וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם מפלגות הימין: נציג עוצמה יהודית בוועדה למינוי שופטים

26.2.2019 / 23:23

ההסכם נחתם מתוך הערכה כי לאחר הקמת הממשלה, נציגי עוצמה יהודית יתפלגו מהמפלגה ויקיימו סיעה עצמאית באופוזיציה. "מתוך אחריות לעם ישראל, כדי שלא לאבד קולות לגוש הימין", הסבירו. התגובות להסכם לא איחרו לבוא: "נתניהו מוכר את הוועדה למינוי שופטים לנוער הגבעות"

צילום: ערוץ 20

נציג של מפלגת עוצמה יהודית יכהן כחבר בוועדה למינוי שופטים - כך עולה מההסכם של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית שהוגש היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21. "היה והבית היהודי-האיחוד הלאומי יהיו בקואליציה", נכתב בהסכם, "ואילו עוצמה יהודית תהא באופוזיציה, מוסכם כי הבית היהודי והאיחוד הלאומי יפעלו לבחירת נציג עוצמה יהודית כנציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים". ההסכם נחשף לבקשתו של עו"ד שחר בן מאיר, למרות שוועדת הבחירות המרכזית לא נוהגת לפרסם הסכמים שנחתמו בין המפלגות קודם סגירת הרשימות בבחירות לכנסת.

הסעיף שמעמיד אפשרות לנציג עוצמה יהודית לשבת בוועדה למינוי שופטים מבוסס על ההערכה כי לאחר הקמת הממשלה, נציגי עוצמה יהודית יתפלגו בהסכמה מהמפלגה ויקיימו סיעה עצמאית באופוזיציה. לעוצמה יהודית יש שני נציגים במקומות ריאליים ברשימת המפלגה: ד"ר מיכאל בן ארי שכיהן בעבר כח"כ, ועו"ד איתמר בן גביר שהוצב במקום השמיני ברשימת המפלגה. הנציג בוועדה למינוי שופטים יהיה ככל הנראה בן גביר, אם ייכנס לכנסת. ההערכה היא כי גם אם המפלגה לא תקבל שמונה מנדטים בבחירות הקרובות, מקומו של בן גביר ייחשב ריאלי, זאת לאור התכנון לחוקק חוק נורווגי מורחב שבמסגרתו יתפטרו השרים וסגני השרים במפלגה וייכנסו נציגים נוספים מהרשימה לכנסת.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
"בזה לכם, חבורת גזענים": העימות החריף בין יחימוביץ' לאח של בן גביר
נתניהו על הביקורת נגד הדיל בימין: צביעות ומוסר כפול של השמאל
מי שמתחבר עם כהניסטים ומוכן לרמוס הכול - יאבד את אמריקה

מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר בצעדת הימין באום אל פאחם, אוקטובר 2010. אורי לנץ
שניהם במקום ריאלי. מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר/אורי לנץ

בהסכם נכתב כי הוא נחתם "מתוך אחריות גדולה לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, ובכדי שלא לאבד קולות לגוש הימין", וכי הריצה של שלושת המפלגות יחד היא כ"בלוק טכני וזאת בכדי למצות את מירב הקולות של הציבור הלאומי למען התורה, העם והארץ". עוד נכתב כי הצדדים "מעוניינים להביא בשורה ערכית של יהדות, התיישבות, לאומיות, אחדות, התחדשות אור ותקווה לציבור הישראלי". בהמשך ההסכם נכתב כי "עוצמה יהודית תקים מטה בחירות נפרד ותישא בכל האחריות המלאה על כך לרבות תקציב, דיווחים, קנסות ואחריות לגרעון ועמידה בכל הוראות החוק ומבקר המדינה". בנוסף נכתב כי "תכני הקמפיין והמסרים של מפלגת עוצמה יהודית יתואמו במנגנון משותף אל מול מטה הבחירות המרכזי של סיעת הבית היהודי- האיחוד הלאומי".

עוד באותו נושא

נציגי יש עתיד הצטרפו לבקשה לפסילת עוצמה יהודית בבחירות

לכתבה המלאה

"נתניהו מוכר את מוסדות המדינה בשביל הישרדות פוליטית"

ההסכם בין מפלגות הימין עורר סערה וגרר תגובות זועמות של חברי כנסת. ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) כתבה בטוויטר כי "הנה עוד סיבה שלא להצביע לראש הממשלה שמוכר את כל מוסדות המדינה כדי להגן על הכיסא שלו". ח"כ מיכל רוזין (מרצ) כתבה כי "ב-D9 שמוטי יוגב התניע - בן גביר ובן ארי ישעטו קדימה בכל הכוח".

ח"כ רויטל סוויד (העבודה) כתבה בתגובה להסכם כי "בשביל הישרדות פוליטית, נתניהו מוכר את הוועדה למינוי שופטים לנוער הגבעות, ומנסה לגרור את המדינה ואת מערכת המשפט לביב שממנו הוא מנסה לצאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully