וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המשותפת התחזקה: "גנץ צריך להסיק מסקנות, גזענות לא עבדה"

2.3.2020 / 22:31

יו"ר הרשימה איימן עודה אמר כי המנדטים להם זוכה מפלגתו ימנעו הקמת ממשלה על ידי נתניהו. "לאורך הקמפיין נתניהו חזר ואמר שלגנץ יש ממשלה רק עם המשותפת. עכשיו כולם רואים שלנתניהו אין ממשלה בגלל המשותפת". טיבי: הכישלון של כחול לבן נובע מהאמירות על "רוב יהודי"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה תקף הערב (שני) את כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה, לפיהם הרשימה תישאר השלישית בגודלה, עם 14 עד 15 מנדטים. לדבריו, רשימתו תוכל למנוע הקמת ממשלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לאורך הקמפיין נתניהו חזר ואמר שלגנץ יש ממשלה רק עם המשותפת. עכשיו כולם רואים שלנתניהו אין ממשלה בגלל המשותפת".

לטענת עודה, "אחוז ההצבעה אצלנו עלה - הגבוה ביותר מאז בחירות 1999". הוא הוסיף לתקוף את כחול לבן וכינה אותה בעלת גישה גזענית. "בכל פעם שהמרכז-שמאל נהיה חיקוי חיוור של הימין - הימין ניצח והם הפסידו. אנחנו נמשיך להוביל את הציבור של העברים והיהודים הדמוקרטים".

אחמד טיבי, במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם במטה המלפגה בשפרעם 2 במרץ 2020. דוד כהן פלאש 90, אתר רשמי
"לנתניהו אין ממשלה בגלל המשותפת". הרשימה המשותפת במטה המפלגה, הלילה/אתר רשמי, דוד כהן פלאש 90

ח"כ אחמד טיבי אמר כי הכישלון של כחול לבן לבלום את הליכוד נובע מאמירותיה על "רוב יהודי". לדבריו, "הדרך היא שוויון וזקיפות קומה". לפי המדגמים, הרשימה המשותפת תישאר השלישית בגודלה, עם 14 עד 15 מנדטים.

"כחול לבן צריכה להסיק מסקנות אודות ההתייחסות שלה לציבור הערבי ואמירות על 'רוב יהודי'", הוסיף טיבי. "גזענות לא עבדה. הדרך היא שוויון וזקיפות קומה".

טיבי המשיך וטען כי הדרך בה כחול לבן התייחסה לאורך הקמפיין לרשימתו פגע ה בה. "יש כאן כישלון מחפיר של כחול לבן שהוכח שהטקטיקה שלהם ללכת ימינה, להתנכל למשותפת ולציבור הערבי ולדחוף קדימה לקדמת הבמה את הנדל והאוזר, הם שילמו מחיר כבד כי הציבור הלך למקור ולא לחיקוי. אני לא יודע איך היה אפשר שכחול לבן תכשל באופן כל כך בוטה. זה כישלון כנגד כל הסיכויים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה בתגובה לתוצאות המדגמים כי היא מאמינה שמפלגתה תגיע למנדט ה-15, "בתקווה שהוא יגרע מה-60 של הימין הקיצוני". היא תקפה את כחול לבן ואמרה: "אנחנו הבאנו הישג היסטורי, אבל הכישלון כאן הוא של כחול לבן שלא הציבה אלטרנטיבה לימין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully