וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת יחד טוענת לזיופים: "הועלמו פתקים שלנו מהקלפיות"

19.3.2015 / 13:00

המפלגה בראשות ישי, שלא עברה את אחוז החסימה, עתרה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר ליו"ר ועדת הבחירות וקבלה על "חשש ממשי לזיופים, סילופים, אי סדרים והטייה" בתוצאות. ישי: "לא נתקלתי בדבר כזה בכל חיי הפוליטיים"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו באלי ישי מודה לפעילים בערב יום הבחירות)

מפלגת יחד בראשות אלי ישי - שבתום ספירת כל הקלפיות אינה עוברת את אחוז החסימה - הגישה הבוקר (חמישי) עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20, השופט סלים ג'ובראן. בעתירה קובלת המפלגה על "חשש ממשי לזיופים, סילופים, אי סדרים והטייה" בתוצאות הבחירות שבסופו של דבר השאירו אותה ואת העומד בראשונה - שפרש מש"ס בטונים צורמים - מחוץ לכנסת.

בין היתר נטען בעתירה כי משקיפים של המפלגה לא הורשו להיכנס לקלפיות, מה שהוביל לכך שספירת הקולות במקומות רבים התנהלה ללא נציגים של המפלגה. בנוסף, נטען כי פתקים של רשימת "קץ" הועלמו מהקלפיות, וכי נעשתה תעמולה אסורה בכך שהופצה הקלטה של הרב עובדיה יוסף המנוח שקרא להצביע לש"ס ולא למפלגות אחרות. זאת כאשר מדובר למעשה בהקלטה ערוכה מהבחירות הקודמות שבמקור מתייחסת למפלגת "כוח להשפיע" בהנהגת הרב אמנון יצחק.

העתירה מתייחסת לערים בני ברק, ירושלים, ביתר עילית, מודיעין עילית, אשדוד ויישובים נוספים עם ריכוזי אוכלוסייה חרדית. 43 אלף קולות נפסלו במערכת הבחירות האחרונה ובוועדת הבחירות הסבירו כי לא נצפתה מגמה מסוימת בקלפיות מובהקות של ש"ס.

בחירות 2015 || כותרות אחרונות:
החיילים העניקו למרצ מנדט חמישי - גלאון לא תתפטר
כך, זה לא יקרה: ברוך מרזל שוב נשאר מחוץ לכנסת
28 נשים, 10 עיתונאים ו-7 גנרלים: אלו פני הכנסת הבאה

אלי ישי קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"מפלגת יחד נפלה קורבן". יו"ר יחד, ישי/ראובן קסטרו

"הופעלה נגדנו מערכת מכוונות של זיופים ברמת גבוהה ביותר של מאות ואלפי קולות", אמר ישי בתגובה ראשונה להפסד. "יש לנו הוכחות ואנחנו בודקים אפשרות לעתור לבית משפט. לא נתקלתי בדבר כזה בכל חיי הפוליטיים. אם אכן זה מה שקרה, אז נעתור ונעמוד על האמת, ואם בסוף זו תהיה התוצאה - נעמוד כולנו ונאמר שאנחנו מפסידים בכבוד. יש ניצחונות ויש הפסדים, צריך לדעת להפסיד בכבוד וזה גם חשוב ומכובד".

לדבריו, "אני סומך על רשויות החוק. אלה כוונות מאורגנות של אישים כאלה ואחרים שפעלו ברמת זיופים גבוהה מאוד. היו הרבה מאוד מצביעים שקולם לא נשמע או שלא יכלו להצביע". ישי הוסיף כי "אני חזק. אני לא מסוג הפוליטיקאים שאומר עכשיו אני הולך לעשות לביתי. התשובה היא לא. אמשיך למען עם ישראל. זכיתי לשרת ציבור ואני רואה בזה זכות עצומה וגדולה. אמשיך בכל כוחי. תנועת הבשורה של יחד שבטי ישראל ממשיכה לעבוד".

הוא הבהיר כי הוא לא מתחרט שעזב את ש"ס. "אני שמח על המהלך שלי, שהיה חשוב מאוד. עם פלסטר בפה אי אפשר לעבוד, ואני איש ימין, ולא איש שמאל. יש בי אהבה גדולה למצביעי ש"ס. אני עושה הפרדה מוחלטת בינם לבין מי שעומד בראשם. אם ש"ס לא הייתה מנהלת מאבק ומלחמה כל כך מזוהמים, העיקר לפגוע בנו. היום לכוח החרדי היה עוד חמישה מנדטים. יש תיעודים כל כך קשים שאם היו יוצאים החוצה, ש"ס לא הייתה עוברת את אחוז החסימה, ואריה דרעי היה נאלץ ללכת הביתה בפעם השנייה. מעולם לא הוצאתי קלטת, ולעולם לא אוציא קלטת".

העתירה: "עשרות אלפי הודעות נשלחו לאזרחים עם קולו של מרן"

"אני פונה אליך בהמשך לפניות רבות, תלונות ואף מספר עתירות שהגשנו במהלך יום הבחירות כאשר מהמידע שממשיך לזרום אלינו, עולה תמונה כללית מדאיגה ומטרידה שמפלגת יחד נפלה קורבן לקבוצות של אנשים שהתארגנו באופן שיטתי ומאורגן לתופעות של הפרת חוק שהטו את תוצאות הבחירות לכנסת ה-20 והיוו חתירה תחת יסודות הדמוקרטיה", כתב לג'ובראן עורך הדין של המפלגה, איתמר בן גביר. "על פי מה שמסתמן כרגע נאלץ להגיש ערעור בחירות, ואולם כבר מהרשימה החלקית ומהחומר שבפני כבודו אפשר להבין את התמונה הכללית".

עו"ד איתמר בן גביר, מרץ 2015. ראובן קסטרו
הגיש את העתירה. עו"ד איתמר בן גביר/ראובן קסטרו

עו"ד בן גביר פירט: "כבר בצהרי יום הבחירות פנינו אל הוועדה בתלונה דחופה ולפיה עשרות משקיפים של מפלגת יחד בבני ברק לא הוכנסו לקלפיות, היות ולפי הטענה היה בידם 'אישור מזויף'. פנינו בזמן אמת לוועדה והיועץ המשפטי של הועדה, עו"ד דין ליבנה הנפיק הודעה רשמית של הוועדה שאין בעיה להכניס משקיפים עם אישור לא מקורי.

"עם זאת, למרות האישור מוועדת הבחירות הרשו לעצמם המזכירים בקלפיות להתעלם מההנחיה. פועל יוצא הוא שכמות המשקיפים הייתה מזערית ולמעשה גם ספירת הקולות נעשתה כמעט ללא נציגים מטעם מפלגת יחד שלא רק שלא הורשו להיכנס אלא מקצתם נעצרו על ידי המשטרה בטענה שהם מחזיקים בתעודות מזוייפות. זאת כאשר דווקא בבני ברק היו לא מעט קולות פסולים כמו גם בשאר ריכוזי הציבור החרדי. אין צורך להכביר מילים במאבק שהיה באותו יום וגם בימים שלפני, מטעם סיעות מתחרות, על קולות המצביעים".

מצביע בתל אביב – 17 במרץ 2015. רויטרס
חרדי מצביע בקלפי בתל אביב/רויטרס
"היו מקרים שבהם מצביעים של מפלגת יחד פנו אל יו"ר ועדת הקלפי, אמרו לו כי אין פתקים של 'קץ', ונאמר להם: 'אז תצביעו ש"ס'"

"הפגיעה ביכולת שלנו להשקיף על הבחירות בבני ברק ובמקומות אחרים עשתה את שלה, וידוע שבמשך יום הבחירות הגשנו לא מעט תלונות על העלמת פתקים של המפלגה ועל הסתרתם של פתקי המפלגה. חרף הפניות הרבות שלנו והעזרה מטעם אנשי הועדה המצב בעיר בני ברק לא השתפר ונהפוך הוא, אף הוחמר יותר ויותר ככל שנקפו השעות".

"מעבר לטענות על פגיעה בפתקים, גנבתם והסתרתם היו מקרים שבהם הגיעו מצביעים של מפלגת יחד, פנו אל יו"ר ועדת הקלפי, אמרו לו כי אין פתקים של 'קץ', וזכו לתשובה: 'אז תצביעו לש"ס'".

כיסא המרן בכנס בחירות של ש"ס בהיכל  ?יד אליהו? תל אביב. מרץ 2015. ראובן קסטרו
"עשרות אלפי הודעות נשלחו לאזרחים עם קולו של מרן שקורא לא להצביע 'יחד'". הכיסא הריק של הרב עובדיה בעצרת של ש"ס/ראובן קסטרו

בהמשך מפרט עו"ד בן גביר את השימוש בקולו של המנהיג הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף המנוח, בקמפיין נגד המפלגה. "עשרות אלפי הודעות נשלחו לאזרחים עם קולו של מרן הרב עובדיה כאשר הוא קורא שלא להצביע למפלגת יחד. ישאל השואל איך יכול להיות כדבר הזה, שהרי הרב נפטר. היום מסתבר שנלקחה הקלטה מהבחירות הקודמות שבהן הרב קרא שלא להצביע למפלגת הרב אמנון יצחק ומאן דהוא פשוט חתך את ההקלטה כדי שיובן שיש קריאה שלא להצביע למפלגת יחד".

"מכתב זה נכתב לא רק בשמנו, אלא בשם הדמוקרטיה הישראלית כולה"

"אם לא די בכל אלה, הרי שביממה האחרונה נמצאו מספר קלפיות שלמות זרוקות עם פתקי הצבעה של יחד במקומות שונים ברחבי הארץ", כתב בן גביר, שהוסיף כי עדויות בדבר אי סדרים "ממשיכות לזרום למטה המפלגה. מצאנו לנכון לעדכן את אדוני בנתונים אלה, שחלקם נמצאים בפני הוועדה כבר מיום הבחירות וגם כדי שאדוני ישקול את המשך ההליכים ובנקיטת צעדים מטעם הוועדה עצמה".

"לטעמנו יש בדברים הללו ובכל החומר שממשיך להאסף ולהצטבר אצלנו כדי לגלות שהבחירות לכנסת ה-20, במיוחד בריכוזים החרדיים היו נוגועות בליקויים מהותיים ושורשיים. "שורת הצדק ועריכה הבסיסים של מדינת ישראל מחייבים בדיקה מקיפה. נדמה שמכתב זה לא רק נכתב בשם מפלגת יחד, אלא בשם הדמוקרטיה הישראלית כולה", חתם בן גביר את מכתבו.

(עדכון ראשון: 11:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully