וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון המזוהה עם יהדות התורה השווה בין ליברמן והיטלר: "כל קול הוא נקמה"

1.3.2020 / 10:32

מאמר מערכת בעיתון "המבשר", הזכיר כיצד ניצולי שואה ראו בהקמת משפחתם לאחר המלחמה נקמה על מנהיג גרמניה הנאצית. "עם אותו רגש ואותה תחושה עלינו לגשת מחר אל הקלפיות", קרא המחבר, "נטיל את הפתק כנקמה באותם צוררי דת ואביגדור ליברמן בראשם"

עריכה: עמית שמחה

מאמר מערכת של עיתון חרדי המזוהה עם יהדות התורה ערך הבוקר (ראשון) השוואה בין הצורר הנאצי אדולף היטלר ליו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, וקרא בדבריו לנקום באמצעות הצבעה למפלגה בקלפי. המאמר שפורסם תחת הכותרת "א-נקמה אין ליברמן" פורסם בביטאון "המבשר", שנמצא בבעלות משפחתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, מספר 3 ביהדות התורה ומייצג זרמים בתוך סיעת אגודת ישראל.

במאמר נכתב בין היתר כי "יש גם רגש אנושי שמוביל אותנו להצבעה בבחירות", ובהמשך הכותב הסביר כי "כולנו מתלכדים אל הקלפי, נוכח ההשמצה משולחת הרסן של אותם אלה שהופכים את הזירה הפוליטית לאנטישמית".

בהמשך נכתב במאמר כי "רובנו מכירים או הכרנו את זן היהודים הבא: יהודים ישישים שבילדותם או בנערותם שתו את כוס התרעלה הנאצית. שתו ושרדו אותה. הם עשו את הבלתי ייאמן, התנערו מעפרות השכול והאובדן והקימו דורות ישרים ומבורכים. וכל אימת שהיתה שמחה נוצרת ומתחוללת במשפחה. נכד או נין חדש נולד. עוד נכד או נכדה הקימו בית נאמן בישראל. הם היו מכריזים בחדווה פורצת גבולות, במבט נדיר של מנצחים אמיתיים, בברק של מי שהצליח להאכיל את אויבו נקמה מרה כשהיא קרה: 'א נקמה אין היטלר!'".

קריאות נקמה ביו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בעיתון המבשר המזוהה עם יהדות התורה, 1 במרץ 2020. ., צילום מסך
"כל קול בודד הוא עוד קול של נקמה"/צילום מסך, .

לדברי הכותב, "עם אותו רגש ואותה תחושה עלינו לגשת מחר אל הקלפיות. אנחנו ניגש אל הקלפי עם תחושה של שליחות, של מקיימי מצווה. נדע שאנחנו עושים את חלקנו המוטל עלינו להצלתה של היהדות הנאמנה. ולתחושה זו נוסיף גם תחושה אישית ורגשית".

עוד נכתב במאמר כי "נדע ונחשוב: אנחנו מטילים את פתק ההצבעה של 'יהדות התורה', כנקמה באותם צוררי דת ואביגדור ליברמן בראשם. כנקמה בכל אלה שרוצים לראות אותנו הולכים ונעלמים, הולכים ונחלשים. מתוך ידיעה שכל קול בודד שנוסף, הוא עוד קול של נקמה, עוד קול שטוען: לא תוכלו עלינו. אנחנו קיימים ואנחנו נישאר ואנחנו נמשיך להפיץ את אור התורה והקדושה! לא נרפה! לא נעזוב! אנחנו מתגברים ומתחזקים ממערכת בחירות אחת לשניה ואתם אלה שרק נחלשים!".

עוד בוואלה!

איפה מצביעים ומה מביאים לקלפי? כל מה שצריך לדעת לבחירות 2020

לכתבה המלאה

"מדובר בהסתה פרועה ובורות חוצת כל דימיון", מסר בתגובה ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו), "כיהודי שגדל בברית המועצות, בן לאם יהודיה ונכד לקצין בצבא האדום שלחם בגבורה נגד הנאצים ביחד עם מיליון וחצי חיילים יהודים בצבאות הברית, אני מתבייש לקרוא מאמרים כאלה במדינת ישראל של ימינו". הוא הוסיף כי "המסורת שלנו והיהדות חשובה לי מאוד. לא אתן לבורים ומסיתים לפגוע בציבור גדול שעלה למדינת ישראל מתוקף חוק השבות, עושה צבא, מילואים, משלם מיסים ותורם את חלקו בבניית הארץ. אנחנו בישראל ביתנו הראשונים שנגן על המדינה, הציונות ועל המסורת וההיסטוריה שלנו לדורותינו. לא ניתן לעסקנים בורים להסית ובכך לפגוע בעם ישראל".

אביגדור ליברמן, מליאת הכנסת, 28 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"הסתה פרועה ובורות חוצת כל דימיון". ליברמן/ראובן קסטרו

הקרב בין הסיעות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, לישראל ביתנו עלה שלב במערכת הבחירות האחרונה, לאחר שבין היתר יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן פסל ישיבה עם החרדים, ערך השוואה בין הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וקרא להקים ממשלה שתתן "כסף לבריאות וזוגות צעירים ולא לישיבות ומשתמטים".

גם מהצד החרדי, ראשי המפלגות החרדיות הקצינו את עמדותיהם על ליברמן, פסלו אותו מישיבה משותפת בממשלה והגדירו את אמירותיו נגדם כ"אנטישמיות". חלק מהמאבק בין הצדדים צויר בתחילה כציני לטובת צרכים פוליטיים, לאור שיתוף הפעולה בין הצדדים במגרש הפוליטי לאורך שנים ארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully