וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על הצהרת הנאמנות בליכוד: "החתמה מבזה בנוסח צפון קוריאה"

5.8.2019 / 7:51

יו"ר ישראל ביתנו התייחס להחתמת 40 המועמדים הראשונים ברשימת הליכוד על הצהרת נאמנות לנתניהו. "מצביעה על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה", אמר. על האשמות ראש הממשלה על קיומה של "קומבינה" בינו לבין לפיד: "מעידות על היסטריה ואי עמידה בלחצים"

צילום: שלומי גבאי

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (יום שני) להאשמות ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהן ישנה קומבינה בינו לבין אחד מראשי כחול לבן יאיר לפיד, ולהצהרת הנאמנות לנתניהו עליה חתמו 40 המועמדים הראשונים ברשימת הליכוד בכנסת.

"הבדיות, ההאשמות וההזיות של נתניהו מעידות יותר מכל על היסטריה, אי עמידה בלחצים ואובדן שליטה עצמית", כתב יו"ר ישראל ביתנו בחשבון הפייסבוק שלו. "ההחתמה המבזה של ח"כים מהליכוד על הצהרת נאמנות בנוסח צפון קוריאה, מצביעה על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה".

לנוכח דברי ליברמן על הקמת ממשלה על ידי מועמד אחר מהליכוד אם נתניהו ייכשל בכך, הבהיר יו"ר ישראל ביתנו כי המטרה המרכזית של מפלגתו היא להקים ממשלה לאומית-ליברלית רחבה ולמנוע ממשלת הלכה.

גם יו"ר יש עתיד ח"כ לפיד התייחס אתמול לדבריו של נתניהו ואמר כי "זה שאתה (נתניהו) פרנואיד זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחרייך".

אביגדור ליברמן בראיון עם טל שלו באולפן וואלה, יולי 2019. ראובן קסטרו
"החתמה מבזה שמצביעה על חוסר אמון מוחלט". ליברמן/ראובן קסטרו

נתניהו תקף אתמול את השניים והאשים אותם בקיומה של "קומבינה", ואף לעג להם על כך שאינם מקיימים פריימריז במפלגות כמו הליכוד. "בנוסף לצביעות הם רוצים באמת להרוס את הדמוקרטיה, כי יש להם קומבינה", אמר נתניהו על לפיד וליברמן. הוא ציין כי "לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן", זאת בעקבות החשש שמעלים בימים האחרונים בכירים בליכוד לפיו בכוונת איילת שקד ונפתלי בנט להמליץ על מועמד אחר מלבד נתניהו, למרות התחייבותם להמליץ רק על מועמד מהימין.

בהצהרה עליה חתמו מועמדי הליכוד נכתב: "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר. אבקש את אישורך בהודעה חוזרת כדי לצרף את שמך לעצומה".

להצהרה אין באמת כל משמעות ממשית, שכן לפי חוקת הליכוד גם כך יו"ר המפלגה הוא המועמד לראשות הממשלה ורק במקרה שהוא מתפטר או מוותר על כסאו מועמד אחר מהרשימה יכול להרכיב ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully