וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,525 הצבעות ב-97 נציגויות: תמה ההצבעה לבחירות לכנסת בנציגויות ישראל בחו"ל

כ-1,500 עובדי מדינת ישראל ונציגי המוסדות הלאומיים המשרתים בחו"ל לא מימשו את זכותם להצביע. אחוז ההצבעה בבחירות לכנסת ה-22 בשגרירויות ובקונסוליות עמד הפעם על 69.5% - ירידה לעומת האחוז המקביל בבחירות הקודמות, אשר עמד על כמעט 76%

צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת ווידאו: אביב ארגז. גרפיקה: אביחי ברוך

ההצבעה בבחירות לכנסת ה-22 בנציגויות ישראל בחו"ל הסתיימה - כך נמסר הבוקר (שישי). בסך הכל, 3,525 בני אדם הצביעו ב-97 נציגויות הפרוסות על פני 77 מדינות ברחבי העולם, מתוך כ-5,073 בעלי זכות בחירה. אחוז ההצבעה בבחירות עמד על 69.5% - ירידה לעומת אחוז ההצבעה בבחירות הקודמות, אשר עמד על כמעט 76%.

שגריר ישראל בוולינגטון ניו זילנד, ד"ר יצחק גרברג, מצביע בבחירות. משרד החוץ, אתר רשמי
ראשון המצביעים, שגריר ישראל בניו זילנד, ד"ר יצחק גרברג/אתר רשמי, משרד החוץ

עובדי שגרירות ישראל בניו זילנד היו הראשונים להצביע אתמול מבין נציגויות ישראל בעולם, ואחריהם הצביעו עובדי השגרירות בקנברה, אוסטרליה. האחרונים להצביע היו העובדים בנציגות ישראל בסן פרנסיסקו, בחוף המערבי של ארצות הברית, שהקלפי שלהם נסגרה בשעה 06:00 בבוקר. המספר הגבוה ביותר של בעלי זכות בחירה - 776 - היה בקונסוליה הישראלית בניו יורק, שם הוצבו שתי קלפיות.

כמו כן, השנה נפתחה לראשונה קלפי בקיגאלי, בירת רואנדה, זאת לאחר פתיחת שגרירות ישראל במדינה באפריל האחרון. משרד החוץ הפעיל את חדר המצב במתכונת מיוחדת ביום הבחירות לניהול, ליווי, וביצוע בקרה על תהליך הבחירות, כאשר בכל אחת מהנציגות תהליך ההצבעה ינוהל על ידי וועדת בחירות מקומית בראשות הקונסול הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully