וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקיצה לנתניהו? שקד תחתים את הימין המאוחד על הצהרת נאמנות לערכים

5.8.2019 / 8:26

מועמדי הרשימה המאוחדת יחתמו על הצהרה שיזמה יו"ר המפלגה, ובמרכזה נאמנות לערכים שתוביל לאחר הבחירות. בין הערכים: לאום, שלמות הארץ, זהות יהודית, מאבק נחוש בטרור ומשילות. שקד: "מפלגת הימין האידיאולוגית היחידה במפה הפוליטית"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו החתים את 40 המועמדים הראשונים לכנסת ה-22 על הצהרת נאמנות, ברקע אמירתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לפיהם ימליץ על ח"כ להקמת הממשלה אם נתניהו ייכשל בכך, בימין המאוחד משגרים היום (שני) עקיצה לליכוד. יו"ר המפלגה איילת שקד יזמה מהלך שבמסגרתו יחתמו מועמדי הרשימה המאוחדת לכנסת על אמנה, בה יתחייבו לערכים שתקדם הרשימה לאחר הבחירות.

במרכז היוזמה שתופץ בקרב מועמדי הרשימה, שקד הציבה עשרה ערכים שלהם יידרשו להישאר נאמנים, תוך עקיצה לליכוד ולנתניהו. בין הערכים ששולבו באמנה: לאום ויישום חוק היסוד שחוקק השנה, שמירה על שלמות הארץ והתנגדות למדינה פלסטינית, חיזוק הזהות היהודית, החלת הריבונות הלאומית ושלטון החוק באופן מלא ושוויוני על כל אזרחי ישראל ותושביה וסיום הממשל הצבאי, ומאבק נחוש בטרור.

בחירות חוזרות, איילת שקד ונפתלי בנט, הימין החדש 21.07.2019. ראובן קסטרו
"נאמנות לערכים". שקד/ראובן קסטרו

ערכים נוספים באמנה: עלייה והגירה, קידום תחרות כלכלית, דרישת רוב מוחלט ליציגות בעבודה, חיזוק המשילות בדגש על "השבת האמון במערכת המשפט", ואחריות חברתית.

"אנחנו מחוייבים, בראש ובראשונה, לציבור בישראל ולערכינו כמנהיגי ציבור", אמרה שקד. "הימין המאוחד היא מפלגת הימין האידיאולוגית היחידה במפה הפוליטית בישראל, ויש חשיבות לאומית להעצמת כוחה בבחירות. כדי שהבוחר הימני יבחר ימין וגם יקבל ימין, אני רואה חשיבות בהתחייבויות ברורות. אלו הם ערכינו, הוכחנו אותם בעשייה בעבר ונמשיך כך גם בעתיד, אבל בשביל זה אנחנו צריכים כח פוליטי רב. הציבור צריך להבין את המשוואה - זה או ימין מאוחד גדול, או ממשלת נתניהו עם השמאל".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו

לכתבה המלאה
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"מעיד על אובדן שליטה עצמית". ליברמן/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, הגיב יו"ר ישראל ביתנו להאשמות נתניהו לפיהן "ישנה קומבינה" בינו ליאיר לפיד, מראשי כחול לבן, על רקע אותה הצהרת נאמנות בליכוד. "הבדיות, ההאשמות וההזיות של נתניהו מעידות יותר מכל על היסטריה, אי עמידה בלחצים ואובדן שליטה עצמית", כתב יו"ר ישראל ביתנו בחשבון הפייסבוק שלו. "ההחתמה המבזה של ח"כים מהליכוד על הצהרת נאמנות בנוסח צפון קוריאה, מצביעה על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה".

לנוכח דברי ליברמן על הקמת ממשלה על ידי מועמד אחר מהליכוד אם נתניהו ייכשל בכך, הבהיר יו"ר ישראל ביתנו כי המטרה המרכזית של מפלגתו היא להקים ממשלה לאומית-ליברלית רחבה ולמנוע ממשלת הלכה.

גם יו"ר יש עתיד ח"כ לפיד התייחס אתמול לדבריו של נתניהו ואמר כי "זה שאתה (נתניהו) פרנואיד זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחרייך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully