וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מביך" ו"לא חינוכי": מה הצעירים חושבים על סרטוני בחירות

קבוצת מיקוד מיוחדת, הכוללת 19 צעירים מכל רחבי הארץ שיצביעו בפעם הראשונה, הגיעה לאולפן וואלה! חדשות והביעה את דעתה על סרטוני הבחירות הוויראליים. צפו בניתוח התוצאות המפתיעות

מערכת וואלה!

הפעם הראשונה שלי – קבוצת המיקוד של וואלה! חדשות: 19 צעירים ממגזרים שונים ומכל רחבי הארץ, המצביעים לראשונה בבחירות הקרובות, הגיעו לאולפן וואלה! וענו על שאלות בנושא. בעזרת שלטים מיוחדים הם אף הביעו את תחושותיהם על קטעי וידאו הקשורים לבחירות. מי מהמועמדים מביכים את עצמם בעיניהם, ומה תומכי נתניהו חושבים על סרטונים שלועגים להרצוג וללבני? צפו בפרק ויראלי במיוחד מתוך קבוצת המיקוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי קבוצת המיקוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוחרים הצעירים צפו במספר סרטונים פופולריים שפורסמו לאחרונה ברשת על ידי המפלגות המובילות. בניגוד לציפייה שחברי הקבוצה יתחברו לקצב ולהומור של הסרטונים הם דווקא הביעו מורת רוח מהאופי השלילי שלהם. "מגעיל אותי לראות שמישהו פוגע באחרים רק כדי שהוא ייראה יותר חזק", אמר אחד המשתתפים על סרטון ה"טלפון האדום" של הליכוד שהציג בצורה נלעגת את יצחק הרצוג וציפי לבני. גם על סרטון ההיפסטר של נפתלי בנט נשמעה ביקורת רבה - דווקא מכיוון תומכיו.

לפרקים קודמים של "הפעם הראשונה שלי":
מעדיפים את לפיד על הרצוג
בנט ינהיג את המדינה? "בחיים לא"
לא מכירים את הרצוג, לא אוהבים את לבני

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הצעירים לא מתחברים לסרטונים בעלי אופי שלילי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
50-0 תגובה שלילית לסרטון, 100-50 תגובה חיובית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיטשל ברק, מייסד מכון המחקר "כיוון" שערך את קבוצת המיקוד, הסביר שההסתייגות מהסרטונים הוויראליים לא אפיינה רק סרטונים שמשמיצים את היריבים. כאשר קבוצת המיקוד צפתה בסרטון החתונה של מרצ גם תומכי הימין וגם תומכי השמאל לא "התחברו" אליו. צפו בהסבר המפתיע.

לא אוהבים לראות את זהבה גלאון מורידה צ'ייסרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
50-0 תגובה שלילית לסרטון, 100-50 תגובה חיובית/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת מיקוד ממוחשבת היא כלי מוכר של מחקר איכותני לזיהוי עמדות ותפישות בחברה, המאפשר לתרגם תחושות ומחשבות של חבריה לגרפים מתמטיים. בניגוד לסקר, כלי כמותי שנועד לנבא תוצאות ומגמות בכלל האוכלוסייה, מטרתה העיקרית של קבוצת המיקוד היא לבחון רגשות ועמדות. חברי הקבוצה של וואלה! הם 19 צעירים בני 20-18, שמצביעים לראשונה בבחירות לכנסת ה-20, וכן אישה בשנות ה-40 לחייה שהצהירה כי תלך לראשונה אל הקלפי בבחירות 2015.

מדובר בקבוצה הטרוגנית מכל רחבי הארץ: מחציתם מגדירים את עצמם כמצביעי שמאל ומחציתם כמצביעי ימין, והם נחלקת כמעט שווה בשווה בין נשים וגברים. בין היתר כוללת הקבוצה דתיים, חילוניים, ערבים ונציגי דור שני לעולים. ההצבעה באולפן נעשתה ביום שלישי, 27 בינואר, כחודש וחצי לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully