וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במגעים בין ברק ומרצ; שמולי קרא לאיחוד בשמאל

24.7.2019 / 17:52

בתום פגישה בין ברק והורוביץ במטרה לדון בחיבור, גורמים במרצ ציינו כי יו"ר ישראל דמוקרטית הסכים עקרונית כי מפלגתם תוביל את הרשימה המשותפת. עם זאת, טרם גובשו הסכמות לגבי מיקומים. פרץ: "שותפות עם ברק ומרצ לא הייתה מוסיפה קולות". שמולי התחייב: "אפעל לשינוי"

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

התקדמות במגעים לאיחוד ברק-מרצ - כל העדכונים

  • ברק והורוביץ נפגשו כדי לדון באפשרות לחיבור
  • גורמים במרצ: ברק הסכים שהורוביץ יעמוד בראש הרשימה
  • טרם גובשו הסכמות לגבי מיקומים ולא נחתם הסכם
  • פרץ: "שותפות עם ברק ומרצ לא הייתה מוסיפה קולות"
  • שמולי הצטרף לקריאות לאיחוד בשמאל: "צו השעה"

התקדמות במגעים לאיחוד בין מרצ וישראל דמוקרטית: אחרי ההתנצלות בפני ערביי ישראל על מאורעות אוקטובר 2000, יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק נפגש אמש (שלישי) עם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ כדי לדון באפשרות של חיבור. לאחר הפגישה גורמים במרצ ציינו כי הייתה התקדמות במשא ומתן וכי ברק הסכים עקרונית שמרצ תוביל את האיחוד כשהורוביץ יעמוד בראשות הרשימה המשותפת. עם זאת, טרם גובשו הסכמות לגבי מיקומים ברשימה ועל כן טרם נחתם כלום. אמש התקיימה גם פגישה מורחבת שבה הושגו ההבנות בהשתתפות הורוביץ, ברק, ח"כ סתיו שפיר, ח"כ עיסאווי פריג' ונעה רוטמן.

בסביבת ברק לא אישרו את הפרטים, אך בימים האחרונים הכריז יו"ר ישראל דמוקרטית כי הוא מוכן להיות גם מספר 10 כדי להביא לאיחוד.

במקביל, יו"ר העבודה עמיר פרץ התייחס לסיבה שלא בחר להצטרף לשותפות עם מרצ וישראל דמוקרטית. "יכולתי לבחור להיות בשותפות גם עם מרצ וגם עם ברק אבל אז היינו עומדים כאן ומדברים רק איך לוקחים אחד מהשני עוד כמה קולות מהמצביעים שנמצאים באותו מחנה. לא היינו מצליחים להוסיף קולות ומנדטים חדשים שיהוו את האלטרנטיבה האידאולוגית", אמר פרץ. עוד הוסיף כי "לא נחרים את הליכוד, אך לא ננהל משא ומתן עם נתניהו".

עוד בוואלה!

בהוראת בית הדין לעבודה: הסתיימה שביתת האחיות

לכתבה המלאה
אהוד ברק בחממה בעין שמר, 19 ביולי 2019. שלומי גבאי
הסכים עקרונית שמרצ תוביל את האיחוד. ברק/שלומי גבאי

ברקע התקדמות במגעים, ח"כ איציק שמולי התייחס היום לראשונה לעתיד מחנה השמאל והצטרף לקוראים לאיחוד מפלגת העבודה עם מרצ וישראל דמוקרטית לרשימת שמאל מאוחדת. שמולי, שהתמודד מול יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ בפריימריז בחודש שעבר, מצטרף לשפיר, שפועלת גם היא לקידום איחוד בין המפלגות. זאת למרות הצהרותיו של פרץ שלא יתאחד עם מרצ או ישראל דמוקרטית ויסתפק בחיבור עם גשר ואורלי לוי-אבקסיס. שמולי יצא גם נגד כוונתו של פרץ לבצע שריונים ברשימה לטובת אנשיה של לוי-אבקסיס וחיזוקים נוספים.

"‏מפלגת העבודה יקרה לי, אך יש לי מחלוקת מהותית עם הקו שנבחר עבורה ולכן אמשיך להיאבק כדי להחזירה למקום הנכון לה", צייץ שמולי בחשבון הטוויטר שלו. "הבחירות חשובות מדי וקיבלנו בהן מועד ב'. שריונים לבדם לא יביאו את הבשורה, רק חיבורים. כמו כן פגיעה אפשרית בוועידה הקרובה ברשימתנו המצוינת לכנסת רק תסב לה נזק, לא תועלת".

עוד כתב שמולי כי "חיבור גדול הוא צו השעה. ניסיתי לקדמו בימים האחרונים במעשה ובשקט, לא בכותרות, מול כל ראשי המפלגות וגורמים נוספים ואם רוצים - ניתן עוד להשיגו. מחנה שנותר מפוצל לרסיסי מפלגות לוקח הימור מסוכן ומיותר על הסיכוי שלו לגדול ולנצח וגם על חיי המפלגה. לא אחראי להשלים עם המצב אלא לפעול לשינויו".

איציק שמולי בכינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
"מחנה שנותר מפוצל לוקח הימור מסוכן ומיותר". שמולי/ראובן קסטרו

ועידת מפלגת העבודה צפויה להתכנס ביום רביעי הבא, יום וחצי לפני סגירת הרשימות, כדי לאשר את החיבור עם גשר ושינויים נוספים שפרץ מתכנן ברשימה. שפיר מגייסת חתימות כדי להעלות הצעה נגדית לחיבור עם שאר מפלגות השמאל.

במקביל, ברק מקדם בימים האחרונים חתימה על עצומה אינטרנטית שקוראת לאיחוד של שלוש מפלגות השמאל, אף שפרץ מתנגד לכך בתוקף. ברק צייץ בטוויטר כי "‏בימין למדו: בחירות - מתאחדים. ימין דתי, ימין חילוני, ימין הומופובי וימין חדש - כולם יחד. כדי ששום קול לא ייאבד. ואנחנו? למחנה הדמוקרטי אין את הפריווילגיה להתפצל. אנחנו לא מוכנים להפסיד אף קול. איחוד, בלי תנאים מוקדמים - עכשיו!".

(עדכון ראשון: 16:09)

ניצן הורוביץ חוגג את היבחרו לראשות מפלגת מרצ  במסגרת הפריימריז של המפלגה, גני התערוכה, תל אביב 27 ביוני 2019. ראובן קסטרו
עשוי לעמוד בראש הרשימה המשותפת. הורוביץ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully