וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקרוא לכלב הזה בשמו": האמירות שסיבכו את מיכאל בן ארי

6.3.2019 / 7:00

בשנתיים האחרונות העלה חבר מפלגת עוצמה יהודית מיכאל בן ארי סרטונים בפייסבוק - שעלולים לעלות לו במקומו בכנסת הבאה, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה המליץ לפסול אותו מלהתמודד. "הם לא נאמנים", ו"יש פה עם רצחני" - הם רק חלק מההתבטאויות הבעייתיות

מערכת וואלה!

המלצתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפסול את ד"ר מיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת ה-21, גררה תגובות קשות מכל צדי המפה הפוליטית. על פי העמדה שפרסם אמש (שלישי) משרד המשפטים, ההמלצה של מנדלבליט מתבססת על התבטאויות של בן ארי, לרוב מתוך סרטונים שהעלה בשנתיים האחרונות לעמוד הפייסבוק שלו, ומניתוח התבטאויות הללו, עולה כי הן מתייחסות לציבור הערבי תוך שימוש בטרמינולוגיה מסיתה וגזענית.

"יש פה עם רצחני, אומה רצחנית", אמר בן ארי בסרטון שהעלה בחודש שעבר, ובקטע אחר הוסיף "הם מחפשים את הצוואר שלנו, מחפשים את בנותינו. כל מי שמדבר על דו קיום מזמין את הרצח הבא". אחרי הרצח של ארי פולד ז"ל בפיגוע בצומת הגוש, אמר בן ארי כי "צריך לבקש מכל בעלי העסקים לפטר היום את המחבל של מחר". לדבריו, "אל תעסיקו את הרוצחים האלה! שהם גם מקבלים מאתנו כסף וגם באים לרצוח אותנו. הם רוצחים אותנו בכל פעם שיש להם הזדמנות".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נציגי יש עתיד הצטרפו לבקשה לפסילת עוצמה יהודית בבחירות
הסכם מפלגות הימין: נציג עוצמה יהודית בוועדה למינוי שופטים
"בזה לכם, חבורת גזענים": העימות החריף בין יחימוביץ' לאח של בן גביר

חבר הכנסת מיכאל בן ארי ביקר בהפגנת "שלום עכשיו" במלון שפרד בשייח ג'ראח במז' י-ם. עומר מירון
יש ערבים נאמנים אך הם פחות מאחוז". מיכאל בן ארי/עומר מירון

בהתבטאות נוספת מחודש אוגוסט שעבר אמר בן ארי כי "צריך קודם כל לשנות את המשוואה שמי שרק מעז לדבר נגד יהודי, הוא לא חי. הוא לא חי! לא מגרשים אותו, לא שוללים לו אזרחות. הוא לא חי! כיתת יורים הורגים אותו, מחסלים אותו, כמו שערבים מבינים. זו השפה שלהם". בסרטון שפורסם מיד לאחר מכן על ידי בן ארי הוא התייחס לאויב שלטענתו "אנחנו רוצים לטמון את הראש באדמה ולא לראות אותו".

המלצת מנדלבליט מתבססת גם על אמירה שפורסמה על ידו בחודש יולי שעבר בהתייחס לבדואים. היועץ המשפטי לממשלה קבע כי בדבריו התייחס אליהם "באופן כללי וגורף" ואמר בין היתר כי "הבדואים מתחתנים עם הערביות מעזה, מחברון" ומקבלות קצבה מביטוח לאומי, "לידה בבית חולים על חשבוננו, והילדים שלהן מקבלים פה כל טוב על חשבוננו והם אפילו לא משרתים בצבא. הם לא נאמנים לנו".

בחודש מאי 2018, לפני פחות משנה, נשא בן ארי נאום אשר מתייחס לציבור הערבי, ובו אמר כי "הערבים בחיפה אינם שונים בשום דבר מהערבים בעזה...במה הם שונים? שהם פה אויבים מבפנים...הם עושים כאן מלחמה נגדנו בתוך המדינה, הדבר הזה קוראים לו, יש לזה שם, קוראים לזה 'גיס חמישי'... צריך לקרוא לכלב הזה בשמו, הם אויבים שלנו, הם רוצים להשמיד אותנו, יש כמובן ערבים נאמנים אך אפשר לספור אותם באחוז ופחות מאחוז".

עוד באותו נושא

בגלל הסתה לגזענות: היועמ"ש המליץ לפסול את בן ארי מהתמודדות

לכתבה המלאה
אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
"אין מדובר במקרה גבולי", מתוך דברי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

עוד הוסיף כי "לצערנו הרב, רובם המכריע הם שותפים מלאים לאחים שלהם בעזה...את האויב הערבי כאן צריך לומר לו אחת מהשתיים, או שאתה נאמן למדינה שלך או שתלך לסוריה... אנחנו חייבים להבין, אין דו קיום איתם, אין דו קיום, הם רוצים להשמיד אותנו, זו המטרה שלהם, זה היעד שלהם, זה הגיס החמישי כאן".

האמירות של בן ארי אינן רק אמירות. לפי מנדלבליט, "אין מדובר רק בביטוי אלא בכוונת עוצמה יהודית לנצל את בחירת נציגיה לכנסת כדי לממש את המטרות הגזעניות". את המסקנה הזו ביסס על דברים שאמר בן ארי בסרטון נוסף לפיהם "אנחנו חייבים את הנקמה והנקמה זה עוצמה יהודית, רק נקמה של עוצמה יהודית בכנסת".

כדי לפסול את בן ארי מלהתמודד לכנסת, שליש מחברי ועדת הבחירות המרכזית צריכים לחתום על הבקשה למנוע ממנו מלהשתתף בבחירות. החלטה זו טעונה אישור של בית המשפט העליון, והיה ותחליט הוועדה כי הוא מנוע, היא תודיע על כך למועמד ותעביר מיד את החלטתה לאישור בית המשפט העליון. למעשה, ההחלטה של ועדת הבחירות איננה סופית עד לקבלת אישורו של בית המשפט העליון.

מנדלבליט: "התבטאויות עקביות"

לפי המסמך של היועץ המשפטי, בן ארי הגיב לטענות נגדו, ואמר כי דבריו לא יוחסו לכלל האוכלוסייה הערבית, כי אם רק על אלו ש"אינם נאמנים למדינה". אולם, היועץ המשפטי קבע כי בעת אמירת הדברים "לא היה לכך כל זכר". עוד הוסיף מנדלבליט כי "מדובר בהתבטאויות עקביות, לאורך תקופת זמן משמעותית ומהעת האחרונה בה מבקש בן ארי להציג את משנתו הפוליטית ולשכנע את קהל הבוחרים לבחור בו. אין מדובר במקרה גבולי".

בן ארי הוצב במקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין, המורכבת מהבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. מי שדחף לאיחוד בין המפלגות היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתחייב כי המפלגה תקבל שני תיקים נחשבים בממשלה, את המקום ה-28 ברשימת הליכוד ועוד.

בן ארי, בן 55 ומתגורר במושב קרני שומרון. היה בין האנשים הקרובים לרב מאיר כהנא, שעמד בראש תנועת "כך", שהוצאה מחוץ לחוק, גם בארצות הברית. בעבר נאסר על כהנא להתמודד לכנסת מסיבה דומה, לפיה מפלגתו מסיתה לגזענות. בן ארי, שנחשב כמשויך לזרם הימין הקיצוני, שירת בצה"ל ולמד בישיבת 'מרכז הרב' בירושלים. בבחירות לכנסת בשנת 2009 הקים את מפלגת "ארץ ישראל שלנו" שקיבלה כארבעה מנדטים, והוצב במקום הרביעי ברשימה מאוחדת של מפלגות ימין. בן ארי נכנס לכנסת ומאוחר יותר הקים את המפלגה בה מכהן כיום, יחד עם פרופ' אריה אלדד. בבחירות הקודמות המפלגה רצה יחד כ"בלוק טכני" עם אלי ישי אך לא עברה את אחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully