וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים לאיחוד: פיצוץ במו"מ בין מפלגות הימין לעוצמה יהודית

25.7.2019 / 12:29

לוואלה! NEWS נודע כי בן גביר ביטל פגישה שהייתה אמורה להתקיים עם פרץ לאחר שהראשון זעם על הדלפתה לתקשורת. "אנחנו לא קלף מיקוח שלכם מול בנט ושקד", אמר. בשיחה היה אמור יו"ר איחוד מפלגות הימין להציע לו איחוד קודם שקד ובנט כפי שביקש נתניהו

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן; עריכה: עמית שמחה

פיצוץ במגעים בין איחוד מפלגות הימין לעוצמה יהודית: עו"ד איתמר בן גביר ביטל היום (חמישי) פגישה שהייתה אמורה להתקיים בצהריים עם יו"ר איחוד מפלגות הימין, שר החינוך רפי פרץ, לאחר שהראשון זעם על הדלפתה לתקשורת. "אנחנו לא קלף מיקוח שלכם מול בנט ושקד", אמר בן גביר לפרץ בשיחה שהתקיימה ביניהם.

בפגישה היה אמור הרב פרץ להציע לבן גביר להתאחד עם איחוד הימין לפני שקד ובנט, כפי שביקש לעשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותכנן להציע לו את המקומות 4 ו-8 ברשימה. בן גביר דורש את המקומות 3 ו-6, אך ההערכה כי יהיה מוכן להתפשר על מקומות 4 ו-7.

בן גביר מסר בהודעה לתקשורת: "התקשרתי לפני מספר דקות לרב רפי פרץ, והודעתי לו כי אני לא אגיע לפגישה עימו היום בשל ההדלפה החמורה שלה לתקשורת. אני מבין שמנסים להפוך אותי לקלף מיקוח מול בנט ושקד, אבל אני מבהיר חד משמעית: אני לא קלף מיקוח של אף אחד. בבית היהודי התכוונו להציע לי את המקומות הרביעי והשמיני - אנחנו דוחים את ההצעה. הדרישות שלנו נשארות כפי שהן: המקומות השלישי, השישי התשיעי והשנים עשר".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, 6 בינואר 2019. ניב אהרונסון
"אני לא קלף מיקוח של אף אחד". בן גביר/ניב אהרונסון

נתניהו מנסה לסכל חיבור של איחוד מפלגות הימין עם הימין החדש של בנט ושקד, כך שייגברו הסיכויים לריצה של שתי רשימות נפרדות מימין לליכוד. לוואלה! NEWS נודע אתמול כי הוא הבטיח לראשי איחוד מפלגות הימין שני תפקידי שרים בממשלה הבאה, גם אם לא יקבלו שישה מנדטים בבחירות הקרובות. זאת, אם יתאחדו עם עוצמה יהודית לפני איחוד עם איילת שקד ונפתלי בנט. מלשכת ראש הממשלה נמסר אתמול: "לא נכון".

שקד, שעומדת בראשות הימין החדש, הודיעה מוקדם יותר כי במפלגתה הסכימו לסגת מהדרישה לריצ'רץ' ברשימה המאוחדת כך שיהיה מספר נציגים שווה לשתי המפלגות. לדבריה, בימין החדש הציעו לקבל ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה - במקום חמישה, כפי שדרשו בהתחלה. בהצהרה שמסרה מחוץ לביתה היא אמרה: "אחדות בימין היא צו השעה - הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה. הכדור נמצא עכשיו בידיים של איחוד מפלגות הימין. אני קוראת להם להסכים להצעתי וללכת ביחד כמה שיותר מהר".

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"נמצא את הדרך כדי להניף את הדגלים שלנו גבוה". השר פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

שקד קראה להקמת גוש ימין גדול מימין למפלגת השלטון ואמרה כי נתניהו "תמיד בכל מערכת בחירות עושה קמפיין געוואלד כי הוא רוצה להוציא מצביעים שיצביעו לליכוד, אי אפשר להימנע מזה, ולכן הדבר הנכון הוא להקים מפלגה אחת גדולה ואידיאולוגית מימין לליכוד".

היא אמרה כי הדיווחים על כך שבנט מנסה לפגוע במשא ומתן הם "שקר וכזב". לדבריה, "בנט מנהל בשם המפלגה את המשא ומתן. ברגעים אלה ממש בשעה שאני אתכם פה הוא עושה כל מאמץ להביא לאיחוד". בנוסף לכך, שקד התייחסה לסקר שפורסם הבוקר בוואלה! NEWS ואמרה: "הסכמנו לסגת מהדרישה לריצ'רץ' למרות שעכשיו בסקרים אנחנו שמונה (מנדטים) והם ארבע".

יו"ר הימין החדש, איילת שקד במהלך הצהרה מחוץ לביתה בתל אביב 25 ביולי 2019. אילן אסייג / "הארץ", אתר רשמי
במפלגתה ויתרו על הדרישה לחלוקה שוויונית בעשירייה. שקד/אתר רשמי, אילן אסייג / "הארץ"

במקביל, השר פרץ אמר היום בכפר המכביה כי במפלגתו מנהלים "שיח רחב מאוד" עם כל השותפים ומפלגות הימין. "נאגד את הציונות הדתית. אנחנו ציבור אחד גדול. יש לנו דגלים משותפים. כולנו נאמנים לדגלים האלו ומתחתם כולם יכולים להיות. בתוך הרוח הזאת אנחנו ניגשים למשא ומתן", הסביר פרץ.

הוא הוסיף שבבית היהודי ובאיחוד הלאומי "רוצים לראות את חברי הכנסת המכהנים שלנו אני חושב שהם עושים עבודה נפלאה. אני בטוח שאנחנו נתאמץ ונמצא את הדרך כדי להניף את הדגלים שלנו גבוה. אני מאחל לכולנו שנתרום לגוש הימין לנצח. זה לא ניצחון פרטי, זה ניצחון של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully