וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בואי ונשב", "יאללה בוא": כשסמוטריץ' ושקד ניסו לקבוע פגישה למו"מ

ברקע המגעים לאיחוד בין המפלגות, קרא אחד מראשי איחוד מפלגות הימין ליו"ר הימין החדש להיפגש עמו עוד הלילה. "נדאג לכיבוד טוב ונשתה קפה כדי לא להירדם ונשב כמה שעות שצריך", אמר. שקד הגיבה בטוויטר: "יאללה בוא". השר פרץ קרא גם לחיבורים: "אסור להתייחס לרעשי הרקע"

עריכה: ניר חן

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', מראשי איחוד מפלגות הימין קרא הערב (שני) ליו"ר הימין החדש איילת שקד להיפגש עמו עוד הלילה. בראיון לערוץ 20, הוא אמר: "אם איילת רואה את הריאיון הזה, אני קורא לה לבוא עוד הלילה, להתכנס אל החדר, נדאג לכיבוד טוב ונשתה קפה כדי לא להירדם ונשב כמה שעות שצריך אפשר לרבע מעגל, אמר.

לדבריו, "יש מספיק נוסחאות שיגרמו לכולם להרגיש טוב ולהרגיש בבית וישמרו גם על הזהות ועל הצביון הערכי וגם נבנה מנגנון שימקסם את הכוח הפוליטי". שקד לא נשארה חייבת והגיבה לו בטוויטר: "יאללה בוא", וסמוטריץ' כתב בתגובה: "בא. כתובת?".

הציוצים של סמוטריץ' ושקד

שקד נכנסה אתמול לתפקיד כיו"ר הימין החדש לאחר התלבטות ארוכה על המשך דרכה הפוליטית. כעת היא שואפת להוביל איחוד רחב מימין לליכוד שכולל את הימין החדש, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. לוואלה! NEWS נודע מוקדם יותר המתווה של הימין החדש לאיחוד רחב הימין, שהמרכזית שבהן היא שוויון מלא בין שתי המפלגות וריצ'רץ' ברשימה כך שאנשי המפלגה ימוקמו במקומות אי-זוגיים ואיחוד הימין במקומות זוגיים. בנוסף לכך, בימין החדש גם דורשים להקים ולנהל מטה קמפיין משותף ולהעניק לשקד את המקום הראשון ברשימה המאוחדת.

בצלאל סמוטריץ' בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"יש מספיק נוסחאות שיגרמו לכולם להרגיש טוב ולהרגיש בבית". סמוטריץ'/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

יו"ר איחוד מפלגות הימין שר החינוך רפי פרץ גם כן מעוניין בחיבורים בימין. מוקדם יותר השתתף פרץ בכנס אתגרים ומשימות חברתיות של מפלגת הבית היהודי בלוד וקרא "לכל השותפים בימין, כולל לחברים מעוצמה יהודית. בואו נשב למו"מ ונסגור. אסור לנו להתייחס לרעשי הרקע מסביב, זה הזמן לגלות אחריות לשלטון הימין".

פרץ הוסיף כי שוחח עם שקד בבוקר "על החשיבות לייצר איחודים", ולדבריו, "יש לנו אחריות לגוש הימין כולו. הבית היהודי תמיד חיבר ואיחד, גם הפעם נעשה כך". הוא אמר כי ייפגש עם שקד בהקדם האפשרי ואין ספק שיחד נמצא את הדרך לאיחוד הכוחות יחד עם שמירה על דמותה של הציונות הדתית".

בחירות חוזרות, איילת שקד, הימין החדש 21.07.20. ראובן קסטרו
"יאללה בא". שקד/ראובן קסטרו
רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
קרא גם לחיבורים ולפגישה עם שקד. השר פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

בכנס דיבר גם סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, שאמר כי "יש אפסים שמזלזלים בעשייה שלנו". סמוטריץ' תקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שאותו כינה "לי-לי-ליברמן אחד", וטען כי הוא "מחליף סיסמאות יותר ממה משחליפים גרביים בגולני. הוא תוקף את הציונות הדתית. זה מתחיל במכינה בעלי. עכשיו תוקפים אותנו שאנחנו נותנים כסף לגרעינים, אחד מגדולי המפעלים של הציונות הדתית".

הוא הוסיף כי אנחנו ברגעי מפתח של הציונות הדתית. הערכים שלנו חייבים ייצוג הולם בכנסת. המדינה מושפעת הרבה מהחלטות ומסדרי עדיפויות. הדגלים האלה חייבים ייצוג בכנסת כי מישהו צריך לדאוג".

אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
"אנחנו לא מתערבים בחתונות וגירושים של אחרים". ח"כ ליברמן/ראובן קסטרו

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן התייחס מוקדם יותר היום למאמצי האיחוד בימין ואמר כי הוא "לא פוסל אף אחד ברמה האישית" לקראת הרכבת הממשלה הבאה. ליברמן, שנאם בביקור באשקלון, אמר כי הוא אינו תומך בנתניהו ומפלגתו תדרוש "תשובה ברורה לגבי ממשלה לאומית רחבה בלי סמוטריץ', בלי רפי פרץ, בלי משיחיים ובלי חרדים". הוא קרא להקמת ממשלה רחבה ואמר כי "כל מי שרוצה להקים ממשלה צרה - יביא צרה גדולה על עם ישראל. חייבים ממשלה רחבה".

על שקד אמר ליברמן כי היא "אדם ראוי והייתה שרת משפטים טובה. אני לא מתערב בדברים שם. מי מתערב שם בצורה מאסיבית זה נתניהו. זה לא הסגנון שלנו. אנחנו לא מתערבים בדברים של מפלגות אחרות ולא מתערבים בחתונות וגירושים של אחרים".

(עדכון ראשון: 22:00)

ליברמן באשקלון:

עריכה: רן רזניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully