וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפתיחת הקלפיות: סקר הסקרים של וואלה! NEWS

במהלך החודשים האחרונים וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע פרסמו שישה סקרים לקראת הבחירות לכנסת ה-22. פחות מיממה ליציאה לקלפיות, הגיע הרגע לסכם את הסקרים - איזו מפלגה איבדה הכי הרבה מנדטים ומי מהגושים הצליח להתחזק לאורך הקמפיין? כל המספרים

עריכה: אביב אירגז

אזרחי ישראל ייצאו מחר (שלישי) אל הקלפיות לאחר מערכת בחירות סוערת שהחלה עם פיזור הכנסת שבועות ספורים אחרי סיומה של מערכת הבחירות שקדמה לה. אילו מפלגות שמרו על יציבות, מי התחילו את עונת הסקרים עם תחזיות מחמיאות ונחלשו לקראת סוף הקמפיין וכיצד השתנה גודל הגושים? סיכום סקרי הבחירות של מערכת וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע - מהראשון ועד האחרון.

בסקר מלפני חודשיים וחצי, הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו זכתה ל-30 מנדטים לעומת 35 המנדטים שבהן זכתה בבחירות לכנסת ה-21. שבוע לפני סגירת הרשימות, ירדה במנדט אחד - ומאז מפלגת השלטון התחזקה, כשבסקר שפורסם בשבוע שעבר מספר המנדטים עלה ל-32.

המחסן הלוגיסטי של ועדת הבחירות לכנסת בשהם, 05.09.19. ראובן קסטרו
יום לבחירות. הצבעה בקלפי/ראובן קסטרו

עם זאת, בעורפו של נתניהו נושפת כחול לבן. מפלגתו של בני גנץ, שקיבלה אף היא 35 מנדטים בבחירות, החלה את מערכת הבחירות בשוויון עם הליכוד גם בסקרים, אך איבדה מנדט אחד במהלך שני הסקרים הבאים. בהמשך היא הגדילה את כוחה. לבסוף, לפי הסקר האחרון, כחול לבן זוכה ל-33 מנדטים וגוברת על הליכוד.

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה איבדה מכוחה לאורך החודשים האחרונים. בסקרים הראשונים במערכת הבחירות היה קיבלה 11-12 מנדטים לסירוגין, והמשיכה לשמור על מקומה כרשימה השלישית בגדולה - אך נכון לשבוע שעבר זכתה ל-9 מנדטים בלבד.

עוד בוואלה!

לחצות או לא לחצות: כל תרחישי הבחירות תלויים בקו ה-61

לכתבה המלאה

ימינה החלה את מערכת הבחירות כשתי מפלגות נפרדות - איחוד מפלגות הימין שקיבלה חמישה מנדטים בבחירות לכנסת ה-21 והימין החדש שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. עם בחירתה של איילת שקד לראשות הימין החדש, זינקה המפלגה ל-8 מנדטים בסקר וואלה! NEWS, ובכך עקפה את איחוד מפלגות הימין שעמדה על 4 מנדטים בלבד. לאחר ששתי המפלגות התאחדו, הן קיבלו יחד 11 מנדטים, אך סוף הקמפיין לקראת סוף הקמפיין נחלשו ל-9.

ישראל ביתנו, שבבחירות קיבלה חמישה מנדטים בלבד, הצליחה להגיע בחלק מהסקרים למספר דו-ספרתי - 10 מנדטים. עם זאת, הסקר האחרון מציג ירידה בכוחה של מפלגתו של אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים בלבד.

הגוש של נתניהו לא מגיע ל-61

במהלך מערכת הבחירות הצליחו המפלגות החרדיות לשמור על יציבות, אך בשבוע האחרון איבדה כל אחת מהמפלגות מנדט אחד. יהדות התורה קיבלה בסקרים בעקביות 8 מנדטים - מספר זהה למספר המושבים שקיבלה בבחירות, אך בסקר האחרון עומדת על 7 בלבד. גם ש"ס, שקיבלה 8 מנדטים בבחירות ובמרבית הסקרים קיבלה 7, איבדה מנדט אחד בסקר האחרון שפורסם. במקביל, עוצמה יהודית הצליחה לעבור את אחוז החסימה לראשונה בשבוע שעבר והיא זוכה על פי התחזיות ל-4 מנדטים.

מבין מפלגות השמאל - מרצ, שקיבלה 4 מנדטים בבחירות, התחילה את עונת הסקרים עם 5 מנדטים. לאחר שהתאחדה עם ישראל דמוקרטית של אהוד ברק ועם ח"כ סתיו שפיר ממפלגת העבודה, עלתה ל-7 מנדטים במסגרת המחנה הדמוקרטי בראשות ניצן הורוביץ. בהמשך התנדנדה המפלגה עד שלבסוף קיבלה 6 מנדטים בסקר האחרון.

מספר זהה של מנדטים קיבלה העבודה-גשר, שנוצרה אף היא מאיחוד בין מפלגתו של עמיר פרץ לבין מפלגתה של אורלי לוי-אבקסיס. המפלגה, שבבחירות האחרונות חוותה את השפל הגדול בתולדותיה עם 6 מנדטים בלבד, הצליחה להגיע באמצע הקמפיין ל-8 מנדטים, אך מאז נחלשה.

המחסן הלוגיסטי של ועדת הבחירות לכנסת בשהם, 05.09.19. ראובן קסטרו
יום לבחירות. פתקי ההצבעה/ראובן קסטרו

לאורך הסקרים נרשמה עלייה בגוש הימין-חרדים בראשות נתניהו, אך גם בתרחיש שבו עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה - עומד הגוש בסקר האחרון על 58 מנדטים, שלא מספיקים כדי לעבור את רף ה-61. מנגד, גוש המרכז-שמאל מגיע יחד עם הרשימה המשותפת ל-54 מנדטים.

בתשובה לשאלה מי המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה נתניהו מוסיף להוביל עם 39%, למרות הירידה מ-42% ההתאמה שהעניק לו הציבור לפני חודשיים וחצי. גנץ שומר על 30% בשבועות האחרונים, לעומת 22% שקיבל בסקר הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully