וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודה: "רוצה לברך את הציבור היהודי שתמך בנו, הישג מטורף"

3.3.2020 / 11:10

בעוד הרשימה המשותפת הגדילה את כוחה ל-15 מנדטים, יו"ר המפלגה הודה בפתח ביתו למצביעים הערבים והיהודים. "אנו חייבים להיות האלטרנטיבה הערכית לכל המפה הפוליטית הישראלית"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: עמית שמחה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הודה היום (שלישי) לתומכי מפלגתו, ששמרה על כוחה כשלישית בגודלה ואף עלתה ל-15 מנדטים. "אני רוצה לברך את הציבור שלנו, גם הערבי וגם הרבה מהציבור היהודי שתמך ברשימה המשותפת", אמר בפתח ביתו שבחיפה. "אנחנו התחזקנו בייחוד שבאפריל היינו 10 והיום אנחנו עומדים על 15 - זה ההישג הפרלמנטרי הגדול היותר אי פעם מאז 1949, הישג מטורף".

"לא נסתפק בהזדמנות הזו, אנו חייבים להיות האלטרנטיבה הערכית לכל המפה הפוליטית הישראלית", הדגיש עודה. "האלטרנטיבה מבחינתנו זו התחלה לחיזוק השמאל הישראלי. אני קורא לשמאלנים לא להתייאש, אלא לחשוב על שותפות ועל אלטרנטיבה ערכית ולא בכאילו, של שלום אמת, דמוקרטיה אמיתית ושוויון בין ערבים ליהודים במדינה. מהרגע הזה אנו נחזק את שיתוף הפעולה בינינו לבין השכבות החלשות בחברה הישראלית".

איימן עודה מחוץ לביתו בבוקר שאחרי הבחירות, 3 במרץ 2020. יואב איתיאל
בירך על ההישג. עודה, הבוקר/יואב איתיאל

לפי חישוב מהדורות החדשות בתום פרסום 90% מתוצאות האמת, הליכוד זוכה ל-36 מנדטים ולאחר מכן כחול לבן עם 32. הרשימה המשותפת מתחזקת עם הישג של 15 מנדטים. ש"ס מקבלת 10 מנדטים, יהדות התורה עם 8, העבודה-גשר-מרצ - 7, ישראל ביתנו - 7 וימינה עם 6 מנדטים בלבד. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

ממפת הגושים המסתמנת בשלב זה עולה כי אף אחד מהגושים לא זוכה ל-61 מנדטים, אך גוש הימין קרוב מאוד עם 59. גוש המרכז-שמאל והרשימה המשותפת עם 54 וישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן עם 7.

לאחר פרסום תוצאות המדגמים אמש תקף עודה את כחול לבן וכינה אותו בעלת גישה גזענית. "בכל פעם שהמרכז-שמאל נהיה חיקוי חיוור של הימין - הימין ניצח והם הפסידו. אנחנו נמשיך להוביל את הציבור של הערבים והיהודים הדמוקרטים", טען. לדבריו, "לאורך הקמפיין נתניהו חזר ואמר שלגנץ יש ממשלה רק עם המשותפת. עכשיו כולם רואים שלנתניהו אין ממשלה בגלל המשותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully