וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר לפוליטיקה: ג'עפר פרח יתמודד על מקום ברשימת חד"ש לכנסת

24.1.2019 / 2:32

לוואלה! NEWS נודע כי פעיל זכויות האדם צפוי להכריז רשמית בסוף השבוע על חזרתו לפעילות פוליטית, אך גורמים בחד"ש הביעו חשש כי המפלגה סגורה ואין סיכוי למתמודדים חדשים. טרם ברור על איזה מקום יתמודד, ואם יבחר ללכת ראש בראש מול הח"כים עודה, ג'בארין ותומא סלימאן

צילום: מתוך הטוויטר של "המקום הכי חם בגיהנום", עריכה: יאיר דניאל

פעיל זכויות האדם ג'עפר פרח חוזר לפעילות פוליטית מפלגתית ויתמודד על מקום ריאלי ברשימת חד"ש לכנסת - כך נודע אמש (רביעי) לוואלה! NEWS. פרח, העומד בראש מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, אישר את כוונתו וצפוי להכריז על כך רשמית עד סוף השבוע.

הבחירות המקדימות לרשימת חד"ש לכנסת ה-21, ייערכו ביום שישי בשבוע הבא. גורמים בחד"ש הביעו חשש שרשימת המפלגה סגורה וכי אין סיכוי למתמודדים חדשים לקראת הבחירות הקרובות. גם לא ברור עדיין על איזה מקום יתמודד ואם יתמודד ראש בראש מול הח"כים המכהנים איימן עודה ויוסף ג'בארין שעבדו איתו בעבר במרכז מוסאוא, או מול הח"כית עאידה תומא סלימאן הנחשבת למקורבת לו, עוד מתקופת הלימודים בתיכון ובאוניברסיטה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
עשרות מנדטים, ורק שופט אחד: שדה הקרב ההמוני בפריימריז של הליכוד
קץ השתיקה: גנץ ישיק את קמפיין הבחירות שלו בשלישי הבא
"משכנעים להצביע לבית היהודי": בנט יצא לסיור - והתבלבל

ג'עפר פרח בהצגת הזמן המקביל בתיאטרון אל מידאן. יואב איתיאל
יתמודד על מקום ריאלי ברשימת חד"ש. פרח/יואב איתיאל

שמו של פרח עלה לכותרות בחודש מאי אשתקד כאשר שוטר שבר את רגלו בתחנת חיפה של המשטרה, לאחר שנעצר במהלך הפגנה לאומנית אלימה בעיר התחתית. שוטרים נאלצו להפעיל כוח ואת העצורים הרבים העבירו לתחנה שם כאמור הותקף פרח. האיחוד האירופי דרש אז מישראל לחקור את התקרית. המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים חקרה והודיעה כי היא מתכוונת להגיש כתב אישום בגין התקיפה נגד השוטר ליאור חתם, בכפוף לשימוע, ואתמול התקיים השימוע.

חתם מצוי בחופשה כפויה מאז התקרית, ומח"ש צפויה לפרסם את החלטתה בעניין בימים הקרובים.
התקרית, שזעזעה את פרח הביאה אותו למחשבות לגבי המשך הקריירה שלו, אך לטענתו לא הייתה לה השפעה על חזרתו לפוליטיקה. לדבריו, גם לפרישתו של אחמד טיבי מהרשימה המשותפת לא היתה השפעה על החלטתו. בבחירות המקומיות באוקטובר הוא ענה בשלילה להצעות להתמודד למועצת העיר חיפה ולראשות העיר, ובעבר גם שלל התמודדות ברמה הארצית.

עוד באותו נושא

בני גנץ "חבר לשמאל"? רוב הציבור חושב אחרת | סקר וואלה! NEWS

לכתבה המלאה
הארכת מעצרו מנהל עמותת מרכז מוסאווה לזכויות האזרחים הערבים בישראל ג'עפר פרח בהפגנות בחיפה ה-20 במאי 2015. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
פרח בדיון הארכת מעצרו, מאי אשתקד/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

עם זאת, בשבועות האחרונים התפרסמו שמועות על כוונתו לשוב לפוליטיקה, להן הגיב בין היתר בהגדירו את "הצורך להציג אלטרנטיבה למציאות העגומה בפעילות הפוליטית חברתית". פרח העיד כי "אני משתתף בדיונים בכנסת מאז 1999 כנציג ארגון זכויות אדם ומה שהולך שם חמור וגזעני, אני רוצה לשנות את השיח הפוליטי, ואעשה זאת במסגרת תנועה עממית דו-לאומית, אך גם חברתית". עוד הוסיף כי גם אם לא יחליט להתמודד על מקום ברשימה, הוא "מתכנן לחזור לפעילות ציבורית מפלגתית ופוליטית במטרה להשפיע על דעת הקהל והחקיקה בכנסת".

"לדעתי צריך להציג אלטרנטיבה לשחיתות, לכיבוש, לגזענות, ליוקר המחיה לעוני ולאלימות", אמר פרח. "הכוחות הדמוקרטיים צריכים להתארגן מחדש ולקדם שלום אמיתי, חיים משותפים, חברה רב תרבותית צדק חברתי, הכרה בעוול ההיסטורי והנכבה ובניית עתיד טוב יותר לשני העמים. הימין הקיצוני בונה מציאות של מדינה אחת מהים עד הירדן וצריך להתמודד איתו".

ג'עפר פרח עם מרטין לותר הבן בחיפה. יואב איתיאל
פרח עם מרטין לותר קינג הבן בחיפה/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully