וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסול חיתון": במרצ צנזרו את הביקורת של דויד גרוסמן על אהוד ברק

29.7.2019 / 17:46

נאום הסופר בכינוס ועידת המפלגה בה אושר החיבור למחנה הדמוקרטי כלל שבחים לרה"מ לשעבר לצד ביקורת נוקבת. אולם, מתיעוד הנאום שהעלתה המפלגה לפייסבוק נמחקו המשפטים הביקורתיים, וכך גם מההודעה הרשמית לתקשורת. מרצ: שלחנו את עיקרי הדברים, כפי שנעשה בכל הודעה לעתונות

עריכה: טל רזניק

האם במרצ מצנזרים ביקורת על השותף החדש אהוד ברק? הסופר דויד גרוסמן נאם אתמול (ראשון) בוועידת מרצ והתייחס באריכות להקמת המחנה הדמוקרטי עם ישראל הדמוקרטית והתנועה הירוקה. ככלל, גרוסמן בירך על המהלך ואמר שהצירוף של ברק וסתיו שפיר "כבר יצר גלי הדף חדשים" וש"פעם ראשונה מזה שנים שאני מרגיש במרצ תנועה חדשה".

עם זאת, גרוסמן גם התייחס בנאומו למגרעותיו של ברק ואמר: "נכון שברק היה שר הביטחון, אחראי למאורעות אוקטובר, חבר של פדופיל, וישב עם נתניהו, אבל האם הוא פסול חיתון לחלוטין? בשום אופן לא". במרצ בחרו להשמיט את החלק הזה מנאומו של גרוסמן בהודעה שהופצה לתקשורת אחרי האירוע, ובסרטון מהמקום שהועלה היום בדף הפייסבוק של מרצ משפטי הביקורת נחתכו בגסות ונותרו רק שבחים של גרוסמן לברק.

ממרצ נמסר בתגובה: "בהפצת ההודעה התקשורתית נשלחו עיקרי הדברים, כפי שנעשה בכל הודעה לעיתונות שיוצאת בכל אירוע מתוקשר". במרצ לא הסבירו מדוע דברי הביקורת של גרוסמן נערכו החוצה מהסרטון שהועלה בעמוד המפלגה בפייסבוק.

ניצן הורביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק במסע"ת - ישראל דמוקרטית ומרצ בעבקבות איחוד המפלגות, בית העיתונאים, תל אביב, 25 ביולי 2019. ראובן קסטרו
ברק עם הורוביץ ושפיר בהשקת המחנה הדמוקרטי/ראובן קסטרו

גרוסמן היה נואם הכבוד בוועידת מרצ שהתכנסה אתמול כדי לאשר את החיבור עם ברק ושפיר וההסכם להקמת המחנה הדמוקרטי. הוא אמר בנאומו כי "ברק הוא האיש שבשנים האחרונות מבטא כמעט את כל מה שמרצ חושבת. אני אומר כמעט כיוון שהוא לא מדבר די על סיום הכיבוש. אבל עדיין הוא האופוזיציונר החריף ביותר של נתניהו, הוא מוקיע יותר מכל אדם בישראל את הרוח הרעה שנתניהו יוצר בארץ". אחר כך, התייחס הסופר לדברי הביקורת על ברק בנוגע לקשריו עם נתניהו ועבריין המין ג'פרי אפשטיין ושאל את הקהל "האם הוא פסול חיתון לחלוטין? בשום אופן לא".

חלק מהקהל השיב בנקודה הזו בקריאות בוז. במרצ חתכו את הביקורת החוצה מהסרטון והמשיכו מיד לעוד דברי שבח של גרוסמן על ברק: "הוא עושה צעדים אמיצים, דברים אמיצים, אומר דברים נכונים. ההחלטה שלו להיכנס במקום ה-10 היא מהלך טקטי מבריק. ברק אולי משתמש במרצ, אבל מרצ יכולה להיבנות ממנו. לפעמים נישואים מתוך אינטרס מחזיקים יותר מנישואים מתוך אהבה".

במסגרת ההסכם שאושר בוועידה, ישובץ הורוביץ במקום הראשון ברשימת המחנה הדמוקרטי, שפיר במקום השני, האלוף במיל יאיר גולן במקום השלישי, וחברי הכנסת של מרצ תמר זנדברג, אילן גילאון ועיסאווי פריג' ישובצו במקומות הרביעי, החמישי והשישי. ברק ישובץ רק במקום העשירי אך צפוי להיות מעורב מאוד בקמפיין המפלגה. ככלל, הורוביץ דאג למקומות ריאליים לבכירי מרצ, אך סופג ביקורת מח"כים במקומות אחוריים יותר שנדחקו למקומות ריאליים פחות ברשימה החדשה. הרשימה המשותפת, שתרוץ תחת פתק אחד עם האותיות מרצ, קיבלה בסקרים הראשונים שאחרי האיחוד בין 9 ל-12 מנדטים.

עוד בוואלה!

הושג הסכם בימין: הרשימה תמליץ על נתניהו לראשות הממשלה

לכתבה המלאה
דויד גרוסמן. AP
שבחים לצד ביקורת נוקבת. דויד גרוסמן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully