וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אהוד תברח, תפסיק לפלג": פעילי העבודה ניסו לפוצץ כנס של ברק

24.7.2019 / 21:22

ראש הממשלה לשעבר מקיים כנס בחירות שבו משתתפים מצביעי מפלגת העבודה שמביעים בו תמיכה בהתמודדות בבחירות הקרובות. מחוץ לכנס ניסו פעילי המשמרת הצעירה של המפלגה לעורר מהומה וקראו ליו"ר ישראל דמוקרטית לפרוש

צילום: טל שלו, וואלה!NEWS, עריכה: ליר שפיגלר

יו"ר ישראל דמוקרטית, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, קיים הערב (רביעי) כנס בחירות בסביון בקרב חוג פעילים של מפלגת העבודה שתמך באבי גבאי ותומך כעת בברק. מחוץ לכנס הגיעו פעילי המשמרת הצעירה של העבודה שקראו לברק לפרוש מההתמודדות בבחירות. הפעילים קראו: "אהוד ברח, אהוד תברח, תפסיק לפלג". בסיום הערב פעילי העבודה פיזרו ברחוב שטרות דמויי דולר ועליהם מופיעים פרצופיהם של ברק והמיליארדר האמריקני ג'פרי אפשטיין שהורשע בעבירות מין.

ברק אמר בדבריו לפעילים כי "שואלים אותי אם אני אפרוש, אני לא אפרוש. אני לא אפרוש מהמאבק על כך שהישגי המדינה יוכרו כהישגי האזרחים ולא כאלה שמחולקים לטייקונים ומשיחיים על הגבעות ביהודה ושומרון".

עוד הוסיף ברק כי "חזרתי למשימה ציבורית אחרונה: להביא לסיום משטר נתניהו. המשטר הזה מאיים על החזון הציוני ועל מדינת ישראל. נדרשת הבנה שמה שקובע זה גודל הגוש ולא גודל המפלגה. הייתה אנמיות ואנרגיה נמוכה בבחירות הקודמות. בלי בוטות וישירות לא ניתן לנצח בחירות".

"ביבי כרגע במסע הימלטות מהכלא והוא מתנהג כמו חיה פצועה ולא יהיו לו שום מעצורים", תקף ברק. "הוא יעביר גם חסינות וגם התגברות ולא ייעצר בשום מקום. הוא ימשיך לרסק את הרשות השופטת, הרשות המחוקקת כבר מסורסת. יש פה סכנה ברורה ומוחשית לדמוקרטיה, הציבור לא מעכל את זה".

אהוד ברק, במהלך נאומו עם פעילי ישראל דמוקרטית ומפלגת העבודה 24 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"חזרתי להביא לסיום משטר נתניהו". ברק, הערב/ראובן קסטרו

בסיום דבריו ענה ברק לשאלות מהקהל. הוא נשאל האם הוא חושש לא לעבור את אחוז החסימה ולבזבז קולות, וענה: "אני לא עונה על השאלות האלה. אנחנו פועלים כדי לנצח וכדי לעבור. באתי כדי לאחד כוחות ולא לפלג אותם. שום דבר לא יהיה מכשול אני מוכן להיות במקום העשירי. צריך להפנות את השאלה לאותם מנהיגי מפלגות שלא רוצים להתאחד ולשלב ידיים ומי שמוכן להתחייב לא לשבת בממשלת נתניהו"

פעילי העבודה מנסים לפוצץ אירוע של אהוד ברק בסביון 24 ביוני 2019. אתר רשמי
פעילי מפלגת העבודה מחוץ לכנס, הערב/אתר רשמי

לאחר הכנס ברק תקף את פרץ בחשבון הטוויטר שלו, בתגובה לפעילות פעיליו: "עמיר פרץ בלחץ. שלח אנשים לקרוא קריאות גנאי מחוץ לאירוע. מפיץ סרטוני השמצה מכוערים, במקום להתאחד כפי שרוצים 85% מבוחריו, ומסרב להתחייב להסרת משטר נתניהו. עיוור מי שלא רואה שהוא הולך לנתניהו. עצוב".

ברק נפגש אמש עם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ כדי לדון באפשרות של חיבור. לאחר הפגישה גורמים במרצ ציינו כי הייתה התקדמות במשא ומתן וכי ברק הסכים עקרונית שמרצ תוביל את האיחוד כשהורוביץ יעמוד בראשות הרשימה המשותפת. עם זאת, טרם גובשו הסכמות לגבי מיקומים ברשימה ועל כן טרם נחתם כלום.

בסביבת ברק לא אישרו את הפרטים, אך בימים האחרונים הכריז יו"ר ישראל דמוקרטית כי הוא מוכן להיות גם מספר 10 כדי להביא לאיחוד.

דולרים בדמותו של אהוד ברק בסביון 24 ביוני 2019. ראובן קסטרו
שטרות דמויי הדולר שפיזרו פעילי העבודה, הערב/ראובן קסטרו

במקביל, ברק מקדם בימים האחרונים חתימה על עצומה אינטרנטית שקוראת לאיחוד של שלוש מפלגות השמאל, אף שפרץ מתנגד לכך בתוקף. ברק צייץ בטוויטר כי "‏בימין למדו: בחירות - מתאחדים. ימין דתי, ימין חילוני, ימין הומופובי וימין חדש - כולם יחד. כדי ששום קול לא ייאבד. ואנחנו? למחנה הדמוקרטי אין את הפריווילגיה להתפצל. אנחנו לא מוכנים להפסיד אף קול. איחוד, בלי תנאים מוקדמים - עכשיו!".

(עדכון ראשון: 20:35)

אהוד ברק, במהלך נאומו עם פעילי ישראל דמוקרטית ומפלגת העבודה 24 ביוני 2019. ראובן קסטרו
ברק, הערב/ראובן קסטרו
אהוד ברק, ואורנה אנג'ל  במהלך אירוע עם פעילי ישראל דמוקרטית ומפלגת העבודה בסביון 24 ביוני 2019. ראובן קסטרו
ברק, הערב/ראובן קסטרו
פעילי העבודה מנסים לפוצץ אירוע של אהוד ברק בסביון 24 ביוני 2019. ראובן קסטרו
פעילי העבודה מפזרים את השטרות, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully