וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לוואלה: "אין ספק שאנחנו לפני סבב נוסף מול חמאס"

שר החוץ אביגדור ליברמן, תקף בריאיון מיוחד באולפן וואלה את ההחלטה על הפסקת אש בסוף "צוק איתן", ואמר: "האמירה שחמאס על הברכיים היא קשקוש". הוא נמנע מלהתעמת מול נתניהו בסוגיית הנאום בקונגרס: "לא נכנס לוויכוחים אישיים"

מערכת וואלה!

"ברור היום לכל בר דעת שכל הדיבורים על כך שחמאס על הברכיים ומתחנן על נפשו הם קשקושים בלבד" - כך אמר היום (ראשון) שר החוץ, אביגדור ליברמן, בריאיון מיוחד באולפן וואלה. לדבריו, "אחת ההתחייבויות שאדרוש (במשא ומתן הקואליציוני – ע"נ, ה"ק) היא מיגור שלטון חמאס. לא יכול להיות שזה לא יהיה יעד מרכזי בממשלה הבאה. ברור שאנחנו לפני סבב רביעי מול חמאס. ראינו את המצעד בעזה, ואנחנו יודעים שהם פיתחו מז"לטים ויכולות סייבר".

ליברמן נמנע מלומר מפורשות על מי ימליץ לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הקואליציה, אך טען: "ממשלה לאומית עם קווי יסוד ברורים זה מה שאנחנו צריכים, ואם אחר כך בוז'י הרצוג וציפי ירצו להצטרף ניתן לשקול. החשש שלי הוא שמרוב הכחשות של נתניהו והרצוג, הם די עובדים על ממשלת אחדות רחבה בלי כמה מפלגות מהמחנה הלאומי". הוא גם התייחס לדרישתו לקבל את תיק הביטחון, ואמר: "אני בטוח שאהיה בעמדה כזו שאוכל לדרוש - וגם לקבל - את תיק הביטחון".

בחירות 2015 || כל הסיפורים החמים בוואלה חדשות:
יומן בחירות | הפנתרים השחורים: נתמוך בש"ס ובדרעי
סרטון ה"הר שטרימר": בשמאל מגנים, בימין מתנערים
דירה סודית ודופלקס בצפון תל אביב: כך חיים הח"כים שלנו

השר אביגדור ליברמן באולפן וואלה, פברואר 2015. ראובן קסטרו
חושש מממשלת אחדות. ליברמן באולפן וואלה, היום/ראובן קסטרו

אתה רוצה להיות שר הביטחון, אבל היו פרסומים שלפיהם יצאת מישיבות קבינט באמצע, וגם לא הצלחת להשפיע על מהלך המבצע האחרון. למה שתקבל את תיק הביטחון?

"נכון שדעתי לא התקבלה, אבל היא הושמעה והיא רשומה. הפסקת האש האחרונה בלי הסדר עם חמאס לא התקבלה בקבינט, איכשהו החליקו אותה ראש הממשלה ושר הביטחון אחרי שהיה ברור שלעמדתי יש רוב בקבינט".

ליברמן לא הביע עמדה מפורשת בנוגע לשאלה האם ראש הממשלה נתניהו צריך לנסוע לוושינגטון כדי לנאום בקונגרס, אך עקץ אותו כשאמר: "אני חושב שהפטפטת הבלתי פוסקת בנושא לא מוסיפה, זה פשוט גורע. כשהשמדנו את הכור בעיראק לא היה פולמוס בציבור ובתקשורת". הוא הוסיף כי "זה לא נכון חודש לפני בחירות שאני אביע הערכה או אתן עצות. הסברתי בדיוק מה עמדותיי בנושא הזה, לא רוצה להיכנס לוויכוחים אישיים".

השר התייחס לפרסום מהבוקר בעיתון "הארץ", שלפיו דוח מסווג של משרד החוץ קובע כי יש סבירות נמוכה ביותר שאיראן והמעצמות יצליחו להגיע להסכם מסגרת על תכנית הגרעין עד סוף מרץ, מה שסותר את טענותיו של ראש הממשלה, אמר ליברמן: "ההדלפה הזו היא חבלה מכוונת, זה מסמך שלא עבר דרך לשכת השר. פניתי ללשכת היועץ המשפטי לממשלה, ביקשתי לפתוח בחקירה. זו ממש חבלה בדרג המדיני שאמור לקבל החלטות".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

יו"ר ישראל ביתנו התייחס במהלך הריאיון להקלטה שפורסמה ביום חמישי האחרון בערוץ 2, ובה נראית סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, מדברת על הבנות ליצירת חזית משותפת שתכלול גם את כחלון ולפיד, ואמר: "זאת פרשנות של פאינה קירשנבאום ותו לא, זה לא קיים. כולם מתחרים בכולם. אין שום תיאום וכל אחד משתדל להגיע לתוצאה המקסימלית".

לא ברור מה ההישגים שלכם בתחום החברתי והכלכלי מלבד ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, וגם בתחום ה"נאמנות והאזרחות" אתם חוזרים על אותן הבטחות מאז שנת 2009, אבל לא הצלחתם ליישם את התיקון לחוק האזרחות.

"כל מה שאתה אומר זה חוסר בקיאות בחומר, העברנו את הכפלת מענק השחרור לחיילים משוחררים, זה חקיקה של ישראל ביתנו שהעביר משה מטלון. ביטול אגרת טלוויזיה ורדיו לגמלאים וחיילים בודדים זה מהלך שלנו".

מטלון אפילו לא היה חבר בכנסת האחרונה, אתה נותן דוגמה מלפני שלוש שנים.

"מהשלוש שנים האחרונות העברנו את ביטול האגרה. בנושא נאמנות ואזרחות העברנו את 'חוק הנכבה'. הוא חוק מוצלח וראינו את התוצאות שלו בסינמטק חיפה כשנאלצו לבטל את סרטוני הנכבה".

חוק הדגל שלכם היה תיקון לחוק האזרחות ולא חוק הנכבה.

"מה שאנחנו שומעים מאחרים זה עשייה זה לא קשקושים".

זה בולט שחברי כנסת מהמפלגה הולכים ממך או שאתה מעזיב אותם, לקחת אנשים עם ניסיון והבאת במקומם סלבריטאי וסטודנטית בת 24.

"בכל מפלגה יש חילופי דורות. הצבנו את הרשימה הכי צעירה לכנסת, וכולם עם קבלות. אורלי לוי-אבקסיס עסקה בתחום החברתי, סופה לנדבר בתחום הקליטה, אילן שוחט הקפיץ את צפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully