וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עדכן את ראשי הימין במו"מ עם כחול לבן: "המחנה הלאומי ממשיך ביחד"

2.10.2019 / 12:11

במקביל לשימוע, רה"מ נועד עם ראשי בלוק הימין כדי לעדכן אותם על המבוי הסתום במגעים לממשלת אחדות. במפלגת השלטון טוענים: "צוות המו"מ של כחול לבן ביטל את הפגישה מכיוון שלפיד קיפל את גנץ במטרה לגרור את המדינה לבחירות". גורמים בליכוד: אין החלטה באשר להחזרת המנדט

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

פגישת נתניהו וראשי בלוק הימין - כל הפרטים

  • במקביל לשימוע: ראש הממשלה נועד עם ראשי מפלגות בלוק הימין
  • בתום הפגישה נמסר כי "ראשי מפלגות המחנה הלאומי ימשיכו יחד"
  • גורמים בליכוד: עדיין אין כעת החלטה באשר להחזרת המנדט לנשיא

במקביל לשימוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראשי סיעות הימין. הפגישה התקיימה בלשכת ראש הממשלה בירושלים, והחלה כחצי שעה לאחר מועד תחילת השימוע של פרקליטיו של ראש הממשלה אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בסיום הפגישה נמסר מטעם הליכוד כי "ראש הממשלה נתניהו כינס את ראשי מפלגות הימין והשרים אלקין ולוין שמסרו דיווח על פיצוץ המשא ומתן על ידי כחול לבן. השרים עדכנו שצוות המשא ומתן של כחול לבן ביטל את הפגישה כיוון שלפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות. לפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו".

עוד הוסיפו במפלגה כי "סוכם שראשי מפלגות המחנה הלאומי ימשיכו יחד". עם זאת, גורמים בליכוד אמרו כי עדיין אין כעת החלטה באשר להחזרת המנדט לנשיא.

התכנסות ראשי סיעות הימין, לשכת רה"מ, ירושלים  18 בספטמבר 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
התכנסות ראשי סיעות הימין, לפני שלושה שבועות/אתר רשמי, אתר רשמי

יו"ר ימינה איילת שקד אמרה עם כניסתה לפגישה כי "הבלוק יצוק כמו בטון". בעקבות הודעת כחול לבן על ביטול הפגישות שתוכננו היום במסגרת המו"מ להקמת ממשלת אחדות, הוסיפה שקד כי "חבל שגנץ ביטל כי צריכים למנוע בחירות ולהקים ממשלה".

שר החינוך רפי פרץ ציין כי הוא "מתחיל את השנה הזו בציפייה גדולה לאחדות וחיבור השורות. אני מקווה שיימסר לנו שמגעים מתקדמים לכיוון אחדות". ברקע השימוע של נתניהו, אמר השר כי הוא "מקווה ומאמין כי יצא זכאי". שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר בפתח הפגישה כי הוא מקווה לאחדות. "מאחל שנה של ממשלת אחדות טובה וחשובה למדינת ישראל ולעם ישראל".

בעת הגעתו לפגישה השר זאב אלקין האשים את ח"כ לפיד במבוי הסתום של המגעים בין שתי המפלגות. "כנראה שהלחץ של יאיר שלא רוצה ממשלת אחדות ורוטציה עם נתניהו גבר". לדבריו, "הבלוק היה יצוק, יישאר יצוק והכל בסדר".

השר לשעבר, אריאל אטיאס, ייצג את ש"ס, בפגישת נתניהו עם ראשי מפלגות הימין. מוקדם יותר הבוקר יו"ר המפלגה, השר אריה דרעי, נועד למשך כשעה עם ראש הממשלה במעונו בבלפור, לפגישה בארבע עיניים.

איילת שקד, בדרכה לפגישת ראשי מפלגות הימן במשרד רה"מ, ירושלים 2 באוקוטובר 2019. רוני כנפו
"הבלוק יצוק כמו בטון". שקד, היום/רוני כנפו

בכחול לבן מסרו כי "נתניהו והליכוד שוב מוכיחים שאין בכוונתם לקדם משא ומתן הגון בין שתי המפלגות הגדולות, אלא להמשיך לגרור אותנו לבחירות נוספות. לא נהיה תפאורה למשחקי הבחירות של הליכוד. עד שבליכוד לא יסכימו לניהול משא ומתן שוויוני עם כחול לבן, לא תוכל להיות התקדמות מהותית בסוגיות האמיתיות המטרידות את אזרחי ישראל. מצער לגלות שבליכוד החליטו - 'נתניהו תחילה'".

עם צאת החג הודיעה כחול לבן לליכוד ביטלה את מפגשי המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות שתוכננו להתקיים היום. לבקשת נתניהו, היום היו אמורות להתקיים שתי פגישות - פגישה של צוותי המו"מ בבוקר ופגישה של ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן בני גנץ בערב. בכחול לבן לא ביטלו את הפגישות, אלא כרגע דחו אותם, ככל הנראה ביום-יומיים, בין היתר כדי לא לאפשר לנתניהו לנהל סדר יום פוליטי במקביל לשימוע של פרקליטיו אצל היועץ המשפטי לממשלה.

מהליכוד נמסר אתמול כי במפלגה "נדהמו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות בין ראש הממשלה נתניהו לגנץ ואת הפגישה המקדימה בין צוותי המו"מ שנקבעה. כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מכין להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ". עוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו שב וקורא לבני גנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עמו מחר כמתוכנן".

עוד בוואלה!

כחול לבן ביטלה את פגישת המו"מ עם הליכוד; נתניהו: "גנץ, גלה אחריות"

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד בכנס פעילים בתל אביב 15 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"החליטו להפסיק את המו"מ וללכת לבחירות בגלל שלפיד מחבל בממשלת האחדות". לפיד וגנץ/ראובן קסטרו

בתוך כך, מאות פעילים הפגינו אמש בכיכר גורן בפתח תקווה הסמוכה לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, בקריאה "להפסיק את הרדיפה" נגד ראש הממשלה. "מה שהלך עד עכשיו זה הכי מוטה והכי מעוות", אמר מגיש הרדיו נועם פתחי שלקח חלק בהפגנה. "הולכים להפיל פה את ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה פה אי פעם".

גם מיה שקד, משתתפת נוספת בהפגנה, סיפרה: "הגעתי מהגליל במיוחד בשביל להעביר מסר: זה נורא ששופטים ראש ממשלה על כלום. הגיע הזמן שנפסיק עם זה".

(עדכון ראשון: 22:28, 1/10)

הפגנה בכיכר גורן בפ"ת, ליד ביתו של מנדלבליט, ערב השימוע לרה"מ נתניהו, 1 באוקטובר 2019. אבי כהן
הפגנת תמיכה בנתניהו בפתח תקווה, הערב/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully