וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעייה טלפונית והסעה לקלפי בלימוזינה: הטענות לאי-סדרים בבחירות

המפלגות השונות עתרו לוועדת הבחירות בטענה לניסיונות פגיעה בטוהר הבחירות מצד פעילים ממפלגות אחרות. ישראל ביתנו התלוננה על העלמת פתקים שלה מהקלפי, יהדות התורה הלינה על שיחות מטעות לגבי אחוזי ההצבעה, ועוצמה יהודית עתרה נגד הפצת מסרונים המודיעים על פרישתה

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: טל רזניק

בקלפיות ובמטות הבחירות ברחבי הארץ התעוררו במהלך היום (שני) אי סדרים רבים. חלק מהמפלגות עתרו ליו"ר ועדת הבחירות, ניל הנדל, ודרשו את התערבותו. כמה ראשי סיעות קראו לפעיליהם שלא להאמין לשמועות ול"פייק ניוז" שמופצים ברשתות החברתיות ובמסרונים.

מפלגת ישראל ביתנו עתרה לשופט הנדל נגד מפלגת הליכוד, לאחר ששני תושבי אילת הסיעו מצביעי ליכוד לקלפי בלימוזינה, ואף פרסמו כי הם מציעים לעשות זאת. בתגובה, אסר עליהם השופט הנדל לעשות כן. במקביל, טענה ישראל ביתנו על מספר אי סדרים בקלפיות ובקרב מצביעיה. לדבריהם, אישה מבוגרת, תושבת אשקלון, הגיעה להצביע והתברר שמישהו כבר הצביע במקומה.

בנוסף, 54 מצביעים מבית ספר "אורט" בקריית ביאליק, התלוננו שפתקי ישראל ביתנו דבוקים האחד לשני. עוד טענו כי בבית הספר לבנות ברחוב חטיבת הנגב באשדוד, נציגי ש"ס זרקו פתקים של ישראל ביתנו לפח. מקרה נוסף אירע בבני ברק, שם התלוננו כי בקלפי מספר 142 לא היו בנמצא פתקי המפלגה, וכן בקלפי מספר 18 ברחוב שמעון 44 בערד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצביע בבחירות לכנסת ה23, ירושלים, 2 במרץ 2020. רויטרס
טענות נגד הליכוד על הפצת מסרונים מטעים. בנימין ושרה נתניהו מצביעים בבחירות, הבוקר/רויטרס

יהדות התורה התלוננה גם היא על שיבושים וניסיונות להטעות מצביעים. המפלגה הודיעה כי תגיש תלונה לוועדת הבחירות המרכזית ולמשטרת ישראל נגד ניסיונות הטעייה טלפוניים, במסגרתם התקשרו לתושבים באזור המרכז והודיעו להם שאין צורך שיגיעו לקלפיות מאחר שאחוז גבוה באוכלוסייה כבר הצביע.

"מדובר בהטעיה שקרית שמקורה בגורמים אינטרסנטיים המנסים לפגוע במפלגה ובטוהר הבחירות", נמסר מיהדות התורה. "כחול לבן חוזרת שוב להסתה הקבועה נגד החרדים. מצער מאד שגנץ ולפיד משתתפים בדרדור השיח הפוליטי ונגררים אחרי השפה המזעזעת של ליברמן. יהדות התורה כאן כדי להזכיר זאת גם ביום שאחרי".

עוד בוואלה!

27.6% הגיעו לקלפי: שיעור ההצבעה - הגבוה ביותר מאז 1999

לכתבה המלאה
יהדות התורה נגד כחול לבן. צילום מסך, צילום מסך
הפוסט שהופץ ע"י כחול לבן בנוגע לאחוזי ההצבעה בבני ברק/צילום מסך, צילום מסך

עוד רשימה שטענה לניסיון פגיעה בטוהר הבחירות היא העבודה-גשר-מרצ, שעתרו לוועדת הבחירות נגד מפלגת ש"ס, בעקבות חלוקת קמעות בקלפיות בהרצליה ובמושב חירות. "בעבודה גשר מרצ עתרו בשעה זו לוועדת הבחירות המרכזית, נוכח האיסור על חלוקת חפצים אסורים ואיסור על קמיעות ביום הבחירות, עניין שהפך למסורת על ידי ש"ס". במפלגה דרשו מהשופט הנדל לאסור על חלוקת הקמעות, וכן להורות על קנסות על ש"ס "לפי הוראות סעיף 8 לחוק התעמולה".

ועדת הבחירות הוציאה צו מניעה נגד חלוקת הקמעות על ידי ש"ס, ובמפלגה אמרו בתגובה כי "אנו מכבדים את ועדת הבחירות, למרות שאנו מתנגדים להחלטה שהתקבלה". עוד נמסר מש"ס כי "שוב הוכח שמרצ המתיימרת להיות פתוחה וליברלית מנסה לכפות את אורח חייה על ציבור מסורתי ודתי גדול שמאמין בכוח התפילה והסגולה כנגד פגעים רעים ומחלות".

תור מצביעים בבת ים, 2 במרץ 2020. אבי כהן
תור מצביעים בבת ים, היום/אבי כהן

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הגיב לתופעה בכנס פעילים ואמר כי מגיעים אליהם דיווחים רבים על ניסיונות לשבש הצבעה בקלפיות ברחבי הארץ. "מגיע אלינו שטף דיווחים על פגיעה במחנה שלנו וגזילת דרכי הצביעה באזורים מסוימים". הורוביץ קרא לפעילים שלא להתייחס לשמועות. "בכל ניסיון להונות אתכם, לגנוב קולות או להפיץ שמועות שקר, אסור לשכוח שכוחות חשוכים ינצלו זאת כדי לבלבל את המצביעים שלנו", אמר.

בחירות בבני ברק, 2 במרץ 2020. ראובן קסטרו
כרזות בחירות בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

בדומה לישראל ביתנו, גם עוצמה יהודית עתרה לשופט הנדל נגד הליכוד, וביקשה ממנו לפתוח בחקירה בגין הפצה לטענתם של מיליוני מסרונים אנונימיים שקריים בהם נכתב כי עוצמה יהודית פרשה מהמרוץ, זאת לצד קריאה להצביע לליכוד.

יו"ר המפלגה איתמר בן גביר מסר בתגובה כי "נחצה קו אדום נוסף בתולדות הפוליטיקה הישראלית. נציגי הליכוד ומפלגות אחרות מנסים לפגוע בעוצמה באמצעים שלא נעשו כמוהם עד היום. מצער מאוד שהלחץ והפאניקה של המתחרים הפוליטיים שלנו גורמת להם לנסות לגנוב את הבחירות ולעבור על החוק ולנסות להטות את תוצאות הבחירות".

הערכות משטרתית ביום הבחירות, 2 במרץ 2020. דוברות משטרת ישראל
היערכות משטרתית בסמוך לקלפיות, היום/דוברות משטרת ישראל

במסגרת פעילותה של המשטרה להבטחת קיומו התקין של יום הבחירות, נפתחה בדיקת קלפיות במודיעין עילית, בירושלים, בבני עי"ש ובנהריה, לאחר שעלה חשד להתחזות כאשר מצביעים הגיעו להצביע ונמסר להם שכבר הצביעו. בנוסף, נעצר צעיר בן 22 שהפר את הסדר בסמוך לקלפי בדיר אל-אסד. הוא תקף את השוטרים במקום לאחר שסירב לבקשתם לחדול ממעשיו ולהתרחק. מוקדם יותר, במוקדים שונים ברחבי הארץ טיפלו השוטרים באירועים נקודתיים של הפרת הסדר הציבורי וניסיונות לחלק פתקי הצבעה פגומים מחוץ לקלפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully