וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ באולפן וואלה! NEWS: "האיחוד בשמאל חשוב, שמח שלא יתבזבזו קולות"

בתגובה ראשונה לאיחוד בין מרצ ל"ישראל דמוקרטית" אומר יו"ר כחול לבן בריאיון לוואלה! NEWS כי "מדובר במהלך יפה וחשוב", אך מדגיש שהוא המועמד להחליף את נתניהו. "ברק הבין את העניין ופינה את מקומו". על דרישת החרדים שייפרד מלפיד: "אני לא בעד לפסול אף אחד"

יו"ר סיעת כחול לבן, בני גנץ, בראיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה ניוז/צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת ווידאו: אביב אירגז, גרפיקה: אביחי ברוך

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב הבוקר (חמישי) לראשונה בריאיון באולפן וואלה! NEWS לאיחוד במפלגות השמאל ואומר כי מדובר ב"מהלך יפה וחשוב ואני שמח שלא מתבזבזים קולות סתם". לדבריו, מדובר ב"התארגנות הדופן השמאלית של המפה הפוליטית", אך הוא הדגיש כי "אנחנו נמשיך להיות המפלגה הגדולה והאלטרנטיבה היחידה לשלטון הליכוד". אהוד ברק, לדבריו, "הבין את העניין ופינה את מקומו", בגלל שהבין "שאני המועמד להחליף את נתניהו בראש כחול לבן".

גנץ המשיך להצדיק את הקו הממלכתי שבו בחר בקמפיין הבחירות אך הבהיר שוב כי כחול לבן לא תשב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת כתב אישום. "לא אשב עם נתניהו תחת כתבי אישום", אמר.

עם זאת, גנץ לא הבהיר חד משמעית את עמדתו לגבי המצב הנוכחי, שבו ראש הממשלה נמצא תחת כתב החשדות עד לקיום השימוע, אלא נתלה בענין לוחות הזמנים. "השימוע הוא באוקטובר. זה לא דבר חדש אלא ישן וכבר הוחלט. כבר הוחלט להגיש כתב אישום, הוא מושהה. זה תהליך מהיר ולא נוכל לשבת עם נתניהו תחת כתבי אישום".

בני גנץ בראיון לוואלה!NEWS 25 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"אהוד ברק הבין שאני המועמד להחליף את נתניהו". גנץ באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו
"אהוד ברק הבין את העניין ופינה את מקומו"

לדבריו, "מי שרוצה לתקוף את נתניהו מוזמן לעשות את זה. אנחנו דבקים בלא רק לא נתניהו, אנחנו מסכימים שנתניהו דואג רק לנתניהו וזה ברור לחלוטין שמדינת ישראל לא יכול להרשות את זה לעצמה ולכן נמשיך את הקו הזה ובצד זאת נמשיך לדבר על סדרי העדיפויות שלנו - חינוך, פיתוח תשתיות, משפט חוק ודמוקרטיה, רווחה ובריאות. ממלכתיות זו לא מילה גסה. הציבור מבקש לשמוע דברים אחרים, סגנון אחר, לא הכול השנאה והשטנה".

יחד עם זאת, הוא הוסיף כי "מאחר ונתניהו דואג אך ורק לנתניהו אני לא מכיר שום קו אדום שהוא לא יחצה. הוא בקרב חיים ציבורי משמעותי, הוא לא יעשה חשבון לשום דבר אחר וכל הרע יכול לקרות והסברו יהיה נורא פשוט. אני יודע מאיפה הרוע הזה יגיע".

עובדים באפיקים מקבילים

ברקע המתיחויות הבלתי פוסקות בצמרת כחול לבן גנץ הבהיר בריאיון כי הוא לא מתכוון להפסיק את השותפות עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. לדבריו, "קבענו שאנחנו נלך יחד ויש לנו הישגים גדולים והוכחות מוצקות. לא הייתה אף פעם אלטרנטיבה - הנה יצרנו אותה. מה נהרוס?".

הוא הביע שוויון נפש לנוכח העובדה שלפיד מנהל בשבועות האחרונים קמפיין עצמאי לחלוטין: "אנחנו מתואמים לגמרי, יש פה מיצוי כוח - יאיר עובד באפיק אחד ואנחנו עובדים באפיק מקביל". באשר להתבטאויות ולהקלטות של יו"ר תלם משה (בוגי) יעלון, שתוקף ומבקר את האיחוד והסכם הרוטציה עם לפיד, גנץ אמר שמדובר ב"אותה ככר לחם ישנה, ויכוח ישן. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה, הבאנו הישג חסר תקדים. נשמור אותו ונעצים אותו".

בני גנץ בראיון לוואלה!NEWS. ראובן קסטרו
"שמח שלא מתבזבזים קולות סתם". גנץ באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו
"אני אומר לחבריי החרדים, שבצדק אומרים אל תפסלו - שגם הם לא יכולים לפסול אנשים אחרים"

גנץ גיבה את ח"כ הנחשבת מקורבת אליו, עמר ינקלביץ, שהואשמה בשבועות האחרונים בהדלפת חומרים רגישים מסביבתו לתקשורת. "ינקלביץ עושה עבודה נאמנה, הנושא הזה טופל והשאר מאחור, אין שום חדשות נוספות". הוא דחה את הביקורת הפנימית שעלתה במפלגה בנוגע לטיפול הרך מדי לכאורה בינקלביץ ואמר שמדובר ברכילות נמוכה וזולה בלבד. "כולם יודעים בדיוק איך התייחסתי לזה. אני ממש נגד הדלפות, נגד מסירת ידיעות סתם, בטח נגד מניפולציות שיקרו בסיפור הזה. אני יודע יותר דברים ואני יודע על יותר מקורות, אבל אני לא נכנס לשיח הזה ואני בטח ובטח לא מוכן שיקחו את מערכת הבחירות לרכילויות נמוכות וזולות ולא ענייניות ולא מכבדות".

בהתייחס למגעים של כחול לבן עם המפלגות החרדיות, שדורשות שגנץ ייפרד מלפיד כתנאי לשיתוף פעולה, הוא אמר כי "אני אומר לחבריי החרדים, שבצדק אומרים אל תפסלו - שגם הם לא יכולים לפסול אנשים אחרים. אני בעד לא לפסול אף אחד ואני לא אפסול אף אחד ואף אחד לא יפסול אצלי".

בני גנץ בראיון לוואלה!NEWS 25 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"יאיר עובד באפיק אחד ואנחנו עובדים באפיק מקביל". גנץ באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו

לדבריו, "כמו שיאיר אינו אנטי-חרדי והוא לא נגד לימוד התורה הוא רוצה שהם יהיו שותפים בצורה מסוימת אחרת במדינת ישראל - הם צריכים לכבד את הערכים הליברליים שלו. ודווקא אני שיודע להקשיב היטב גם לדרך הליברלית וגם לדרך תורה - ואני מאמין שאני אדע לגשר ביניהם ואנחנו".

במקביל, גנץ התחמק מהשאלה האם יבקש מאנשי הרשימה המשותפת להמליץ עליו אצל הנשיא לראשות הממשלה. "אני מכבד מאוד את איימן עודה ואת הציבור הערבי במדינת ישראל ואנחנו משקיעים בציבור הזה, שזכאי בכל דרך אפשרית לכל הזכויות שאפשר. אני מניח שהם לא ימליצו עלי לראשות הממשלה". לדבריו, ההמלצה של הרשימה המשותפת היא "לגיטימית, כל אחד שבוחר להמליץ על מישהו זה לגיטימי וחוקי, זה שיקולים שלהם, אבל הוויכוח הלאומי מפריד בינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully