון שרבים מהם תמכו בהתנתקות מרצועת עזה, הם אינם יכולים להלין על כך שהם סופגים טילים והמדינה מתקשה להגן עליהם. "אם תמכת בהתנתקות, אכלת אותה", אמר.

עם זאת, יוגב הדגיש כי הוא תומך בהחלטה להחזיר את החיילים ליישובים. מנגד, ח"כ עמר בר-לב (העבודה) חיזק את ידי התושבים ואמר להם שבעצם ההחלטה להוציא את החיילים, "מדינת ישראל הפקירה אותם".

לקריאה נוספת:
מול הקריאות לחרם: הביקור שהידק את הסחר עם יפן
ייפגשו בכנסת? פרקליטת המתלוננת, והפוליטיקאי שהאשימה בהטרדה מינית
גלנט: "להגיע להסכם עם הפלסטינים, לא על חשבון הביטחון"

תכנית ההתנתקות. GettyImages
פינוי תושבי גוש קטיף בתכנית ההתנתקות/GettyImages

במהלך הדיון טענו תושבי עוטף עזה בפני חברי הכנסת כי הם מרגישים שהמדינה נטשה אותם. "התחושה שלנו היא שקיים משבר עמוק בינינו לבין מערכת הביטחון. חלק גדול מההבטחות שקיבלנו כלל לא קוימו עד היום", אמר דובי דקל, תושב אחד מיישובי הנגב שהשתתף בדיון בוועדה. "תחושת הביטחון לא צריכה להיפגע בגלל שיקולים תקציביים. לכל הפחות שיחזירו את החיילים באופן מידי עד שיקימו את המכשול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אל תנטשו אותנו, שילמנו מספיק"

איילת אפשטיין, תושב נוספת מהדרום, טענה כי היא ושכניה לא מרגישים מוגנים כלל. "מרבית אנשי כיתת הכוננות ביישובים הם אנשים מבוגרים שעובדים מחוץ ליישוב. אין להם אפשרות להגיע במקרה חירום ליישוב עצמו תוך פחות מ-20 דקות. אנחנו הולכים לישון מדי ערב עם תחושת פחד. באופן קבוע ישנם ניסיונות חדירה. אנחנו חגורת הביטחון של המדינה, אבל התחושה היא פשוט נוראית. יום אחד החיילים ששמרו עם אפוד מלא צמוד לגני הילדים פשוט נעלמו ללא התרעה מוקדמת", אמרה.

מירב כהן, תושבת נוספת, הוסיפה כי "התחושה היא שאנחנו יתומים מהמדינה. הדיסקט של כל הילדים בעוטף נשרט לחלוטין. הילדים מתנהגים כמו חיילים. כל רעש פשוט מקפיץ אותנו. מה אנחנו בסך הכול מבקשים? חשוב להבין שעוטף עזה חלש זה מדינת ישראל חלשה. אל תנטשו אותנו, אנחנו שילמנו מספיק".

חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול שהצטרף באחרונה למפלגת יש עתיד, הגיב בזעם לדברי ח"כ יוגב. "הבית היהודי חושפת כל פעם מחדש את פרצופה האמתי. מהאמירות החשוכות על נישואים בין גאים, דרך ההתבטאויות האומללות על גיוס נשים לצבא ועד חוסר הבושה שלה להטיל את האשם במצב הביטחוני בדרום על תושבי עוטף עזה. הבית היהודי הפכו למפלגת ימין קיצוני שמשסעת ומפלגת את העם", אמר.

מלשכת ח"כ יוגב נמסר בתגובה: "חבר הכנסת שהסתובב הכי הרבה בצוק איתן בעוטף עזה הוא מוטי יוגב, הוא בקשר רציף עם כל ראשי המועצות ועם התושבים והצליח להביא 100 מיליון שקלים לשורה תקציבית למרכיבי הביטחון של היישובים בקו העימות בכלל ובישובי עוטף עזה בפרט. לאחר מכן גם דחף להחלטת שר הביטחון שלא לפגוע במעמד שום יישוב ושום רבש"צ בעוטף עזה, וגם כיום הוא סבור שנכון להחזיר את החיילים ליישובי עוטף עזה, הן מצד הביטחון והן מצד תחושת הביטחון".

עוד נמסר כי יוגב "גם יודע לומר שהפיכת עזה לחמאסטן הוא פרי הביאושים של ההתנתקות והדבר יחייב את מדינת ישראל בעתיד לפעול למיגור הטרור והכרעת החמאס ברצועת עזה, כדי להגן גם על היישובים בעוטף ולהשיב להם את הביטחון וגם את תחושת הביטחון".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully