וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג בכיר במגזר החרדי רמז: ליברמן ולפיד - כמו היטלר

16.9.2019 / 14:11

האדמו"ר מויז'ניץ, החבר במועצת גדולי התורה, ציין כי הבחירות יתקיימו 80 שנה אחרי כניסת הצורר הנאצי לפולין ורמז ליו"ר ישראל ביתנו והח"כ כחול לבן: "מהרסי ומחריבי הדת רוצים גם הם להביא שואה". נציגו ביהדות התורה לוואלה! NEWS: "אם לא נתעשת - תהיה שואה רוחנית"

צילום : שי מכלוף

אחד המנהיגים הרוחניים הבכירים במגזר החרדי, החבר במועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל, ערך אתמול (ראשון) השוואה מרומזת בין הצורר הנאצי אדולף היטלר לבין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ואחד מראשי כחול לבן יאיר לפיד. האדמו"ר מויז'ניץ, רבי ישראל הגר, היה אחד מהמנהיגים הבודדים שנשא דברים בעצרת יהדות התורה שהתקיימה בירושלים בהשתתפות של כ-50 אלף בני אדם.

במהלך דבריו הוא אמר ביידיש כי "השנה הבחירות בי"ז אלול. לדאבוננו, לפני 80 שנה, היטלר ימח שמו נכנס לפולין. זה היה בי"ז באלול, נעבעך. אנשים לא רצו להאמין לזה. לדאבוננו, מהרסי הדת ומחריבי הדת רוצים גם הם, נעבעך, להביא שואה, רחמנא ליצלן".

האדמו"ר ויזניץ. שלומי כהן, כיכר השבת,
האדמו"ר מויז'ניץ, רבי ישראל הגר/שלומי כהן, כיכר השבת

נציגו של האדמו"ר במפלגה הוא מספר 5 ברשימת יהדות התורה לכנסת, הח"כ יעקב טסלר. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר טסלר כי "צריך לדייק בדבריו". לדבריו, "האדמו"ר אמר שלפני 80 שנה בי"ז אלול, אז התחילה מלחמת העולם השניה ואז היו אנשים שלא האמינו מה שקורה. האדמו"ר התכוון שהיום אנחנו במצב שפוליטיקאים מכריזים שלא רוצים את החרדים, אנשים חרדים לדבר השם, יש אנשים שלא יאמינו לזה. האדמו"ר התכוון לכך שהיום יכולה להיות פה שואה רוחנית. אם לא נתעשת וכל אחד יבין את הדברים, תהיה פה שואה רוחנית. זה לא איום או מליצה, גם אז לא לקחו את זה ברצינות".

העצרת בירושלים היא שיאה של קמפיין המפלגה הפונה לקהל המצביעים החרדי של יהדות התורה, שבמרכזו בכירי ההנהגה הרוחנית המזוהים עם הזרם החסידי והליטאי המיוצג בה. בשבוע שעבר פרסמו חלק מהם, האדמו"רים המזוהים עם אגודת ישראל "קול קורא" שנועד להמריץ את המצביעים לצאת ולהצביע ובה הצהירו כי "מי שאינו מצביע, שותף למאיימים על שומרי הגחלת", כשכוונתם לגנץ, לפיד וליברמן. סגן השר יעקב ליצמן אמר בנאום שנשא בעצרת כי "המאבק הפעם הוא על כבוד שמים, על הזכות שלנו להיות חרדים ולשמור מצוות, לקיים חיי תורה ואמונה".

עוד בוואלה!

קרב שננטש: החוק שפירק את הממשלה התחלף בחלום הבלהות של החרדים

לכתבה המלאה
עצרת מפלגת "יהדות התורה" בירושלים 15 בספטמבר 2019. אסתי דזיובוב/TPS, אתר רשמי
העצרת של יהדות התורה בירושלים, אתמול/אתר רשמי, אסתי דזיובוב/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully