וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על הפריצה לנייד של גנץ: לנתניהו יש עניין לברוח לטלפונים

יו"ר ישראל ביתנו אמר לאולפן וואלה! NEWS כי "נתניהו לא רוצה לדון בעיקר, אז הוא בורח לטלפונים", ושלל מעורבות איראנית בבחירות. בדבריו התייחס גם להמלצה על ראש הממשלה שלא תיעשה בכל תנאי, ולתחום הדתי: "הרבנות פועלת כמו אינקוויזיציה"

סטילס: ראובן קסטרו, גרפיקה: אביחי ברוך, עריכה: ניר חן

"נתניהו לא רוצה לדון בעיקר, אז הוא בורח לטלפונים" - כך אמר היום (שני) יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, בהתייחסו להדלפת הפריצה האיראנית לטלפון של יו"ר כחול לבן בני גנץ. לדבריו, "יש פה עניין לנתניהו ולליכוד לברוח לטפל, לא שואלים את נתניהו כמה רקטות ארוכות טווח יש בידי חמאס והג'יהאד האסלאמי, מה קצב ההתעצמות שלהם. אז בורחים לטלפונים".

לטענת ליברמן, אין התערבות איראנית בבחירות בישראל. "מי שמנסה להתערב ומתערב באופן אקטיבי זה אבו מאזן. מי שרואה היום מה קורה בשידורים של הטלוויזיה הפלסטינית, כלי התקשורת שמזוהים עם ההנהגה, ברור שאבו מאזן פעיל מאוד וחבל שאנחנו לא נוקטים בטקטיקה דומה", אמר.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
רגע לפני בחירות, עם כוונה לפגוע בגנץ: ההדלפה צריכה להיחקר
פרדו: הדלפת הפריצה לטלפון של בני גנץ - פיגוע בתהליך הדמוקרטי
ביטול הוועדה למינוי שופטים, הגבלת היועמ"ש: תכנית שקד למערכת המשפט

אביגדור ליברמן  באולפן וואלה, 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"פשיטת רגל של הממשלה הזאת". ליברמן/ראובן קסטרו

ליברמן תקף בדבריו את מדיניות ממשלת נתניהו מול חמאס, וכינה אותה "שפל מוסרי ותבוסתנות ביטחונית". הוא התייחס לחגיגות חמאס בעקבות הפיגועים שאירעו אתמול בשומרון. "גם לא העלה בדעתם להתנות ויתור כלשהו בשחרור חיילינו ואזרחינו שנמצאים שם. כל הכרונולוגיה הזאת - פיגוע, ברכות של חמאס, חלוקת סוכריות, החלטת קבינט כפי שהתקבלה - זאת פשוט פשיטת רגל של הממשלה הזאת", אמר.

כשנשאל על הצהרתו כי ימליץ על נתניהו בפני נשיא המדינה, זאת על אף הביקורת הרבה נגדו, אמר ליברמן כי "הכול מותנה".

לדבריו, "אין לנו אופציה ללכת עם גנץ, זה ברור. קודם כל מי שלוקח בחשבון שאפשר לבנות בלוק חוסם עם ערבים, ושמענו את עופר שלח, כל מי שאומר שמרצ והעבודה הם בעלי הברית הטבעיים שלו, ואותו דבר לגבי בני גנץ עצמו, בן אדם חסר כל ניסיון אזרחי. לתת לו הנהגת מדינה זה דבר חסר אחריות. הוא לא ניהל שום מערכת אזרחית ליום אחד. גם ביצועיו של גנץ כרמטכ"ל, ואני הייתי חבר קבינט, ב'צוק איתן', מבחינתי זה מבצע שכולו כישלון", אמר ליברמן.

לדברי שר הביטחון לשעבר, ההתנהלות מול חמאס בעזה מהווה כישלון, ו"אין ספק שפה יש כישלון ולכישלון יש מישהו שאחראי. נתניהו כן נושא באחריות פה. אני, כשלא הצלחתי לממש את המדיניות שלי, לקחתי אחריות ועזבתי", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אביגדור ליברמן באולפן וואלה, 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן באולפן וואלה, 18 במרץ 2019/ראובן קסטרו

באותו נושא, דיבר ליברמן על כהונתו הקצרה במשרד הביטחון, וטען כי בפעם הבאה - שינוי מדיניות מול טרור יהיה תנאי שיציב בכניסה למשרד. "אני לא מוכן להעביר שקל אחד, דולר אחד. חייבים גם לחזור לסיכולים ממוקדים. חייבים לפגוע בכל תשתיות הטרור האמיתיות ולא בעמדות שמירה. מה שאנחנו רואים בעזה זאת התקוממות. אמרתי שההתקוממות תבוא כי אנשים שם בעזה מבינים הכול. במקום להקשות על חמאס ולהפיל את שלטון חמאס, ממשלת נתניהו עוזרת לחמאס, מצילה את חמאס. זה מעל רקע של כל הפיגועים והברכות, זה טירוף מוחלט".

ליברמן, שיצא נגד התמודדות רשימת בל"ד, התייחס גם לפסילת בג"ץ את הח"כ לשעבר מיכאל בן ארי. לטענתו, פסילת בן ארי תוך הכשרת ריצת בל"ד ועופר כסיף אינן מהלכים סבירים. "הם ארגון טרור לכל דבר ועניין, וגם כסיף מסית לאלימות. אין יותר מסית מאדם שאומר שיהודים שעולים להר הבית הם סרטן עם גרורות וחייבים לחסל אותם".

אביגדור ליברמן באולפן וואלה, 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"מה שקורה עם כפייה דתית בלתי נסבל". ליברמן/ראובן קסטרו

בהתייחסו להשוואה בקמפיין מפלגתו בין חמאס והציבור החרדי, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי לא השווה בין השניים. "עם זאת, מה שקורה פה עם כפייה דתית זה דבר בלתי נסבל. כל בדיקות הדי-אן-איי, שגם פה נתניהו בורח מזה ולא מגנה, ואף מפלגה לא מגנה את הגזענות והאפליה. הרבנות הראשית הפכה כמו אינקוויזציה", אמר ליברמן. "עולים אחרים לא נדרשים להיבדק כדי להוכיח את יהדותם. זה טירוף מוחלט. כל מה שקורה עם מרכולים בשבת, גם הדרישות להפסיק עבודות חיוניות בשבתות, כמו גשר יהודית, כל טרפוד חוק גיוס בני ישיבות. יש פה כפייה דתית. מבחינתי עברנו את כל הגבולות. ישראל ביתנו אומרת בצורה גלויה, אנחנו ימין חילוני".

בריאיון ענה ליברמן גם על עמדותיו בנוגע ללגליזציה - נושא שהפך פופולרי במיוחד בעת האחרונה במערכת הבחירות. לדבריו, "לא רק שלא עישנתי, גם חינכתי את הילדים כמו שצריך ואף אחד מהם לא דמיין לנסות. גם פה יש בריחה מעיקר לטפל. זאת שאלה כבדה מכדי שנתמודד איתה באולפן. צריך לשמוע התייחסות של גורמים מקצועיים בנושא ובטח לא להחליט את זה בתוך להט בחירות".

אביגדור ליברמן באולפן וואלה, 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן באולפן וואלה, 18 במרץ 2019/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully