וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגרו הרשימות לבחירות לכנסת ה-22: המגעים לאיחוד בימין נכשלו

אחרי מגעים של הרגע האחרון ולחץ מצד נתניהו, עוצמה יהודית הגישה את רשימתה לוועדת הבחירות, בנפרד מהימין המאוחד. בן גביר תקף: "פרץ וסמוטריץ' כפויי טובה, בנט בברית עם לפיד". גנץ לא שלל ישיבה עם נתניהו - וחזר בו: "לא שמעתי טוב". 32 מפלגות הגישו את רשימותיהן

סטילס: ראובן קסטרו, וידיאו: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז וטל רזניק

עדכונים אחרונים מוועדת הבחירות המרכזית:

  • עוצמה יהודית תרוץ בנפרד, בן גביר תקף את הימין המאוחד
  • מאמצי ראש הממשלה נכשלו, רבנים הפעילו לחץ
  • גנץ לא שלל אחדות עם נתניהו - וחזר בו: "לא שמעתי טוב"
  • 32 מפלגות הגישו את רשימותיהן לבחירות לכנסת ה-22

הגשת הרשימות שיתמודדו בבחירות הקרובות לכנסת ה-22 הסתיימה הערב (חמישי) בוועדת הבחירות בראשות השופט חנן מלצר. לאחר שהוגשו 32 רשימות המפלגות המתמודדות וחולקו להן האותיות שיופיעו על הפתקים, לא יתאפשרו יותר שינויים, מלבד במקרה של פסילת מועמדים, או הסרת התמודדותם מסיבה אחרת.

הראשונה שהתייצבה ביום השני והאחרון לסגירת הרישמות הייתה ש"ס, שבפעם הקודמת משכה את ההגשה עד הרגע האחרון. עוצמה יהודית הגישה את רשימתה בנפרד, לאחר שלדבריהם נכשלו המגעים להוביל לאיחוד עם הימין המאוחד. זאת, למרות הלחץ מצד רבנים וניסיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגשר בין הצדדים. איתמר בן גביר האשים את סמוטריץ' ופרץ ב"כפיות טובה" ואף האשים את איש הימין המאוחד, נפתלי בנט, בברית עם יאיר לפיד.

מנגד, מחנה השמאל ידע בשבועיים האחרונים שני חיבורים דרמטיים - איחוד מפלגת העבודה עם גשר והקמת המחנה הדמוקרטי של מרצ, אהוד ברק וסתיו שפיר. יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי הוא לא שולל ישיבה בממשלת אחדות אם תוצג תכנית השלום האמריקנית, אך לאחר מכן הבהיר כי הוא לא שמע טוב את השאלה וכי הוא בא "להחליף את נתניהו, לא לשבת תחתיו".

איתמר בן גביר, ברוך מרזל, בנצי גופשטיין,הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
איתמר בן גביר אחרי שהגיש את רשימתו, הערב/ראובן קסטרו

עדכונים שוטפים מוועדת הבחירות המרכזית בכנסת:

23:05

לאחר ש-32 מפלגות הגישו את רשימותיהן לבחירות - נסגרו הרשימות לבחירות לכנסת ה-22.

22:35

מהליכוד נמסר כי "הפיצולים בימין יביאו אותנו לאובדן קולות רבים ובכך לממשלת שמאל של לפיד וגנץ. חייבים להצביע רק לליכוד, כי רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין בראשות נתניהו ותמנע ממשלת שמאל שבה יאיר לפיד ראש הממשלה".

22:23

העבודה-גשר הודיעה כי הפעילה החברתית כרמן אלמקייס תוצב במקום העשירי ברשימה. בנוסף לכך, המפלגה הודיעה כי יוצבו ארבע נשים בכל עשירייה: בעשיריה השנייה יוצבו מיכל בירן (העבודה), ד"ר ליאת יקיר (גשר), אמילי מואטי (העבודה). ובעשיריה השלישית יוצבו לאה פדידה (העבודה), לילי בן עמי (העבודה), נעה אליעז (גשר) ומיכל צ'רנוביצקי (העבודה). ברשימה יוקצו גם שני מקומות לבני העדה האתיופית: אליאס אינברם (גשר) ויצחק טיים (העבודה).

במקביל, בעוצמה יהודית הודיעו כי במקום השלישי תשובץ אדווה ביטון, אמה של אדל ביטון בת הארבע, שנפצעה מיידוי אבנים בשומרון ומתה מדלקת ריאות שהסתבכה.

עמיר פרץ, איציק שמולי,ערן חרמוני, אורלי לוי אבקסיס,הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
נציגי העבודה-גשר בכנסת, הערב/ראובן קסטרו

22:17

נציגי "הימין המאוחד" הגישו את רשימת המפלגה לוועדת הבחירות. שקד אמרה כי "עשינו מאמצים כבירים בימים האחרונים להציל כמה שיותר קולות ימין בבחירות הקרובות. הציבור הימני צריך להבין בבירור - הצבעה לימין המאוחד היא הדרך היחידה להבטיח הקמת ממשלה לאומית. אם לא נהיה מספיק גדולים, תוקם ממשלת שמאל. זו או אנחנו ונתניהו, או השמאל ונתניהו".

הבית היהודי הגישה את הרשימה לבחירות לכנסת, 1באוגוסט 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
נציגי הימין המאוחד בוועדת הבחירות, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו

22:13

ראש עיריית טבריה רון קובי הגיע כדי להגיש את רשימתו "הימין החילוני". מלצר אמר לו: "זאת הפעם שנייה שאני רואה אותך השבוע", בגלל העתירה של קובי לבג"ץ נגד שר הפנים.

רון קובי מגיש את רשימתו לוועדת הבחירות המרכזית, 1 אוגוסט 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
קובי עם מלצר, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו

22:10

עוצמה יהודית קיבלה את האותיות "כף". אחרי הגשת הרשימה בן גביר תקף: "אני חייב לומר שעד הרגע האחרון בצלאל סמוטריץ' ניסה להפעיל רבנים. שאלתי את הרב: 'תגיד בצאלאל דיבר אליך בשנים האחרונות? פנה אליך בשאלות?' הוא אמר לי: 'לא, הוא פונה אלי פעם בארבע שנים כשעוצמה יהודית רוצה להתמודד'".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הודיעה כי היא תעתור לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את עוצמה יהודית: "אין מקום לכהניסטים בכנסת ישראל".

21:56

המגעים נכשלו: למרות הלחץ מצד נתניהו והרבנים - עוצמה יהודית הגישה את רשימתה לבחירות.

21:39

רבנים וגורמים בימין ניסו להפעיל לחצים על עוצמה יהודית ועל ראשי הימין המאוחד להתאחד, חרף ההצהרות הערב על ריצה נפרדת. גם ראש הממשלה באמצעות נציג הליכוד בוועדה ח"כ דוד ביטן מעורבים כעת בניסיון למנוע את הריצה של עוצמה יהודית. מחוץ לדלת ועדת הבחירות, התקיימו מגעים של הרגע האחרון.

לדברי בן גביר, "מוטי יוגב פנה אלינו ואמר רב כזה וראש מועצה כזה רוצה אתכם. לא צריך, אנחנו כבר חודש וחצי מדברים. כל מה שצריך זה שאדון מוטי יוגב יזוז מקום אחד אחורה. אבל יש מבוגר אחראי, ראש הממשלה נתניהו, והשליח שלו כאן ביטן ביקש עוד חמש דקות והחלטנו לתת, כי אני מכבד מאוד את היהודי הזה".

מוטי יוגב הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
מוטי יוגב בכנסת, הערב/ראובן קסטרו
ח"כ דוד ביטן, הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
ח"כ ביטן בכנסת, הערב/ראובן קסטרו

21:18

ארבעת ראשי המפלגות החברות ברשימה המשותפת הגישו את הרשימה לוועדת הבחירות. יו"ר המפלגה איימן עודה אמר כי "חבורה מחדש של הרשימה המשותפת היא צעד היסטורי של החברה הערבית בישראל. מנהיגות מאוחדת תעצים את כוחנו בכנסת ותחזק את הקול הפוליטי של החברה הערבית והכוחות הדמוקרטים המקדמים חברה שוויונית למען כלל האוכלוסיות המוחלשות ולכונן שלום צודק בין שני העמים."

אחמד טיבי, איימן עודה,מטאנס שחאדה, עבאס מנסור, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. דוברות הרשימה המשותפת, אתר רשמי
נציגי הרשימה המשותפת בוועדת הבחירות, הערב/אתר רשמי, דוברות הרשימה המשותפת

21:05

ח''כ לשעבר נחמן שי הודיע ליו''ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, כי הוא מוותר על השריון שפרץ ביקש לתת לו במקום ה-14. מקומו העדכני לפי רשימת הפריימריז, אחרי הפרישות במפלגת העבודה, היה אמור להיות המקום ה-8. לאור השיריונים של פרץ בהם קידם את המגזרים ברשימה, שי נדחק לאחור ולא הסכים לקבל את השריון ולא יתמודד ברשימת העבודה לכנסת הבאה.

עמיר פרץ, איציק שמולי, אורלי לוי אבקסיס,הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
פרץ ושמולי בוועדת הבחירות, הערב/ראובן קסטרו

20:36

שר התיירות יריב לוין תקף את ראשי הימין המאוחד, איילת שקד ונפתלי בנט, זמן קצר לפני רישום הליכוד אצל רשם המפלגות. "נפתלי בנט ואיילת שקד שלא עברו את אחוז החסימה ובגללם אנחנו כאן, שוב יוצרים פילוג מיותר בימין", אמר. "אנחנו נהגנו באחריות, וחבל שזה לא קרה באיחוד הימין".

20:18

איש מפלגת "עוצמה יהודית", איתמר בן גביר, אמר כי כשלו המגעים ליצירת איחוד בימין. "בפעם הקודמת מנענו הקמת ממשלת שמאל, הפכנו את סמוטריץ' והרב רפי פרץ לשרים והם התנהגו בכפיות טובה". הוא ציין כי יש גורמים בימין המאוחד שהכשילו את המגעים מטעמי אגו והצביע על נפתלי בנט. "הציעו לי כל מיני הצעות, אבל אני מדבר על אידיאולוגיה, לא כסאולוגיה. אני הולך להגיש את הרשימה, והיא תהיה רשימת עוצמה יהודית".

איתמר בן גביר וברוך מרזל, הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
בן גביר לצד מרזל, הערב/ראובן קסטרו

הוא הוסיף: "איחוד מפלגות הימין לא הפכו בין לילה לבוגדים, אבל הם שונים מאיתנו. אנחנו נציל את גוש הימין. איילת שקד דיברה על חיבורים ועל גוש ימין גדול, אבל בסוף יהיה איחוד ימין קטן, ואנחנו נאסוף את הקולות".

עמיתו ברוך מרזל אמר: "לא קל להתחבר לבית היהודי הרחב שכולל גם את נפתלי בנט. אנחנו לא שוכחים שהוא ומפלגתו היו אלה שהפילו את הממשלה וגרמו לבחירות האלה. היינו מוכנים למסור את נפשנו למען איחוד גדול, והם היו בטוחים שיש פה סמרטוט שאפשר לדרוך עליו. אבל אנחנו לא סמרטוט".

20:13

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ החליט לשריין במקום ה-9 ברשימת העבודה את סאלח סעד, נציג המגזר הדרוזי. בנוסף לכך, הוא שילב את אחסאן חלילה, נציג המגזר הערבי, למקום ה-16 ברשימה, ואת פרחאן אבו ריאש, נציג המגזר הבדואי למקום ה-19 ברשימה. מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני קודם מהמקום ה-9 למקוםה-8 והח"כ לשעבר חיליק בר שובץ במקום ה-11.

19:41

יועז הנדל, אורנה ברביבאי ואורית פרקש הכהן נכנסו להגיש את רשימת כחול לבן.

19:27

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ הגיב לדברי גנץ ואמר כי "בשביל שלום צריך להחליף את נתניהו לא לשבת עם נתניהו. בני, כדי לשמור על הדמוקרטיה, כדי לחתור להישג מדיני, כגי להביא ביטחון חברתי במקום הפקרה חברתית ,כדי להביא תקווה לישראל משימתנו המשותפת היא החלפתו של נתניהו, הוא הבעיה והוא לא מה שטוב לישראל".

ח"כ דוד ביטן, ח"כ יריב לוין, ח"כ יפעת שאשא ביטון הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
נציגי הליכוד מגישים את הרשימה לבחירות/ראובן קסטרו

19:15

אחרי שלא שלל ישיבה בממשלת אחדות עם נתניהו, דיבר גנץ פעם נוספת וטען שהוא לא שמע טוב את השאלה. "שוב שלום לכם ושוב ערב טוב. באתי להבהיר משהו: האוזן הזו זה הצד של האם-16, אז היא לא שומעת טוב, ואולי לא הבנתי את השאלה. באתי להחליף את נתניהו, לא לשבת תחתיו. זו העמדה של כחול לבן וזה מה שנעשה".

יועז הנדל, אורנה ברביבאי ואורית פרקש הכהן , הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
נציגי כחול לבן הנדל, ברביבאי ופרקש, היום/ראובן קסטרו
יועז הנדל, אורנה ברביבאי ואורית פרקש הכהן , הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
יועז הנדל, אורנה ברביבאי ואורית פרקש הכהן , הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018/ראובן קסטרו

19:01

הרב דרור אריה רשם מפלגת "נעם", אחרי ההודעה כי לא תרוץ עם עוצמה יהודית. ההערכה היא כי המפלגה לא תרוץ בבחירות הקרובות עד הסוף, ובשבועות הקרובים תביע את תמיכתה ביהדות התורה. "ברוך השם אנחנו פה", אמר. "ניסו להשתיק אותנו ורצו שלא נגיע ליום הזה. אבל אנחנו פה וקודם כל מאחלים החלמה מהירה לחיילנו. כל מי שרוצה שהבן שלו יתחתן עם אשה, ושהנכד שלו יהיה יהודי, ורוצה משפחה נורמלית - מוזמן לצאת איתנו למסע".

תמר זנדברג, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
ח"כ זנדברג בוועדת הבחירות, היום/ראובן קסטרו

18:50

יו"ר כחול לבן בני גנץ, שמפלגתו הגישה את רשימתה, נשאל אם ישקלו ממשלת אחדות עם נתניהו במקרה שתוצג תכנית שלום אמריקנית והשיב: "אמרנו שישראל לפני הכל, וכל דבר שיהיה טוב לישראל - נעשה אותו".

בנוסף לכך, אחרי המתקפה של יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ על כחול לבן, אמר גנץ: "אני מאחל להם שלא ייכשלו. הבנתי בתחילת הדרך שהם לא ירוצו עם נתניהו, אני מקווה שזה המצב".

בני גנץ, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
גנץ בהגשת הרשימה לבחירות, היום/ראובן קסטרו

17:49

מפלגת עוצמה יהודית הציבה אולטימטום לראשת הימין המאוחד איילת שקד, זאת על רקע המגעים ליצור איחוד בקרב המפלגות מימין לליכוד. במפלגה אמרו כי אם עד לשעה 20:00 לא יושגו הסכמות - ירשמו את מפלגתם בנפרד.

17:31

מפלגת נעם ומפלגת עוצמה יהודית החליטו כי לא ירוצו ביחד בבחירות הקרובות. זאת, לאור חילוקי דעות בעניין שילוב מועמד לא דתי ברשימה. על פי ההודעה, "בעוד מפלגת עוצמה יהודית דרשה לשלב מועמדים שאינם חובשי כיפה, בנעם התעקשו על כך שזה נוגד את עקרונות המפלגה. הצדדים מסרו כי ההחלטה התקבלה מתוך הערכה הדדית ובהסכמה והם מאחלים הצלחה אחד לשני במערכת הבחירות".

הגשת רשימת יהדות התורה לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
אנשי יהדות התורה בוועדת הבחירות המרכזית/ראובן קסטרו

17:08

הוגשה לועדת הבחירות רשימת קמ"ה (קידום מעמד הפרט), שאותה מובילות ארבע מנשותיו של דניאל אמבש, מנהיג "הכת הירושלמית" שנידון ל-26 שנות מאסר על עבירות מין ועל החזקה של נשים וילדים בתנאי עבדות. הארבע - אזמרה, אילנה, שירן ואדרת - טוענות בתוקף לחפותו של אמבש. "החלטנו להקים מפלגה בגלל החוויה האישית שלנו מול המשטרה ורשויות הרווחה", אמרו לשופט מלצר, יו"ר הוועדה.

אחת מנציגות המפלגה, אדרת אמבש, סיפרה: "הילדה שלי נפטרה לפני שנה בידיים של הרווחה, בגלל הרשלנות ובגלל שלקחו אותה למרות שאמרה שהיא רוצה להישאר בבית. אנחנו לא רוצים שיקרה דבר כזה לעוד משפחות".

הגשת רשימת קמ"ה- קידום מעמד הפרט- לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
נשותיו של דניאל אמבש מגישות את רשימתן לכנסת/ראובן קסטרו
הגשת רשימת ארץ ישראל שלנו- אבי ילאו- לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
הגשת רשימת "ארץ ישראל שלנו" לוועדת הבחירות, היום/ראובן קסטרו

16:20

נציגי ש"ס, שבפעם הראשונה משכו את ההגשה עד הרגע האחרון, פתחו את היום השני והאחרון לסגירת הרשימות והגיעו כדי למסור את רשימת המפלגה לכנסת.

עוד בוואלה!

ילדה ישראלית בת שבע טבעה למוות בבריכה בבית מלון בכרתים

לכתבה המלאה
הגשת רשימת ש"ס לבחירות לכנסת ה-22, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
ש"ס מגישה את רשימתה לבחירות/ראובן קסטרו
הגשת רשימת ש"ס לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
ש"ס מגישה את רשימתה לבחירות/ראובן קסטרו
הגשת רשימת יהדות התורה לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
נציגי יהדות התורה בוועדת הבחירות, היום/ראובן קסטרו
הגשת רשימת ארץ ישראל שלנו- אבי ילאו- לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
אנשי רשימת "ארץ ישראל שלנו". ועדת הבחירות, היום/ראובן קסטרו
איתמר בן גביר, ברוך מרזל, איימן עודה,הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
נציגי המפלגות בכנסת, היום/ראובן קסטרו
הגשת רשימת קמ"ה- קידום מעמד הפרט- לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018
(אזמרה אמבש) יהודית אלישע 
אילנה אמבש 
(אדרת אמבש)דורית ליאת בירן  
נועה בר 
שירן אמבש. ראובן קסטרו
נשות רשימת קמ"ה. ועדת הבחירות המרכזית, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully