וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פסילת יזבק: נדחתה הבקשה לפסול את כל הרשימה המשותפת

29.1.2020 / 15:12

ברוב של 18 חברים מול ארבעה מתנגדים בלבד, דחתה ועדת הבחירות את בקשת עוצמה יהודית למנוע מהרשימה להתמודד בכנסת בתום דיון סוער. מוקדם יותר נפסלה המועמדות של חברת הרשימה, ח"כ היבא יזבק, כמו גם את מועמדות מפלגתה של לריסה טרימבובלר, רעייתו של יגאל עמיר

עריכה: אסף דרורי

ועדת הבחירות המרכזית דחתה היום (רביעי) את בקשת רשימת עוצמה יהודית לפסול את הרשימה המשותפת מריצה בבחירות לכנסת ה-23, ואישרה את מועמדותה לכנסת. 18 חברי כנסת התנגדו לפסילה, ורק ארבעה תמכו בה.

בוועדה התקיים דיון סוער, ובמהלכו הורה לסדרנים יו"ר הוועדה, השופט צבי הנדל, להוציא את עו"ד קובי מצא, אחר מחברי ועדת הבחירות מטעם הליכוד, אחרי שהפריע לחברי הרשימה המשותפת לדבר.

מוקדם יותר החליטה הוועדה, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפסול את התמודדותה של חברת הרשימה, ח"כ היבא יזבק, ברוב של 27 חברים מול שבעה מתנגדים - נציגי מרצ והרשימה המשותפת. העבודה-גשר תמכו בפסילה, וכך גם אגודת ישראל ודגל התורה, שכמעט תמיד נמנעו בשל התנגדות עקרונית לפסילת מועמדים.

היבא יזבק, אחמד טיבי, מטאנס שחאדה וסמי אבו שחאדה, ועדת הבחירות המרכזית, כנסת 29 בינואר 202. ראובן קסטרו
חברי הרשימה המשותפת בוועדה הבחירות המרכזית, היום/ראובן קסטרו

ההחלטה לפסול את הבקשה היא בשל העילה של התנגדות לאופייה של ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית, והן בשל תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל. לפי החוק, ההחלטה צריכה לקבל את אישור בית המשפט העליון.

ח"כ יזבק אמרה כי מדובר ב"החלטה פוליטית". לטענתה, היא אינה קוראת לאלימות וזו אינה דרכה הפוליטית, "עצם זה שחלק ממפלגות הימין הקיצוני ניסו להלביש עליי את זה - לא עושה את זה נכון". בפני הוועדה, דחתה ח"כ יזבק את הטענות נגדה, והסבירה כי הן "מסולפות". היא הדגישה כי "למען הסר ספק אני חוזרת ומדגישה שמעולם לא קראתי לאלימות, וגם לא התכוונתי להלל את השימוש באלימות".

לאחר מכן אישרו חברי הוועדה פה אחד את פסילת הרשימה "משפט בצדק" של לריסה טרימבובלר, אשת יגאל עמיר, מהתמודדות בבחירות הקרובות. 13 תמכו, אף אחד לא התנגד. מי שהצביעו היו נציגי כחול לבן, העבודה-גשר, וישראל ביתנו.

עוד בוואלה!

תכנית שלום ולא להתראות: עסקת טראמפ ונתניהו נועדה להנציח את הסכסוך

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully