וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קרא לא להצביע לבן גביר; עוצמה יהודית: "פניו לממשלת אחדות"

ראש הממשלה טען שעוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה רק בסקר אחד מתוך עשרות, וקרא שלא "לזרוק את הקול על מפלגות קטנות". במפלגתו של בן גביר הגיבו כי "מסתבר שבליכוד מעדיפים ממשלת אחדות"

דיונים בנוגע לפסילת רשימות ומועמדים לבחירות.ביהמש העליון בירושלים.22.08.19/עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (שישי) שלא להצביע לעוצמה יהודית, שלדבריו לא עוברת את אחוז החסימה. מנגד, במפלגתו של איתמר בן גביר הגיבו כי "מסתבר שבליכוד החליטו שפניהם לממשלת אחדות".

נתניהו פרסם סרטון לצד הסוקר הראשי של קמפיין הליכוד ג'ון מקלוקלן וטען כי "לאחר בדיקה מעמיקה והרבה סקרים - ברור מעל לכל ספק שעוצמה לא עוברת את אחוז החסימה". לדבריו, המפלגה עברה את אחוז החסימה רק בסקר אחד מתוך עשרות, "אבל לפי הסקרים האחרונים אין שום סיכוי שהם עוברים את אחוז החסימה. זה ודאי".

"מצביעי הימין, כרגע אנחנו מפסידים בבחירות. גנץ, לפיד, המפלגות הערביות וליברמן מחזיקים ברוב של יותר מ-61 מנדטים", אמר נתניהו. "יש רק דרך אחת למנוע זאת - להצביע עבורי, לא לזרוק את הקול על מפלגות קטנות שלא יעברו את אחוז החסימה".

יו"ר ועדת הבחירות,  השופט חנן מלצר ועו"ד, איתמר בן גביר במהלך עתירה נגד מפלגת עוצמה יהודית בכנסת, ירושלים 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"פני הליכוד לממשלת האחדות". בן גביר/ראובן קסטרו

בעוצמה יהודית אמרו בתגובה כי "החלטת נתניהו אומרת באופן ברור כי פני הליכוד לממשלת האחדות. לפי כל הסקרים, הפנימיים והחיצוניים - אין רוב 61 לגוש הימין ללא עוצמה יהודית, ומסתבר שבליכוד מעדיפים ממשלת אחדות על פני ממשלת ימין חרדים".

עוד אמרו בעוצמה יהודית כי "עדיין יש אפשרות אחת להקמת ממשלת ימין - כניסת עוצמה יהודית לכנסת. כניסה של עוצמה יהודית לכנסת תחייב את נתניהו להקים ממשלת ימין ותמנע ממשלה מסוכנת עם גנץ. נמשיך לחבק את נתניהו אך לשמור עליו מימין".

דבריו של נתניהו מגיעים על רקע התחזקותה של עוצמה יהודית בסקרים. כך למשל, לפי סקר וואלה! NEWS שהתפרסם ביום שני מקבלת מפלגתו של בן גביר ארבעה מנדטים. למרות זאת, בכיר בליכוד אמר היום כי "לא ריאלי" לצפות שבן גביר יהיה שר הממשלה. כמו כן, הוא ציין כי בליכוד ערכו סקרים שונים בימים האחרונים שהציגו תוצאות סותרות לגבי מצבה של עוצמה יהודית. "בחלק מהסקרים המפלגה לא עוברת ובחלק מהסקרים כן", אמר.

עוד בוואלה!

במקום מתנות, לחיצת יד: הבליץ המדיני של נתניהו הסתיים ללא הישג ממשי

לכתבה המלאה
הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בדבר החלת ריבונות על יישובים בבקעת הירדן בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"ברור מעל לכל ספק שעוצמה לא עוברת את אחוז החסימה". נתניהו/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully