וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנדברג לוואלה! NEWS: הפגישה עם אבו מאזן - חלק מהאידיאולוגיה של מרצ

7.4.2019 / 15:15

יו"ר מרצ דחתה בריאיון את הטענות כי מפלגתה הפכה קיצונית מדי, ואמרה כי נותרה נאמנה לאותם מסרים לכל אורך הדרך. על מצביעי כחול לבן: "מתפשרים כדי להחליף את נתניהו, אבל גורל הגושים - במפלגות הקטנות"

ראיון תמר זנדברג באולפן וואלה כולל סטרייפים/אולפן וואלה

יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה היום (ראשון) בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי הפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן היא חלק מהאידיאולוגיה של מפלגתה, וכי הרבה ממצביעי כחול לבן צפויים להצביע למפלגה רק כדי להחליף את ראש הממשלה. בנוסף התייחסה למצב מפלגתה לסקרים ולתמיכתה הצפויה ביו"ר כחול לבן בני גנץ.

זנדברג התייחסה לכמות המנדטים שצפויה מרצ לגרוף - ארבעה-חמישה מנדטים לפי הסקרים האחרונים. "בבחירות האלה יש מצב יוצא דופן שלא ראינו אותו בהרבה מערכות בחירות. גורל כל אחד מהגושים והקרב בין הגושים מוכרע לא בקרב בין המפלגות הגדולות, אלא בקרב בין המפלגות הקטנות", אמרה". "בימין אלה אולי שש מפלגות, בשמאל גורל הגוש כולו יהיה קשור לגודל של מרצ. ולכן כל אלה שמתלבטים בין הצבעה אידיאולוגית, שזאת הצבעת שמאל למרצ, לבין הצבעה אסטרטגית, כמו שהם מסבירים את זה בהצבעה למפלגה הגדולה. ההצבעה האידיאולוגית היא ההצבעה האסטרטגית. אם חס וחלילה אם השמאל יהיה שאנן ותהיה תקלה, בלי מרצ לא יהיה לגוש 61 מנדטים וביבי ינצח".

לדבריה, את כמות הקולות ניתן לתלות בדה לגיטימציה למושג השמאל. "מרצ היא מפלגת שמאל עקבית, ובעולם שבו האידיאולוגיות כביכול נעלמו, ואפילו המרכז מפחד מההגדרה של שמאל, ונכנע למכונת תעמולה מאוד רועשת ומכוונת לשמאל, אז להיות מפלגת שמאל גאה ונחושה זה לא דבר מובן מאליו", הסבירה. "מרצ היא מפלגת שמאל על כל המשתמע, קודם כל תפיסת עולם, מתנגדת למלחמה ותומכת בשלום. היא תומכת בשוויון אזרחי, נותנת את התשובה הניצחת לחוק הלאום, להסתה ולגזענות ולחקיקה האנטי דמוקרטית שראינו בארבע השנים האחרונות".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
המטרה - להוציא כמה שיותר בוחרים מהבית: 48 שעות לפתיחת הקלפיות
קלף הסיפוח עשוי להציל את נתניהו מתבוסה בקרב - אך ההפסד יגיע במלחמה
אשכנזי: "אנחנו מדברים עם לוי-אבקסיס"; מפלגתה: "שקר, נרוץ לבד"

תמר זנדברג יו"ר מרצ בחירות 2019. צילום: רוית כהן צפרירי, מערכת וואלה!
"מרצ מובילה מהפכות ראשונה". זנדברג/מערכת וואלה!, צילום: רוית כהן צפרירי

בהתייחסה לקו שמפגינה המפלגה במערכת הבחירות הנוכחית, טענה זנדברג כי לדעתה המפלגה לא הלכה לכיוון קיצוני, עם אירועים כמו פגישתה עם אבו מאזן. "אני מקבלת הרבה עצות שאומרים לנו ש'אם רק תוותרו קצת על האידיאולוגיה שלכם, או קצת תעמעמו אותה, או קצת תקפלו אותה, תגדלו במנדטים'. המציאות מראה בדיוק הפוך. מרצ היא המפלגה היחידה שנשארה נאמנה וגם בקמפיין הבחירות הזה לרעיון של שלום. לרעיון שבשביל שלום צריך לזנוח את שדה הקרב, ולפתוח במו"מ לקראת הסדר מדיני", אמרה. לטענתה, הפגישה עם אבו מאזן היא חלק מהאידיאולוגיה של מרצ. "זה המסר שאומר מה צריך לעשות כדי לעשות שלום. לא צריך לדבר בשדה הקרב, אלא סביב שולחן המשא ומתן, ויש עם מי לדבר וצריך לעשות את זה. אגב, גם ראש הממשלה יודע את זה. הסיבה היחידה שבגללה הוא לא עושה את זה, מפני שהוא לא מוכן לשלם מחיר פוליטי של הסכם כזה כי המחיר הוא בהתנחלויות, וזה הבייס הפוליטי שלו ואת זה הוא לא מוכן לשלם. אזרחי ישראל כולם הם בני ערובה של מדיניות ההתנחלויות של ביבי, בנט, סמוטריץ' ועכשיו גם בן גביר ופייגלין".

בהמשך, התייחסה זנדברג גם להשוואה המתבקשת בין זהות, בראשות משה פייגלין, לבין מרצ - המתייחסות שתיהן באופן בולט לנושא הלגליזציה של סמים קלים. "פייגלין את המנדטים שלו גורף מגוש הימין באופן מובהק ואפילו מעלה אותם על ספידים", אמרה על האפשרות שזהות "שותה" מנדטים ממרצ על בסיס יחסה ללגליזציה. "זה נכון שמרצ מובילה מהפכות ראשונה. ככה עשינו עם הפמיניזם הישראלי, עם הלהט"בים הישראלים. פעם אחרי פעם עמדות שאנחנו נוקטים בהם ראשונים אחר כך הופכות לרווחת בכלל המערכת הפוליטית. אני לא מתערבת איך הימין מחלק את המנדטים שלו. אני יודעת שיש היסטריה רבתי גם בשולי הליכוד וגם אצל בנט ושקד מהמנדטים שפייגלין לוקח מהימין. כל השקר הזה שפייגלין לוקח מנדטים גם משמאל, הוא מופרך וכבר הופרך על ידי נתונים. אתה צודק שאני מאוד מפחדת מכנסת שבה ישלטו היעדר סולידריות קיצוני, הרעיון שצריך להפקיר אנשים בן אם מדובר בנכים, חלשים או ערבים, להפקיר לגורלם".

בהמשך, הוסיפה על זהות: "אני אומרת חד משמעית, מדובר במפלגת ימין מטורפת שמבקשת להקים בית עליון ליהודים, להעביר את הכנסת להר הבית, לבטל את הביטוח הלאומי, לבטל את קצבאות הנכים. אם מרצ לבן, זה שחור, ולהפך. מרצ מפלגת שמאל מובהקת. זה שעוד אנשים תומכים בלגליזציה מנתניהו, דרך איילת שקד ועד אורי אריאל - זו הצלחה של מרצ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תמר זנדברג יו"ר מרצ בחירות 2019. צילום: רוית כהן צפרירי, מערכת וואלה!
"ראיתי הזדמנות להגדיל את הגוש, גבאי לא ראה את הדברים כמוני". זנדברג/מערכת וואלה!, צילום: רוית כהן צפרירי

זנדברג התייחסה גם לאיחוד שלא יצא לפועל עם מפלגת העבודה. "הרעיון שלי כשהצעתי לו להתאחד היה אחרי איחוד גוש מרכז. ואני חושבת שגם השמאל צריך להתאחד, כדי להבטיח את ניצחון גוש המרכז-שמאל. לצערי אבי גבאי לא ראה את הדברים כמוני. הוא אמר שהוא לא רואה הזדמנות גדולה להגדיל את הגוש".

יו"ר מרצ חזרה על כך שמפלגתה התחייבה להמליץ על גנץ לתפקיד ראש הממשלה "על מנת שתקום ממשלה שתתחיל מגוש המרכז-שמאל ותשנה כיוון, הפוך מממשלת נתניהו". "מרצ כבר ישבה בממשלות עם חרדים. על שולמית אלוני שישבה בממשלה עם ש"ס אמרו שבשביל השלום היא מוכנה ללבוש שטריימל", אמרה זנדברג. "האם אנחנו נוותר על ההזדמנות להשפיע ולשנות, להיות במשרד החינוך, למשל? האם נוותר על זה בגלל שלא קיבלנו את מלוא מבוקשנו את כל תאוותנו - אני חושבת שזו תהיה טעות ולא נעשה את זה".

בהתייחסה למצביעי כחול לבן, אמרה כי מדובר במצביעים שרוצים להחליף את נתניהו ומוכנים להתפשר בשביל האפשרות הזו. "אני שומעת הרבה מצביעי שמאל שמתכוונים להצביע להם לא כי הם חושבת שזו מפלגת שמאל, ולא בגלל שהם מזדהים אידאולוגית, אלא כי הם רוצים להחליף את נתניהו והם מוכנים להתפשר בשביל החלפת נתניהו", אמרה. "המסר שלי אליהם - יש הזדמנות להצביע גם אידיאולוגית ואסטרטגית באותו פתק, זו הצבעה למרצ. גורל כל אחד מהגושים מוכרע במפלגות הקטנות".

בסיום, אמרה זנדברג כי היא אינה רואה היתכנות לישיבה בממשלת אחדות, וכי "ממשלות אחדות הן ממשלות ימין". "זאת ממשלת ימין ומרצ לא תשב בממשלת ימין", אמרה על האפשרות של ממשלה משותפת לליכוד ולכחול לבן. "מרצ תשב אך ורק בממשלת מרכז-שמאל. אם יהיו גורמים נוספים שיצטרכו כדי להשלים את המנדטים הדרושים לממשלה הזו, אז כמובן שאנחנו מוכנים לפשרה הדרושה כדי להגשים את קווי היסוד ואת האידיאולוגיה שאנחנו רוצים לעשות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully