וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצמה יהודית לא פורשת מהתמודדות בבחירות: "אנחנו כאן כדי להישאר"

1.3.2020 / 19:52

במהלך מסיבת עיתונאים תקף יו"ר עוצמה יהודית את הליכוד ויהדות התורה שניהלו איתו מגעים ביממה האחרונה, והדגיש כי למרות הסקרים שמנבאים כי מפלגתו לא עוברת את אחוז החסימה - הם ממשיכים במרוץ. "אני מייצג דרך, מילה שלנו זאת מילה"

צילום: כאן 11

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הצהיר הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים כי מפלגתו לא פורשת מהתמודדות בבחירות. "אנחנו כאן כדי להישאר", הכריז בן גביר במטה המפלגה בירושלים.

במסיבת העיתונאים תקף בן גביר את הליכוד ויהדות התורה שניהלו איתו מגעים ביממה האחרונה. "אמרתי להם, תנו לנו אידאולוגיה, תנו לנו את מה שהוא לא הבטחות על הקרח כמו פינוי חאן אל-אחמר עוד חודש וחצי", אמר. יו"ר המפלגה ציין כי יועציו המליצו לו לוותר על ההתמודדות, אך הבהיר: "אני מייצג דרך, זה ימין בדיבורים ולא במעשים".

"אני יודע שיש קמפיין הפחדה שעכשיו יעלה אחמד טיבי וכדומה, אבל אין שום תרחיש כזה", הוסיף בן גביר. "אז נכון. לפי הסקרים אנחנו לא עוברים את אחוז החסימה, אבל הבטחנו כל הדרך: מילה שלנו זו מילה".

הצהרת יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך מסע"ת במטה המפלגה בירושלים 1 במרץ 2020. יהונתן ולצר/TPS, אתר רשמי
בן גביר, הערב/אתר רשמי, יהונתן ולצר/TPS

מוקדם יותר היום, המשא ומתן בין עוצמה יהודית לבין הליכוד פוצץ, לאחר שלטענת אנשי עוצמה יהודית ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מההסכם שהושג בין המפלגות. במסגרת המו"מ שהתקיים בין בן גביר ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, דרשו במפלגת הימין הקיצוני כי אחוז החסימה ירד, חאן אל-אחמר יפונה בתוך שישה שבועות וכי המועמדת מטעם הליכוד מאי גולן תייצג את מפלגת עוצמה יהודית בהצבעות.

כמו כן, דרשו בעוצמה יהודית את ביטול סעיף 7א' לחוק יסוד הכנסת שקובע את התנאים למניעת התמודדות רשימות בשל הסתה לגזענות ושלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית - והוביל לפסילת התמודדותם של שאר נציגי המפלגה במערכות בחירות קודמות.

עוד בוואלה!

איתור מפיצים והסרת פוסטים: החמ"ל המשטרתי שיילחם ב"פייק ניוז" בבחירות

לכתבה המלאה

בן גביר אמר מוקדם יותר היום כי "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה-61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. אם נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו אזי שהוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין ועוצמה יהודית חייבת להתמודד כדי לשמור על הליכוד בימין".

במפלגה הוסיפו כי בעקבות כישלון המגעים, ימשיכו לרוץ בנפרד בבחירות. "היום ברור לכולם שרק עוצמה יהודית תחייב את נתניהו להקים ממשלת ימין".

בליכוד לא הכחישו את הטענות ומסרו כי הם "מצפים מבן גביר לגלות אחריות ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין. עוד מנדט אחד לליכוד ואנחנו מנצחים ומקימים ממשלת ימין חזקה לישראל. המחנה הלאומי לא יסלח אם לא יעשה הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל שתלויה באחמד טיבי".

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully