וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידלין מגבה את הממשלה בתקיפה בסוריה: "לא חושד בכשרים"

מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון סיפר בריאיון לרדיו תל אביב כי הוא תומך בדרג המדיני והצבאי. "אין לי ספק ששום שיקול של בחירות היה לפניהם, רק ביטחון ישראל"

ראש אמ"ן לשעבר המועמד לכנסת מטעם המחנה הציוני אלוף מיל' עמוס ידלין. ראובן קסטרו
"בכל מדינה מתוקנת הדרג המדיני מאשר או לא מאשר". ידלין/ראובן קסטרו

אלוף (במיל') עמוס ידלין, לשעבר ראש אגף מודיעין (אג"ם) ומועמד רשימת המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, הביע תמיכה בהחלטת הדרג המדיני לתקוף בסוריה – זמן קצר יחסית לפני הבחירות לכנסת. "כשנוצרת הזדמנות מבצעית זה עולה מלמטה למעלה, וכמו בכל מדינה מתוקנת הדרג המדיני מאשר או לא מאשר. אני לא חושד בכשרים", אמר בריאיון לרדיו תל אביב.

לקריאה נוספת על המחנה הציוני:
בהלול לתלמידי תיכון: "אני לא יכול להיות ציוני, מכיוון שאני ערבי"
סערת V15: "עמותת קש תומכת שמאל" או "פאניקה של הימין"?
מכיכר תחריר לפוליטיקה: קסניה סבטלובה רק רצתה להכיר את השכנים

מלבד הדרג המדיני, גיבה ידלין את כל בכירי הצבא הנוגעים בסוגיה. "הרמטכ"ל, רב אלוף-בני גנץ שאותו אני מכיר היטב ושירתתי עמו שנים ארוכות, יחד עם אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי, שהחליף אותי בתפקיד וגם אותו אני מכיר היטב, וסגן הרמטכ"ל יאיר גולן שהיה קודמו בתפקיד – אין לי ספק ששום שיקול של בחירות היה לפניהם, רק ביטחון ישראל", סיפר במסגרת התכנית "פרלמנט שישי" עם רועי כ"ץ.

ציר זמן: מבצעים צבאיים לפני בחירות

ידלין, טייס קרב בהכשרתו שאף לקח חלק בהפצצת הכור בעיראק ב-1981, נשאל אם אמון הציבור באשר לתזמון התקיפות מתערער. "נשלחנו אז שלושה שבועות לפני הבחירות", סיפר. "המבצע הזה הסתיים בהצלחה מלאה. אבל הוא יכול היה להסתיים כמו שנגמר שנה קודם לכן מבצע חילוץ של בני ערובה בטהראן [בהוראתו] של ממשל קרטר – מה שגרם לו להפסיד את הבחירות. תאר לך ששניים מאתנו תלויים בכיכר המרכזי של בגדד והכור שורד. איך אז היו נראות הבחירות?", תהה.

לדבריו, מהלך צבאי שכזה הוא בגדר חרב פיפיות. "לביצוע מבצע לפני הבחירות יש סיכונים. תשאל את כבוד הנשיא פרס, עם מבצע ענבי זעם ב-1996. אני לא חושב שלמהלך מלחמתי יש סיכוי במדינת ישראל לחזק את מי שהחליט עליו", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully