וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במטה הליכוד: "לילה של ניצחון ענק, הגיעה העת לפיוס"

3.3.2020 / 2:50

ראש הממשלה נתניהו בירך על התוצאות המסתמנות מהמדגמים, שניבאו 59 מנדטים לגוש הימין. "נקים בהקדם ממשלה חזקה ויציבה", אמר לפעילי הליכוד בת"א. הוא הוסיף כי "הפכנו את הלימון ללימונדה". מוקדם יותר בירך נתניהו את ראשי גוש הימין-חרדים על הישגיהם

צילום: מטה הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הלילה (שלישי) על ניצחונו המסתמן בבחירות. את הנאום שנשא בפני פעילי המפלגה בגני התערוכה, פתח נתניהו ב"משנכנס אדר מרבים בשמחה". הוא המשיך בדבריו, ואמר כי "זהו לילה של ניצחון ענק לליכוד". הוא הוסיף: "אני זוכר הניצחון הראשון שלנו ב-1996 זה היה היסטורי, הניצחון הזה הפעם הוא מתוק עוד יותר. כי זהו ניצחון כנגד כל הסיכויים".

"עמדנו מול כוחות אדירים, הם כבר הספידו אותנו", אמר נתניהו. "יריבינו אמרו תם עידן נתניהו, אבל בכוחות משותפים הפכנו את הקערה על פיה, הפכנו את הלימון ללימונדה". הוא הבהיר כי בליכוד יתנכסו מחר כדי להקים בהקדם ממשלה חזקה ויציבה, ממשלה לאומית טובה למדינת ישראל. בנוסף לכך, הבהיר כי "אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל, של מצביעי הימין והשמאל, של יהודים ושל לא יהודים". עוד אמר כי "זוהי עת פיוס".

הוא סיפר על העבודה במהלך הקמפיין, ואמר כי "עברנו עיר עיר, שכונה שכונה, חרשנו את המדינה מצפון עד דרום, כיף לבוא ולפגוש את האזרחים הנפלאים". הוא הוסיף כי "פגשנו והקשבנו לכם פנים מול פנים, חלק היינו צריכים לשכנע וחלק לא. אבל נתנו בנו אמון כי ידעו שהבאנו את העשור הטוב ביותר למדינת ישראל, בכל התוחמים ובלי יוצא מן הכלל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך נאומו במטה המפלגה בתל אביב לאחר תוצאות המדגם 3 במרץ 2020. רויטרס
נתניהו במטה הליכוד בגני התערוכה בת"א, הלילה/רויטרס

עוד אמר ראש הממשלה כי "הפכנו את ישראל למעצמה. טיפחנו קשרים שלא היו לנו עם מנהגי עולם". הוא הוסיף כי "כשאני אומר שאנחנו נשיג הסכמי שלום עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות, אני לא אומר סתם יש דברים בגו. זאת שאלה של זמן ולא של הרבה זמן, ורק אנחנו יכולים". לדבריו, "עשינו יחד את הבלתי אפשרי. ראינו את כל שבטי ישראל חוזרים לליכוד, את אחיינו בני העדה האתיופית, את אחינו עולי ברית המועצות. הם ראו שהפכנו את ישראל למקום שטוב לחיות בו".

"עברנו כמה מערכות בחירות קשה והגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות ולהקים ממשלה בישראל", הוסיף נתניהו. "הגיע הזמן לאחות את הקרעים, הגיע עת פיוס. אני אמשיך לפעול בשליחותכם ולמענכם, למען העם המופלא שלנו, למען המדינה המדהימה שלנו". הוא הוסיף וסיפר כי "אני שואב את הכוחות מערכים שהורישו לי סבי, מאבי וגם מאמי. שואב את הכוחות מדורות של יהודים. שואב את הכוחות מהתנ"ך, עם גדול בתורה, הבן שלי אבנר. אני שואב את הכוחות מהאמונה בנצח ישראל, ואנחנו מבטיחים יחד את נצח ישראל". נתניהו הוסיף כי "נעשה הכל כדי להחזיר את הנעדרים והשבויים הביתה".

כבר עם היוודע תוצאות המדגמים, הביעו בליכוד שביעות רצון רבה. מדגמי הטלוויזיה מנבאים למפלגה ניצחון עם 36-37 מנדטים, לעומת 32 בבחירות ספטמבר. על פי תוצאות המדגמים, גוש הימין בהובלת נתניהו זוכה ל-59 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל עם 52-54 מנדטים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לתומכים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תודה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו במטה המפלגה בתל אביב לאחר תוצאות המדגם 3 במרץ 2020. רויטרס
ראש הממשלה ורעייתו במטה המפלגה בת"א/רויטרס

עם פרסום המדגמים שוחח הערב נתניהו עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי, ויחד סיכמו להקים "ממשלה לאומית חזקה בהקדם". ראש הממשלה התקשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי וליו"ר ימינה נפתלי בנט, ובירך אותם על התוצאות במדגמים. שני ראשי המפלגות חיזקו את נתניהו והצהירו כי ימליצו עליו להרכבת הממשלה. כמו כן דיבר ראש הממשלה גם עם שר החינוך רפי פרץ ויו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני.

חברי המפלגה בירכו על הניצחון המסתמן. "היה כאן הישג אדיר שמבטא את התמיכה במנהיגות של ראש הממשלה ובעמדות הליכוד והמחנה הלאומי", בירך השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. "התוצאה המדהימה הזאת פותחת הרבה אפשריוית לראש הממשלה להקים ממשלה ולהוציא את המדינה מהמבוי הסתום שנקלענו אליו". ארדן הוסיף כי "המשימה היא לתרגם את התמיכה הרחבה ולהקים ממשלת ימין חזקה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו חוגג את תוצאות המדגמים 2 במרץ 2020. -, אתר רשמי
נתניהו חוגג את תוצאות המדגמים עם לשכתו, הערב/אתר רשמי, -

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר כי "זה ניצחון אדיר של נתניהו והליכוד נגד מסע של הכפשות והסתה, זה ניצחון אדיר לדמוקרטיה הישראלית". שטייניץ הוסיף כי הוא "משוכנע שנמשיך להוביל את המדינה ונתניהו יהיה ראש הממשלה, ומאמין שיהיו 61 או 62 מנדטים. הליכוד ימשיך לדאוג גם לערביי ישראל ולצמצום הפערים".

שרת התפוצות ציפי חוטובלי הודתה למצביעי הליכוד: "תודה שבחרתם בדרך שלנו למען הצלחת המדינה". ח"כ ניר ברקת אמר כי "העם אמר את דברו. תודה לכם!". ח"כ מיקי זוהר צייץ בטוויטר: "תודה ענקית לכולם. זה ניצחון מתוק". השר יריב לוין בירך אף הוא על תוצאות המדגמים, ואמר כי "זה יום חג למחנה הימין בישראל". הוא הוסיף כי "חרף הכינויים, הגידופים, הרדיפות הבלתי פוסקות, ההעלבות וההשמצות, העם הביע דעתו הנחרצת וביטא את אהבתו לרה"מ נתניהו על פני השנאה. עבודה רבה עוד לפנינו למען העם והמדינה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו חוגגים את תוצאות המדגם 2 במרץ 2020. -, אתר רשמי
נתניהו ורעייתו שרה חוגגים ניצחון, הערב/אתר רשמי, -

ח"כ לשעבר גדי יברקן, שערק משורות כחול לבן לליכוד ביום הגשת הרשימות לבחירות 2020, בירך על תוצאות המדגמים. "שלושה מנדטים מהקהילה האתיופית חזרו יחד איתי הביתה. עכשיו גם בליכוד מבינים שבלעדינו הם לא יכולים להרכיב ממשלה ולנצח בבחירות", אמר. "אני גאה על כך שהקהילה עמדה מאחורי. אנחנו כבר לא מחכים לשינוי, אנחנו יוצרים אותו".

פעילי הליכוד חוגגים לאחר תוצאות המדגמים במטה המפלגה בתל אביב 2 במרץ 2020. דני מרון
פעילי הליכוד חוגגים במטה המפלגה בתל אביב, הערב/דני מרון

על פי מדגם חדשות 12, הליכוד מוביל עם 37 מנדטים, בעוד כחול לבן עם 33. הרשימה המשותפת זוכה ל-14 מנדטים, ש"ס עם 9, העבודה-גשר-מרצ, יהדות התורה וימינה עם 7 וישראל ביתנו - 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין זוכה ל-60 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל מאחור עם 54 מנדטים.

גם לפי מדגם חדשות 13 הליכוד זוכה ל-37 מנדטים וכחול לבן עם 32. הרשימה המשותפת - 14, ש"ס - 9, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 8, ואילו העבודה-גשר-מרצ וימינה - 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין בהובלת הליכוד עם 60 מנדטים וגוש המרכז-שמאל עם 52.

במדגם כאן 11 הליכוד עם 36 מנדטים וכחול לבן עם 33. הרשימה המשותפת במקום השלישי עם 15, ש"ס - 9, יהדות התורה - 8, ימינה - 7, העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו - 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. לפי מפת הגושים, גוש הימין מוביל עם 60 מנדטים וגוש המרכז-שמאל עם 54.

(עדכון ראשון: 22:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully