וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לדבריו: נתניהו הוקלט משוחח עם הרב ומתודרך מראש על הקלטת יועץ גנץ

1.3.2020 / 21:43

לפי חדשות 12, רה"מ שוחח עם הרב גיא חבורה שהקליט את ישראל בכר, על אף שהכחיש כי דיבר עמו. במהלך השיחה הבטיחו המשתתפים לנתניהו כי קולו של היועץ יישמע באופן ברור. בריאיון לוואלה! NEWS טען רה"מ כי אינו מעורב בפרסום ההקלטה. כחול לבן: "שיטות מאפיה"

-

(בווידיאו: נתניהו מכחיש את היכרותו עם הרב בריאיון לוואלה! NEWS)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הרב גיא חבורה שהקליט את יועצו של יו"ר כחול לבן בני גנץ - כך פרסמה הערב (ראשון) העיתונאית אילנה דיין בחדשות 12. הפרסום מגיע בניגוד לדברים שאמר נתניהו אתמול בריאיון לוואלה! NEWS, במהלכם הכחיש את היכרותו עם הרב. גם ב"פגוש את העיתונות" אמש טען נתניהו כי לא שוחח עם חבורה.

לפי הדיווח, בהקלטה נשמעו כמה משתתפים מבטיחים לראש הממשלה שידאגו שקולו של היועץ, ישראל בכר, יישמע בבירור וללא עיוות קול בהקלטה. השיחה התקיימה לכאורה ביום רביעי האחרון, סמוך לשעה 22:00 במשרדו של הרב במרכז תל אביב בהשתתפות כמה נוכחים. באותו הערב נצפה נתניהו יחד עם חבורה בישיבה בתל אביב. אותו רב נועד פעמיים עם בכר, ובמהלך אחת משיחותיהם הוקלט האחרון אומר שגנץ "לא יתקוף איראן" וכי הוא מהווה "סכנה לישראל".

הרב גיא חבורה מרמלה עם ראש הממשלה נתניהו. אין, אתר רשמי
נתניהו והרב גיא חבורה, יום לפני פרסום ההקלטה/אתר רשמי, אין

הרב חבורה: "ראש הממשלה, מאי נפקא מינא. מה הנבדל בין מה שמתגלה שהתקשורת יודעת".
ראש הממשלה: "אנחנו לא מדברים על טשטוש".
נוכח אחר: "ברור שישראל צריך להיות בקולו".
נוכח בחדר: "תשמע ראש הממשלה, שמענו אותך ותן לי לחזור אליך עוד כמה דקות. ראש הממשלה אנחנו נעשה את זה".

בשבוע שעבר פורסמה במהדורה המרכזית הקלטה של בכר, במהלכה תקף את יו"ר כחול לבן בשיחה סגורה עם מכר קרוב שלו. בעקבות הפרסום, החליט יו"ר כחול לבן לפטר את בכר מהמשך עבודתו בקמפיין.

עוד בוואלה!

איפה מצביעים ומה מביאים לקלפי? כל מה שצריך לדעת לבחירות 2020

לכתבה המלאה
ראיון של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בית רה"מ, ירושלים 28 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
טען כי לא היה מעורב בהקלטה. נתניהו/ניב אהרונסון

בריאיון לוואלה! NEWS שפורסם אתמול, הכחיש נתניהו את היכרותו עם הרב ברקע טענתו של גנץ כי הוא או אנשיו היו מעורבים בהקלטות. "לא, מי שבישל את הדייסה הזאת, זה בני גנץ עצמו. בחולשה שלו, בהססנות שלו, בחומר המנהיגות שלו", ענה.

בתשובה לשאלה האם נפגש עם הרב טען כי "ביקרתי בהרבה מאוד ישיבות לרבות הישיבה הזאת בשבועות האחרונים. ואגב, בנוכחות רבנים ומאות תלמידים, והכל מתועד מההתחלה ועד הסוף". כשנשאל אם שוחח עם חבורה ענה: "הפוך, עם כולם. הייתי שם בפורום ענק, לא בפרטיות ואמרתי להם: אל תצביעו לבן גביר".

הליכוד: "ניסיון להסיח את הדעת מהסיפור המטלטל"

בתגובה לפרסום בחדשות 12, אמר גנץ: "נתניהו, אתה ממשיך לשקר לאזרחי ישראל. ההקלטות חושפות קמפיין שנאה מתמשך, מאורגן ונבזי שנועץ סכין בלב החברה הישראלית".

כחול לבן מסרה בתגובה לפרסום: "נתניהו - שיקרת לכל אזרחי ישראל בשידור חי ואמרת שלא היה לך חלק בהקלטות הרב. אתה אדם ללא גבולות וללא קווים אדומים שפועל בשיטות מאפיה. אסור שתהיה ראש ממשלה עוד דקה אחת. דרדרת את ישראל לשפל שלא יאמן לא ניתן לך לרסק את החברה הישראלית".

גם מס' 2 במפלגה, ח"כ יאיר לפיד, תקף את נתניהו בעקבות הפרסום ואמר: "זה לא ייאמן. נתניהו הוא שקרן שמשתמש בשיטות של מאפייה כדי לגנוב שלטון בישראל. מחר אנחנו נעשה לזה סוף".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, ר"ג 1 במרץ 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, אתר רשמי
"ההקלטות חושפות קמפיין שנאה מתמשך". גנץ/אתר רשמי, אבשלום ששוני/פלאש90

בליכוד אמרו כי "אף אחד לא הכריח את יועצו הבכיר של גנץ לחשוף את האמת ש'גנץ מפחד לתקוף באיראן ומהווה סכנה לעם ישראל'. כל הקשקושים מסביב הם ניסיון להסיח את הדעת מהסיפור המטלטל הזה".

דוברו של נתניהו, עופר גולן, אמר בתגובה כי "אני לא מכיר שיחה כזאת". גולן סירב לומר אם ראש הממשלה מכחיש את קיום השיחה והוסיף: "ככל שקיימת הקלטה של השיחה מדובר בהאזנת סתר".

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully