וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק גניבת הדעת: זיופי בחירות ומצלמות מעולם לא עניינו את נתניהו

8.9.2019 / 17:58

כל יום שהסיקור התקשורתי עוסק במצלמות ולא בשחיתות הזוג נתניהו הוא רווח נקי לראש הליכוד, שתיקיו הפליליים יורדים בהכרח למקום נמוך יותר בסדר היום הציבורי. חוק המצלמות לא נועד להיכנס לתוקפו בתוך שבוע - אלא כדי להדחיק את הסיבה האמיתית למפלתו המסתמנת של נתניהו

צילום: חדשות 13, עריכה: טל רזניק

חוק שינוי הנושא, הסחת תשומת-הלב וגניבת הדעת 2019-תשע"ט, הידוע גם כחוק המצלמות, לא נועד להיכנס לתוקפו בתוך שבוע. שרי נתניהו, שאישרו אותו בלשון ארוכה ומלקקת אחת ולא רק פה אחד, מבינים שאין סיכוי מעשי להיערך ברצינות בעוד מועד למבצע המחייב סדרת פעולות, מפרסום ב"רשומות" להתגוננות מפני עתירות לבג"ץ ועד למכרז - פן יתעשר מישהו מהפריסה הבהולה של הציוד.

הרי ברור וצפוי שבג"ץ לא יחליט בניגוד לדעת המשנה לנשיאתו והיועץ המשפטי. אם יהיה צורך, נתניהו יעתור נגד עצמו. הכל סרק-סרק, כדי להדחיק את הסיבה האמיתית למפלתו המסתמנת של נתניהו.

כל יום שהסיקור התקשורתי בו עוסק במצלמות ולא בשחיתותו של הזוג נתניהו, כולל הגיפטמניה של אשתו התובעת מתנות ממכריה העשירים, הוא רווח נקי לראש הליכוד. תיקיו הפליליים יורדים בהכרח למקום נמוך יותר במדרג החדשות, כידוע היטב למי שנכסף לערוך את מהדורות כל הערוצים ונאלץ בינתיים להסתפק בראשות הממשלה. הפשע אינו מצטלם.

נתניהו הוא הקודאק שנגזל, פוטו-אופורטוניסט שמעולם לא התעניין בזיופים ולא פעל להתקנת מצלמות שירתיעו מפניהם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
אם יהיה צורך, נתניהו יעתור נגד עצמו/AP

מוצג התביעה מספר 1: מעונות נתניהו. במשפט שרה נתניהו הוכח שבמעונות התנהלה מערכת ענפה של זיופי הזמנות, חשבונות וקבלות על ארוחות ואירוחים. מני נפתלי העיד בבית-הדין לעבודה שהציע להתקין מצלמה במטבח הבית. מצלמה כזו הייתה מתעדת את התנהגותם החצופה והבזבזנית של בני המשפחה. ההצעה סורבה.

מוצג התביעה מספר 2: הבחירות המקדימות בליכוד. צדקה מתחילה בבית, למעט בבלפור, שם הצדקה נלקחת ולא ניתנת. הדיווחים העונתיים על אי-סדרים בבחירות אלה לא הניעו את ראש המפלגה למקם מצלמות במקומות ההצבעה, ולא פחות חשוב - במקומות הספירה, כי קנאת סופרים תרבה קולות.

מוצג התביעה מספר 3: חזקת החפות. נתניהו מתרפק עליה בעניינו האישי, אך מונע אותה ממגזרים שלמים, שאותם הוא מחשיד מראש בעבריינות. תיקיו הפליליים עברו מסננות של חקירות משטרה, המלצות פרקליטות והחלטות יועץ, והוא עדיין חולק עליהן. כשמדובר בזולת, אין לו קושי לבדות עלילות מפלילות בהבל-פה, לפני מעשה ובהסתמך על טענות מופרכות.

עוד בוואלה!

חשש לטוהר הבחירות ופגיעה בפרטיות: הסיבות להתנגדות היועמ"ש לחוק המצלמות

לכתבה המלאה

אחרי שיתפזר עשן המצלמות

זיופי בחירות, אצל הטובים בידידו של נתניהו בארץ ובעולם, מבני ברק עד סנט פטרבורג שברוסיה וסנט פיטרסבורג שבפלורידה, אינם חידושים מרעישים. מי שמטפלת בהם בעקביות אינה הממשלה ואף לא הכנסת, אלא ועדת הבחירות המרכזית, ולא מהיום. ועדת הבחירות נערכה בשנתיים האחרונות להתמודד עם התקפות הסייבר של רוסיה וגורמים נוספים, בין השאר בהתקשרות עם חברה בניהול בוקי כרמלי, לשעבר בכיר ביחידה 8200 וראש רשות הסייבר הלאומית. היא מוגנת כיום, לדברי אנשי הוועדה, במעטפת הדוקה של שכבות הגנה, שלא נחדרו.

בוועדה משבחים גם את יעילותה של חברת האבטחה צוות 3, שמפקחיה נשלחים ל-3,000 קלפיות לפי ניתוח דפוסים חריגים בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, בכל המגזרים ובתוכם גם במעוזי הליכוד. כדי לחמש את המפקחים במצלמות גוף - בהנחיית ועדת הבחירות, להבדיל מהליכוד ומהחוק שעדיין לא אושר בכנסת - התבקשו יצרנים בסין וחברת "אל על" להתארגן בבהילות לאספקה ולהובלה. לפי אתרי היצרנים, מחיר כל מצלמה יכול לנוע, בהתאם לאיכותה, מעשרות דולרים ועד מאות. 2,000 מצלמות היו, עוד 1,000 אמורות להגיע בימים הקרובים, בלי הילולה פוליטית.

המחסן הלוגיסטי של ועדת הבחירות לכנסת בשהם, 05.09.19. ראובן קסטרו
בסיפור המצלמות בנה נתניהו מגדל קלפיות רעוע/ראובן קסטרו

אילו דאג נתניהו באמת למניעת זיופי בחירות, היה מסנכרן את מחשבי בקרת הגבולות עם אלה של מנהל האוכלוסין במשרד הפנים. כל ישראלי היוצא מהארץ - וחייב לעשות זאת בדרכונו, גם אם ברשותו אזרחות נוספת - היה נגרע זמנית מפנקס הבוחרים ומוחזר אליו בשובו. כך יימנע מאברך היושב בברוקלין לטוס ארצה ערב הבחירות כשברשותו תיעוד של עוד 20 מחבריו, לפיזור בין מתחזים המתייצבים בקלפיות הנכונות.

סכנה זו לטוהר הבחירות ידועה כבר עשרות שנים. משרד הפנים, גם כשלא היה בשליטת ש"ס, לא נקף אצבע לבלום את הסחף; ואגב אצבע, כל עובד בסופרמרקט מזדהה ביומטרית בקופה. מותר גם למדינת ישראל, בפעולה הבסיסית והחשובה ביותר של אזרחיה, להתקדם כך למאה ה-21, במקום לנופף בתעודה ולסמן בעט.

נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות, בטקס פרישת שופט ביהמ"ש העליון אורי שהם, ירושלים, 2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
גם הנתלים בסיפור המצלמות מניחים שיקרוס באולמה של נשיאת העליון אסתר חיות/ראובן קסטרו

ועדת הבחירות מנסה למנוע ממתים להצביע. בשבועות שבין סגירת פנקס הבוחרים להצבעה נפטרים כאלף בוחרים. קרוביהם, או בעלי עניין, עלולים להשתמש בתיעוד שלהם כדי להשאיר אותם בחיים לצורך ההצבעה עד סגירת הקלפיות. ועדת הבחירות נאבקת בהצבעת פוסט-מורטם, להערכתה בהצלחה, אך מספרם של המתים המהלכים זעיר לעומת הנתח הגדול של הישראלים השוהים בחו"ל - אחד מכל עשרה. לכן, לדעת ועדת הבחירות ולעידוד המורל השפוף, החישוב הנכון של שיעור ההצבעה הוא מתוך 90 אחוז בלבד.

בסיפור המצלמות בנה נתניהו מגדל קלפיות כה רעוע, עד שגם הנתלים בו מניחים שיקרוס בהגיעו לאולמה של נשיאת העליון אסתר חיות. הם סומכים על האחריות של חיות. אבל אחרי שיתפזר עשן המצלמות, יישאר נתניהו עם אשראי מצומק אף משהיה לו כשנכנס לעימות הנוכחי עם ועדת הבחירות, היועץ המשפטי ועמיתיו של השופט מלצר. לקרב הממשמש ובא, על תיקיו, יגיע ללא נכסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully