וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הציג את רשימתו ותקף את נתניהו: "לחוץ, פוחד, מזיע"

19.2.2019 / 20:18

גנץ הציג את רשימת חוסן לישראל-תל"ם לעיני מאות תומכים ותקף את נתניהו: "כששכבתי בשוחות - עזבת לארה"ב". הוא קרא לאיחוד עם לפיד: "אתקשר אליו ואגיד לו להיפגש עוד הערב". יעלון: "רה"מ איבד את הסמכות המוסרית להנהיג"

צילום: יותם רונן, מזמור, עריכה: ניב מעוז

חשיפת הרשימה של גנץ - עדכונים אחרונים:

-בראש רשימת חוסן לישראל-תל"ם: גנץ, יעלון, ניסנקורן וחיימוביץ'
-מתוך 30 המקומות הראשונים - יעלון ואנשיו קיבלו שמונה
-גנץ לנתניהו: "כשאימנתי לוחמים - לקחת שיעורי משחק בניו יורק"
-גנץ קרא לאיחוד עם לפיד: "על סידורי עבודה לא מחמיצים הזדמנות לשינוי היסטורי"
-יעלון: "נתניהו איבד את הסמכות המוסרית להנהיג"

מפלגת חוסן לישראל-תל"ם חשפה היום (שלישי) את הרשימה שלה לבחירות לכנסת ה-21, באירוע חגיגי בגני התערוכה שאליו הגיעו מאות משתתפים. ראשי המפלגות המרכיבות את הרשימה, בני גנץ ומשה יעלון, נאמו באירוע ותוקפים בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. גנץ ניצל את נאומו גם כדי לקרוא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "אתקשר אליו עוד הערב".

במקום השלישי שובץ יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ואחריו העיתונאית מיקי חיימוביץ', האישה הראשונה ברשימה. בעשירייה הראשונה שובצו גם אנשי תל"ם יועז הנדל (5) וצביקה האוזר (8). בנוסף אליהם, מופיעים בה ראש מועצת ירוחם לשעבר מיכאל ביטון (6) ואיש החינוך חילי טרופר (7). יו"ר רשות החשמל אורית פרקש הוצבה במקום התשיעי ואחריה מירב כהן.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הצבא של לפיד מוכן למלחמה הגדולה על המרכז
העבר של יאיר, העתיד של ציפי, השחרור של בני
לפיד על חיבור עם גנץ: האופציה על השולחן, עוד לא קיבלנו תשובות

10 המקומות הראשונים ברשימת חוסן לישראל- תל"מ. עיבוד תמונה
10 המקומות הראשונים ברשימת חוסן לישראל- תל"מ/עיבוד תמונה

מפלגתו של יעלון קיבלה שמונה מקומות - 2, 5, 8, 13, 18, 21, 23 ו-28. בניגוד להתחייבות שיעלון נתן בשנה שעברה כי יהיה ייצוג של 50% נשים ברשימתו, בין שמונת מועמדיו יש רק שתי נשים.

ברשימה נמצא גם סגן ראש עיריית ת"א לשעבר אסף זמיר (11), הפעילה החרדית עמר ינקלביץ (14), רדיר מריח, מגישת חדשות דרוזית (15), יו"ר התאחדות הסטודנטים רם שפע (17) והמועמד לראשות עיריית רעננה איתן גיזנבורג (19). חברי תל"ם ברשימה הם מנכ"לית משרד התרבות לשעבר אורלי פרומן (13), הפעיל החברתי גדי יברקן (18), וח"כ לשעבר משה מוץ מטלון (23).

בין השמות החדשים יצחק אילן, סגן ראש השב"כ לשעבר, במקום ה-21; הילה שי וזן ששימשה דוברת השלטון המקומי במקום ה-22; במקום ה-26 ראש מועצת חוף אשקלון לשעבר יאיר פרג'ון. האחרון מצטרף לראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר (16). במקום ה-20 שובצה עינב קאבלה, ששימשה יו"ר המטה של ניסנקורן בהסתדרות.

מקומות 11-20 ברשימת חוסן לישראל- תל"מ. עיבוד תמונה
מקומות 11-20 ברשימת חוסן לישראל- תל"מ/עיבוד תמונה

גנץ אמר בנאומו באירוע בגני התערוכה כי "בעשור האחרון שלטה מפלגת שלטון אחת, שהייתה שלטון יחיד. במשך עשור שלם אזרחי שלטון נאלצו לבחור במפלגת שלטון אחת או בשורה של מפלגות נישה שלא איימו עליו. הוא שלט במדינה באמצעות הסתה, הולכת שולל והטלת פחד". לדברי גנץ, "הפעם זה שונה. השליט היחיד פוחד, מזיע, ליצני החצר שלו לא צוחקים והמפלגה מבוהלת. הם מבינים שהפעם עומדת מולם מפלגת שלטון חדשה. מפלגת שלטון של תקווה".

גנץ אמר בפנייה לנתניהו "כשאני שכבתי בשוחות, אתה עזבת את ישראל כדי ללמוד בארצות הברית. אני פיקדתי על שלדג אתה פילסת את דרכך באומץ ונחישות באולפני הטלוויזיה. כשאני אימנתי לוחמים אתה לקחת שיעורי משחק בניו יורק".

בני גנץ בהצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"כשאימנתי לוחמים אתה לקחת שיעורי משחק בניו יורק". גנץ תוקף את נתניהו/ראובן קסטרו

בתגובה כתב נתניהו בפייסבוק כי ""‫בני גנץ, תתבייש לך. כחייל וכקצין בסיירת מטכ"ל סיכנתי את חיי פעם אחר פעם למען המדינה. נפצעתי בקרב עם מחבלים. כמעט איבדתי את חיי בקרב אש בתעלת סואץ למען ביטחון המדינה שאתה רוצה לסכן בנסיגות חד צדדיות ובתמיכה בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן. אזרחי ישראל יבחרו בין ממשלת ימין חזקה בראשותי לבין ממשלה שמאל חלשה בראשותך".

בהמשך נאומו הוסיף גנץ כי "בתי הקברות שלנו אינם מחולקים לשמאל וימין" וכי "התפתח כאן שיח מסוכן של תיוג אנשים לפי מידת נאמנותם לשליט היחיד. יועץ משפטי לממשלה שמונה על ידי השליט הפך לשמאלן בוגד שלא החליט את מה שהשליט ציפה ממנו לעשות. מפכ"ל משטרה שמונה על ידי השליט, כונה בוגד כי לא נענה לדרישות השליט. מדינת ישראל הפכה למדינה של שליט אחד ומפלגה אחת".

הצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"ממשלה אמיתית אוהבת את אזרחיה ולא מאוהבת בעצמה". גנץ/ראובן קסטרו

עוד אמר כי בשבועות הקרובים תוצג "תכנית חוסן לאומי" ובה הגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים, הגנה על מוסדות המדינה, וקידום בנייה של 150 אלף דירות בשנה. גנץ ניצל את נאומו וענה ללפיד: "העמדות שלנו ברורות מאוד. כך גם הנכונות שלנו ליציר חיבורים נכונים. זו האחריות שלי. כל נהגתי וכל אעשה עד שמונה השניות יורה לנו שנגמר הזמן והגיעה העת להגיש את הרשימות", הסביר.

הוא הבטיח כי "אתקשר ללפיד ואגיד לו להיפגש עוד הערב. אציע שיניח כל שיקול אחר בצד ולהציב את ישראל לפני הכל. על סידורי עבודה לא מחמיצים הזדמנות לשינוי היסטורי". לפיד הגיב ואמר כי "כפי שאמרתי, נהפוך כל אבן, נעשה הכל כדי לא להחמיץ הזדמנות היסטורית".

גורמים בחוסן ישראל: לפיד מתעקש על המקום הראשון

לפיד השאיר בנאומו אתמול פתח גדול לחיבור כשאמר שאם יקבל התחייבויות ותשובות מגנץ בנוגע לנושאים "מהותיים" כמו חוק הלאום, חוק המרכולים והגיוס, וישיבה בממשלת נתניהו, "ניכנס עוד הלילה לחדר עד שיצא עשן לבן". מנגד, גורמים בחוסן לישראל מתחו ביקורת על לפיד והציגו גרסה שונה של המחלוקות במגעים בינו ובין גנץ.

"חוץ מלהתעקש להיות ראשון ועל רוטציה שום דבר לא היה שם", אמר גורם בחוסן לישראל שטען שהתעקשותו על לפיד על המקום הראשון היא שמנעה חיבור. אנשי יש עתיד וחוסן לישראל צפויים לנהל בימים הקרובים משחק האשמות והטלת אחריות בנוגע לכישלון החיבור.

גם יעלון תקף את נתניהו בנאומו ואמר כי הוא "איבד את הסמכות המוסרית להנהיג את ישראל. הוא מטשטש במו ידיו כל זכר למי שהיה פעם ולמה שעשה פעם. נתניהו שכח מזמן מיהם הרצל, ז'בוטינסקי ובגין" ומכחיד את חברת המופת שהייתה חזונם, ובונה מערכים כוחניים של פייק ניוז, של בוטים, של לייקים קנויים מחו"ל. הוא גונב דעת בסרטונים על חשבונינו, תרתי משמע".

משה בוגי יעלון בהצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"נתניהו כשל בכל מבחן ציבורי בשנים האחרונות". יעלון/ראובן קסטרו
מירב כהן בהצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"לאנשים נמאס לקטלג הכול כשמאל או ימין". כהן/ראובן קסטרו

"אנחנו אזרחי ישראל לא מעניינים אותו", טען יעלון. "אנחנו משעממים אותו. התקשורת מפריעה לו, בתי המשפט מפריעים לו, השוטרים מפריעים לו. לוחמי השב"כ מפריעים לו, מפקדי צה"ל מפריעים לו. בכל הכוח והשררה הוא מפרק בשיטתיות את כל מה שמסמן ממלכתיות".

הפעילה מירב כהן אמרה בנאומה כי "כולם כאן אנשי עשייה אנשים שנלחמו למען העקרונות ושילמו לא פעם מחירים אישיים. במקום לפלג ולחפש את המחלוקות כשיושבים ומדברים אנחנו מגלים שעל רוב הדברים אנחנו מסכימים".

עוד אמרה כי "אזרחי ישראל רוצים שנציגיהם יהיו אנשים ממלכתיים, ישרים, כאלה שפשוט יקומו כל בוקר ויבואו לעבוד עבורם. בני, הובלת חיילים וקצינים שהאמינו בך והלכו אחריך באש ובמים. כשאני מסתובבת בשטח, אני פוגשת כמעט בכל נקודה בארץ אנשים שמספרים לי שהם היו חיילים שלך, ולמענך הם יעשו הכול. בעיניי אין תעודת כבוד גדולה מזאת למנהיג".

הצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
האישה הראשונה ברשימה. חיימוביץ' בגני התערוכה, הערב/ראובן קסטרו
הצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
ניסנקורן באירוע הצגת הרשימה, הערב/ראובן קסטרו
הצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
אחד התומכים באירוע בגני התערוכה, הערב/ראובן קסטרו

בימים האחרונים אנשיו של גנץ ניהלו מגעים גם עם לוי אבקסיס ומפלגת גשר על חבירה. לפי ההערכה, אם ייסגר הסכם, אבקסיס תקבל את המקום ה-3 ברשימה ועוד 3-4 מקומות למועמדים אחרים עו"ד יפעת ביטון, מנכל משרד השיכון לשעבר חגי רזניק ועו"ד גלעד סממה.

עד כה ההערכה הייתה שחבירה של גנץ ללוי אבקסיס בהכרח תסגור את הדלת על המגעים עם לפיד, בשל המגבלות החוקיות שהוטלו עליה שפרשה מישראל ביתנו. לוי החליטה לא להתפטר מהכנסת, ולכן היא מוגבלת ביכולתה להתמודד ומותר לה לחבור רק למפלגה שלא ישבה בכנסת.

עם זאת, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, בחוסן לישראל שקלו בימים האחרונים פתרון יצירתי שיאפשר חבירה גם ללוי וגם ללפיד, שלפיו לוי לא תתמודד על מקום בכנסת, ותשובץ כשרה בכירה בממשלה מבלי לכהן כח"כית, בעוד שאר חברי סיעתה יכהנו ברשימה. עם זאת, מדובר בתרחיש שאינו לוקח בחשבון אפשרות שבו המפלגה תשב באופוזיציה.

(עדכון ראשון: 17:17)

הצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
התומכים בגני התערוכה, הערב/ראובן קסטרו
בני גנץ בהצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
בני גנץ באירוע הצגת רשימת המפלגה, הערב בגני התערוכה/ראובן קסטרו
הצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
אירוע מפלגת חוסן לישראל, הערב בגני התערוכה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully