וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הניסיונות לאיחודים בשמאל: עמיר פרץ וניצן הורוביץ נפגשו

8.7.2019 / 20:08

לראשונה מאז נבחרו לראשות מפלגות השמאל נועדו השניים ודנו באתגרים המשותפים של הגוש ובדרכים להביא לשינוי השלטון. במטה פרץ סיכמו כי השיחה התקיימה באווירה חיובית, אך גורמים במפלגה טענו כי הוא טרם החליט אם יחבור למרצ ועדיין שואף לגייס תמיכה מימין

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, נפגש היום (שני) עם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, לראשונה מאז נבחרו לראשות מפלגות השמאל. בפגישה דנו השניים באפשרות לשיתוף פעולה ברקע ניסיונותיהם של בכירים בשתי המפלגות להביא לאיחוד בגוש השמאל וכן בניסיון למנוע "ירי בתוך הנגמ"ש" ועימותים פנימיים בתוך הגוש לקראת הבחירות הבאות.

במטה פרץ אומרים כי הפגישה התקיימה "באווירה חיובית" ושהשניים סיכמו להמשיך ולשמור על ערוץ תקשורת פתוח. יו"ר העבודה אמר בתום הפגישה: "דנו ברצינות באתגרים המשותפים של המחנה הדמוקרטי בישראל ובדרכים להביא לשינוי שלטון הימין בראשות נתניהו בדרך לצדק חברתי, שלום ושוויון".

הורוביץ הוסיף כי "עומדת בפנינו משימה גדולה להיאבק על השוויון והחופש של כל האזרחים בישראל: יהודים וערבים, נשים, להט"בים, וגם זקנים ונכים שראויים לחיים בכבוד. לישראל מגיע צדק חברתי, שלום, ושוויון".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
הנהגת הימין החדש או הצטרפות לפרץ וסמוטריץ': השבוע הגורלי של שקד
נתניהו מכחיש שבכוונתו לחוקק חוק חסינות: "קשקוש ואוויר חם"
אהוד ברק חשף את שם מפלגתו החדשה: "ישראל דמוקרטית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הורוביץ ופרץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי גורמים בעבודה, פרץ טרם החליט אם הוא מעוניין לחבור למרצ, שכן הוא שואף לגייס תמיכה בקרב בוחרי ימין וחושש כי ריצה משותפת עשויה לפגוע במאמץ. פרץ צפוי לבקר הערב באשדוד כחלק מהניסיון לפנות למעוזי ליכוד.

אתמול נפגש פרץ לראשונה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ובהמשך השבוע הוא צפוי להיפגש עם יו"ר התנועה ציפי לבני כדי לנסות לשכנעה לחדש את שיתוף הפעולה בין שתי המפלגות. לבני, שתשוב בהמשך השבוע מחופשה פרטית בחו"ל, מחוזרת גם על ידי אהוד ברק שמעונין לגייס אותה לצדו במפלגת ישראל דמוקרטית.

עם זאת, לבני הכחישה היום דיווח ב"הארץ" על כך שהיא שוקלת לחזור לזירה הפוליטית במידה ופרץ וברק ישתפו פעולה. ‏"התעוררתי בארץ זרה באמצע הלילה מפניות בעקבות פרסום ב'הארץ' המתיימר לדעת מה אני חושבת, שוקלת או מתכוונת לעשות. אלה הגיגים של הכותב בלבד וכך גם כל ספקולציה בכל מקום אחר העוסקת בכוונותיי. כשארצה לומר משהו, אומר בקולי. רוב תודות", היא צייצה בטוויטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרץ וגנץ, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקע הניסיונות לאיחוד מפלגות השמאל, פרץ אמר בריאיון לרדיו דרום כי לברק "אין לגיטימציה לדרוש את המקום הראשון" במקרה של חיבור בין העבודה לבין ישראל דמוקרטית. פרץ ציין כי "יש בינינו משבר מאוד גדול שמלווה אותנו הרבה שנים, בדרך ההתנהלות שלו כלפיי". אך לדבריו, הוא החליט שהמשקעים האלה לא עומדים נגד עתידה של מדינת ישראל.

"עשינו פגישה, ניקינו את כל המשקעים ואמרתי לו שאפילו אינני שולל את זה שהוא יעמוד במקום הראשון בפריימריז, אבל בתנאי שהוא בא למפלגת העבודה. הוא לא רצה", הוסיף פרץ. "עכשיו יש לי משימה לאומית - לבנות את הבית שהוא במצב מאוד קשה. הוא החליט לבנות בית אחר, חדש. אנחנו שתי מפלגות, אני לא מתכוון שיהיו תנאים מוקדמים לשום משא ומתן ושום הידברות. הכלל הוא מי מסוגל להביא יותר מנדטים".

אהוד ברק, במהלך מסע"ת בה מכריז על הקמת מפלגה חדשה, בית סוקולוב, ת"א 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"אין לגיטימציה לדרוש את המקום הראשון". ברק/ראובן קסטרו

הורוביץ נפגש אמש עם יו"ר ישראל דמוקרטית ברק כדי לדון איתו באיחודים בגוש המרכז שמאל. אולם במרצ יש התנגדות מצד נציגי המגזר הערבי לשיתוף פעולה עם ברק וח"כ עיסאווי פריג' אף יצא פומבית בשבוע שעבר נגד חבירה איתו בשל מעורבותו במאורעות אוקטובר 2000.

לראשונה מאז בחירת פרץ: ועידת העבודה תתכנס

ועידת מפלגת העבודה צפויה להתכנס מחר בערב בבית ברל, לראשונה מאז בחירתו של פרץ ליו"ר. בראש סדר היום מציב פרץ הצעה לשינוי חוקת המפלגה, כך שהבחירות הבאות ליו"ר יתקיימו חצי שנה לפני הבחירות הבאות ולא 14 חודשים לאחריהן, כפי שחוקת המפלגה קובעת כיום. כמו כן, הוועידה תאשר את הגדלת מספר החברים בהנהלת המפלגה ומינוי בעלי תפקידים למוסדות המפלגה.

(עדכון ראשון: 18:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully